Toon posts:

geluidskaart voor opnemen muziek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb thuis een microfoon van zeer goede kwaliteit aangesloten op een mengpaneel die vervolgens is aangesloten op mijn computer. Aangesloten op mijn on-board geluidskaart, die standaard bij de computer zat. Ik wil mijn opneem kwaliteit verbeteren en weet dat ik een nieuwe geluidskaart moet hebben. nu is mijn vraag (brand maar los allemaal!): moet ik intern of extern en wat voor kaarten zijn de betere? wat is de beste? wat is betaalbaar?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:16

Mentalist

[avdD]

De vraag "wat is betaalbaar?" kan alleen jijzelf beantwoorden he suffie :P.

De beste kost waarschijnlijk minstens €1500. Ik betwijfel dat je dat er voor over hebt. Je kan eens kijken naar de M-audio Audiophile 2496, die geeft goede kwaliteit en is best betaalbaar. Dit is wel een interne kaart, in theorie is extern beter vanwege de ruis binnen een PC. In theorie iig, ik kan me niet aan ruis storen bij het luisteren naar m'n M-audio Revolution 7.1.

Verder past je vraag beter in AV, geluidskaarten, zeker alles wat beter is dan onboard prut, hoort gewoon daar, zeker als je het over kwaliteit gaat hebben, dus ik verplaats 'm uit OH hier naar toe :).

Overigens zijn op internet wel vergelijkende testen te vinden vol met grafiekjes.

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 16-04-2006 00:38 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:58
De ESI Juli@ is ook een goede optie.

Neem anders eens een kijkje in dit topic: welke M-audio kaart (daar wordt meer dan alleen M-Audio besproken ;))

[ Voor 34% gewijzigd door JJapie op 15-04-2006 23:47 ]