Toon posts:

Tweakbios softwaar...........gevaarlijk???

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik was een beetje aan het surfen en toen kwam ik dit tegen
url: http://www.miro.pair.com/tweakbios/index.html
Je moet maar even kijken maar kan dit kwaad op een Aopen AX6BC plank bios R2.55
Of zeggen jullie pleur die troep weg want het is toch zooi en je verneukt je bios + plank!? Iemand ervaring met twk153b.zip freeware version 1.53b (150 kB)
zo heet die file!
Bedankt! mannen!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Gewoon zorgen dat je je oude bios bewaart. Mocht het foutgaan kan je altijd terug.

Wat heeft het tweakbios wat je gewone bios niet heeft en heb je het nodig, vraag jezelf dat eerst eens af.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Tweakbios gooi maar weg, daar schiet je weinig mee op..

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb tweakbios een tijd geleden eens uitgeprobeerd, maar de snelheidswinst was minimaal, en voor mij niet de moeite waard.

Tweakbios zal je bios niet beschadigen. Met tweakbios kun je instellingen van de chipset op je moederbord (in jouw geval Intel BX) wijzigen, buiten het bios om. In theorie zou je hiermee de snelheid van het geheugen wat op kunnen voeren, maar zoals ik al zei, in mijn geval was de winst minimaal.

Door te agressieve settings te kiezen kun je wel je systeem laten crashen, maar daarna kun je gewoon weer opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt tweakervrienden......ik heb de zooi flink verwijderd van harddisk! Kijk aan jullie heb ik wat.......tweakers helpen tweakers!