Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vodafone Mobile Connect Card met T-Mobile SIM?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 20:01

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Topicstarter
Ik heb op dit moment een T-Mobile abonnement met Pocket Internet Totaal (onbeperkt internet, 64 kbps up/down voor 9,50 p/mnd). Daarbij heb ik een duo sim waarvan ik er 1 gebruikte voor de MDA PRO, met UMTS.

Nu ben ik op zoek naar een oplossing voor 24x7 internetbeschikbaarheid en daarbij speelt het netwerk natuurlijk een rol. Daarom had ik het volgende idee:

- Vodafone Mobile Connect Card voor 299 per jaar, zonder databundel
- T-Mobile USIM kaart erin
- Daar waar T-Mobile geen dekking heeft de Vodafone SIM erin met facturatie achteraf

of andersom
- T-Mobile HSDPA kaart, los kopen
- T-Mobile USIM kaart erin
- Daar waar T-Mobile geen dekking heef teen losse Vodafone SIM erin

Weet iemand of dit mag en gaat werken? Kan je SIM's van iedere provider in elke datacard stoppen, of zijn deze ook sim-locked. En wat te denken van een losse UMTS/HSDPA/GPRS data card ?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:11
MCC is simlocked volgens mij

• lvmeijer

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Topicstarter
Lees net op een site dat hij ook SIM-lockvrij te koop is. Heb alleen nog geen idee wat dat extra gaat kosten.

• lvmeijer

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Topicstarter
Nu T-Mobile HSDPA heeft aangekondigd en data cards weer wat meer in the picture staan, iemand dan nu een idee?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:22

The Wizard

Moderator Mobile
Net een Telfort SIM in de Web 'n Walk kaart gedaan, maar dat is een no-go...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 17:01

PanMan

Spun!

Sowieso is die €10 deal bedoeld voor pocket PC's, en niet voor laptops etc. Dus ik kan me goed voorstellen dat het al niet gaat werken met een legale kaart, als ze dat op een of andere manier checken. IMEI nummers, bijvoorbeeld. Overigens zijn GPRS datakaarten al voor iets van €50 te krijgen op marktplaats enzo.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wil precies hetzelfde als TS (in mijn geval omdat ik vaak in het buitenland moet werken en dan een lokale Sim wil gebruiken, maar liep vast op een muur van onbegrip en kletskoek bij de helpdesks. Dat kon niet vanwege technische redenen, my ass....
Uiteindelijk zelf de link naar het unlocken van de data connect card gevonden. Als hij nog geen jaar oud is kost het je 89E.
Of het gaat lukken met een andere Simkaart weet ik dus ook nog niet. Heb die kaart iig maar vast besteld.

• lvmeijer

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Topicstarter
Heb ondertussen een nieuw abbo bij T-Mobile, Internet Totaal icm een Web 'n Walk kaart.

Kaart werkt erg goed, software werkt ook oke en snelheid HSDPA is dik in orde. Downloads (IE) komen binnen met ca 100 KB/s, uploads (speedtest.nl) 30 KB/s. Ping rond de 300 ms. Heb nog niet getest hoe soepel de verbinding onderweg terug- of verder springt van naar GPRS/UMTS/HSDPA.

Tip: Verwijder Internet Explorer 7 beta 2 want anders werkt de 'Communication Center' software niet, en die is essentieel!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:22

The Wizard

Moderator Mobile
lvmeijer schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:06:
Heb ondertussen een nieuw abbo bij T-Mobile, Internet Totaal icm een Web 'n Walk kaart.

Kaart werkt erg goed, software werkt ook oke en snelheid HSDPA is dik in orde. Downloads (IE) komen binnen met ca 100 KB/s, uploads (speedtest.nl) 30 KB/s. Ping rond de 300 ms. Heb nog niet getest hoe soepel de verbinding onderweg terug- of verder springt van naar GPRS/UMTS/HSDPA.

Tip: Verwijder Internet Explorer 7 beta 2 want anders werkt de 'Communication Center' software niet, en die is essentieel!
Ik heb ook die Web 'n Walk kaart, ik heb er al eentje omgeruild omdat de firmware kaduuk was. Het nieuwe kaartje heeft ook kuren. Als de verbinding in de lucht is, dan werkt ie wel goed.

Die communication Center software heb je niet nodig, ik heb hem er al af gegooid, gewoon de inbelverbinding gebruiken. Die Comm. Center is namelijk erg brak.

De verbinding springt zonder problemen tussen de 3 soorten op en neer, je merkt het alleen in snelheid.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• m1cr0n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-11 13:39
Kunnen jullie mij vertellen of het IM en VoIP verkeer zoals msn en skype is toegestaan bij t-mobile?

Las namelijk ergens dat het niet was toegestaan....

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
The Wizard schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:15:
Net een Telfort SIM in de Web 'n Walk kaart gedaan, maar dat is een no-go...
Ik ben op de hoogte van de strenge ;) policy op het forum, maarreh volgens mij mag ik dit wel zeggen:

Het "schijnt" zo te zijn dat de pcmcia kaart zelf geen simlock heeft, maar dat er een soort van lock zit in de meegeleverde software vd providers.

VB: PCMCIA datakaart type X, geleverd met software van telecomprovider Y. Als je nou gewoon bij de leverancier van de datakaart X de algemene driver download, kun je iedere SIM kaart gebruiken.

Op www.diginext.nl kun je standaard software downloaden, die werkt op veel datakaarten. Diginext verkoopt haar software (maar dan op maat gemaakt) aan bijvoorbeeld Vodafone en veel andere providers.

Iemand die dit verhaal kan bevestigen/ wil uitproberen?

Je zou ook in de specs sheet van je datakaart kunnen kijken of er uberhaupt simlocks ondersteund worden door de kaart, bij veel mobiele telefoons staat vermeld dat er 5 verschillende types simlock van verschillende niveau's in te stellen zijn.
Pagina: 1