[ubuntu] internet vertoont rare kuren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem... Ik heb ubuntu 6.06 geïnstalleerd en eerst maakte ik verbinding via een draadloze verbinding, dit werkte allemaal prima, maar nu heb ik een bedrade verbinding. Op zich geen problemen, ware het niet dat hij geen ip adres ontvangt. de output van ifconfig geeft een ipv6 adres, maar geen verbinding met internet.
sudo dhclient eth0
en hatseflats, ik heb internet. Maar ik heb geen zin dit elke keer uit te voeren... Alles staat goed ingesteld op dhcp enzovoorts... weet iemand wat ik hieraan moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de inhoud van /etc/network/interfaces?

Dit staat erin op een Ubuntu systeem van mij.

edwin@parker:~$ cat /etc/network/interfaces

# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

# The primary network interface
iface eth1 inet dhcp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Eventueel zou je het ifplugd package kunnen gebruiken om eea te automatiseren, maar in principe is dat niet nodig bij een wired interface waar je geen bijzonder autenticatie methoden voor nodig hebt :). Dan moet de standaard methode van epauli gewoon werken, al zou ik eth1 vervangen door eth0 in jouw geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een dergelijk probleem al vaak gehad met de development versies van Ubuntu op verschillende machines, dat de netwerkkaart niet correct geïnitialiseerd wordt, en een handmatige dhclient nodig is. Ik denk dus dat het een bug is (vergeet niet dat 6.06 nog niet af is). Ik heb wel de indruk dat op mijn machine het probleem niet of toch minder voorkomt tegenwoordig met een up to date dapper. Probeer je systeem eens te updaten, en anders, zal je gewoon geduld moeten hebben tot de bug opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nouja, dat is natuurlijk wel erg afwachtend. Je kan altijd nog even een dhclient eth0 startup scriptje maken die aan het einde van je boot wordt geladen, zodat je zeker weet dat je drivers en ander netwerk meuk al geladen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

moet je er niet een
code:
1
2
auto eth0