Laptop op televisie aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hej

ik zoek een manier om mijn laptop filmpjes te laten afspelen op onze (relatief nieuwe) panasonic lcd televisie. Hoewel ik er naar gevraagd had bij mijn ouwelui, hebben ze toch een VGA aansluiting over het hoofd gezien en moet ik dus op een andere manier te werk gaan. Maar hoe?

Mijn laptop heeft: VGA-out, audio aux out. Beeld en geluid dus.

De televisie heeft vanvoor drie ronde connectoren in (een geel, een rood en een wit, ik vermoed dat dat RGB dingen zijn voor videocamera's, er staat V L en R onder), en een S-Video in. Achteraan zitten nog een aantal vrije SCART aansluitingen.

Is het mogelijk om van mijn VGA en mijn audio AUX out naar mijn scart aansluiting te gaan voor een schappelijke prijs? Of moet ik het via RGB zien te fixen? Wat is goedkoopst?

alvast bedankt,
S

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:22

Cyphax

Moderator LNX
De audio is niet zo'n punt, maar video wordt echt een stuk lastiger geloof ik. Ik heb weleens ergens gelezen dat er losse tv-out modules bestaan maar ik heb ze nog nooit gezien. Er zijn ook wat meer topics geweest met deze vraag, als je daar heel even op zoekt kom je zo een stuk meer te weten. Ik vind het overigens een interessante vraag, ik ben ook wel geinteresseerd in dit voor elkaar te krijgen... :)

Saved by the buoyancy of citrus

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Kan je vertellen welk model?
Ik zelf heb een plasma scherm, en daar zit van alles in, DVI-in, HDMI-in, VGA-in, S-video-in, RGB-in(en uit) etc, Dus ik denk dat je LCD tv nog wel een ander ingangetje moet hebben..

Het lijkt mij niet verstandig om te gaan klooien van VGA naar RGB..

Laurens

[ Voor 15% gewijzigd door lvrijn op 16-04-2006 00:06 ]

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 21:44
Je moet eens kijken in de FAQ bovenin "Audio, HiFi, Televisie en Video"

daar kan je naar De grote tv-out FAQ

edit,

ps ergens gezien dat een vga -> rgb erg mooi beeld gaf

[ Voor 19% gewijzigd door Paradox op 16-04-2006 00:08 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, hoe je dit aansluit staat gewoon in de FAQ die hierboven genoemd is. Als je laptop geen tv out heeft, zal je een converter moeten kopen van TRUST ofzo (VGA > TV signaal dus)...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.