Toon posts:

Netwerkindeling aanpassen zodat wireless router erin past

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Gotters,

ik zoek hier mijn dringend heil :). Ik wil graag mijn bestaande netwerkje zo aanpassen zodat ik er een nieuwe router kan inpassen welke wireless functionaliteit heeft. Dan kan ik met mijn DS op internet.

Op het eerste plaatje zien jullie hoe het nu geregeld is:
Afbeeldingslocatie: http://img437.imageshack.us/img437/3642/thuisnetwerknu2tg.jpg

Hierin werkt alles naar behoren en kunnen de PCs elkaar zonder problemen zien. Ook het internet werkt perfect.

Nu heb ik vanmiddag een Linksys WRT45G aangeschaft. Dit is een 4poorts breedband router met internet poort en wireless functie:
Afbeeldingslocatie: http://www.mathisrichter.de/img/blog/2005-07-13_wrt54g.jpg

Dit gezegd wil ik graag mijn netwerk zo omstructureren dat het plaatje er zo uitgaat zien:
Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/9245/thuisnetwerkgewenst0pc.jpg

Ik heb dit geprobeerd in te passen door de nieuwe router aan te sluiten op de switch middels de internet poort. in de handleiding stond namelijk dat deze ook gebruikt kan worden als uplink.

De router heb ik een IP gegeven van 192.168.1.3. Toch krijg ik geen verbinding via deze router naar internet toe. haal ik de router ertussenuit en prik mijn PC meteen in de switch werkt het allemaal.

Nu zie ik waarschijnlijk iets heel doms over het hoofd. Ik ben software engineer dus daar zal het aan liggen 8)7 >:) .

In ieder geval zou ik een zetje in de goede richting enorm waarderen!

Bedankt alvast voor jullie reacties!!

Groeten Frenske

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:12

SpamLame

niks

Tja je moet wel op die pc instellen dat de nieuwe router de default gateway wordt.

Maar eerlijk gezegt zou ik die linksys router op de plek van de draytek zetten.
Of als die linksys router opruilen voor een een WAP54G (accespoint).
Of die linksys router inzetten als AP.

[ Voor 55% gewijzigd door SpamLame op 15-04-2006 20:43 ]

Verwijderd

Je moet DCHP server uit zetten op je linksys, kabel uit de switch in 1 van de 4 poorten op de linksys en je pc kabel ook in 1 van die 4 poorten. De internetpoort gebruik je dus niet.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Of de router ipv de switch zetten?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Verwijder de draytek, en plaats daar de linksys in de plaats.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-04 21:36
Waarom heb je niet gewoon een los AP gekocht? Die kan je gewoon in je switch pluggen en het werkt. Eventueel alleen nog beveiliging instellen. Kan je dat ding niet gewoon ruilen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een WRT is vaak net zo duur of zelfs goedkoper dan een WAP54G.

Dus gewoon als AP gebruiken en de routing functies niet aanzetten :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 20:43:
Je moet DCHP server uit zetten op je linksys, kabel uit de switch in 1 van de 4 poorten op de linksys en je pc kabel ook in 1 van die 4 poorten. De internetpoort gebruik je dus niet.
Dankjewel!! Het werkt perfect! Ik wist dat ik iets over het hoofd had gezien. Werkt super. In eerste instantie dacht ik dat het niet werkte. Maar toen heb ik mijn gateway eventjes op 192.168.1.3 gezet en toen werkte het perfect.

Hartstikke bedankt!! _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1