Toon posts:

Nieuwe computer!

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik heb zojuist een nieuwe pc samengesteld bij Azerty en zou graag willen weten wat er aan mankeert etc.. Mijn budget ligt rond de 1100-1200.. Als er iets bijkomt is dat natuurlijk geen heel groot probleem.

De club3d graka ga ik mogelijk nog veranderen voor eVGA, of is dit geen slimme keuze?
Nou, hier is ie!
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/9956/systeem1hy.jpg

Hiervoor heb ik voornamelijk gekozen, omdat ik een midrange systeem wil met een paar high-end onderdelen. Mijn wens is om er games mee te doen (Oblivion _/-\o_ ) en de algemene dingen (waar je verder geen superpc voor nodig hebt)

Die netwerkkaart kan je trouwens ook buiten beschouwing laten, want die zit al op het mobo.

Vriendelijke groeten

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 18:46 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:43
Ligt je keuze toe?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:07

Just_I

What did you just say?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

neem 2 gb systeemgeheugen,is tegenwoordig wel aan te raden,bij een gamesysteem,of neem nu een reep 1024 mb,zodat je er later nog 1gb bij kan zetten

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
-Wat ga je er mee doen?
-Wat is je budget?
-Wat denk je zelf dat er anders moet?

Persoonlijk denk ik het volgende:
-2x1GB geheugen nemen. Als je nu 2 reepjes van 512MB neemt, kun je minder makkelijk upgraden naar 2GB zodra dat nodig is. Dan moet je er al 2x512 weer bijzetten om dual channel te draaien, en dan ook nog @ 2T.
-Waarom een SLI bord als je toch geen 2 videokaarten neemt? Persoonlijk vind ik dat een beetje overbodig. Tegen de tijd dat je gaat upgraden is het waarschijnlijk beter om gewoon een nieuwe kaart te kopen.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:41:
neem 2 gb systeemgeheugen,is tegenwoordig wel aan te raden,bij een gamesysteem,of neem nu een reep 1024 mb,zodat je er later nog 1gb bij kan zetten
Meneer heeft juist 2x 512mb genomen zodat hij in dual channel mode kan draaien...

@ Cheborr

Wat wil je nou eigenlijk dat we hiermee doen? Zeggen of het goed is of niet? Er zijn al 1000 en 1 topics hierover. Als je een probleem hebt kan je het hier gerust zeggen, maar niet zomaar een zooi tekst neer gooien en kijken of mensen erop reageren...

[ Voor 29% gewijzigd door Mishmash op 15-04-2006 18:46 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Mishmash schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:45:
[...]

Meneer heeft juist 2x 512mb genomen zodat hij in dual channel mode kan draaien...
Wat zodra je wilt upgraden naar 2GB geheugen lastiger wordt. Dan moet je dus (zoals ik al zei) er 2x512 bijnemen en op het langzamere 2T gaan draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik denk dat zo'n 2*1gb wel bij mijn budget kan, als het net te ver uitloopt

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:45:
@ Cheborr

Wat wil je nou eigenlijk dat we hiermee doen? .
Ik wilde weten of dit slimme keuzes waren, en of er bepaalde onderdelen i.c.m elkaar, in problemen komen.

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:48:
[...]

Ik wilde weten of dit slimme keuzes waren, en of er bepaalde onderdelen i.c.m elkaar, in problemen komen.
Dit kan je toch ook controleren door de manuals van de verschillende producten te downloaden of het op de product sites nakijken? Dit wordt overigens ook wel onder de 'algemene' kennis van een tweaker verwacht.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Verwijderd

Topicstarter
Jeez, als je het niet bevalt, post dan niet. Ik ben geen nerd ofso, ik wil gewoon een goede computer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 19:00 ]

Verwijderd

Waarom neem je een boxed proc en koop je er een koeler bij. Het is best handig om een koeler erbij te nemen maar neem dan de versie zonder koeler. Of verkopen ze die daar niet?

Je kan ook die X2 3800+ en 7900 GT inwisselen voor een 3700+ en een X 1900 XT. Dit laatste zal je wel iets meer kosten maar het zal wel beter presteren in games, tenzij jij graag meedere programma's tegelijk draait, want dan is die X2 natuurlijk wel iets handiger.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:53:

Je kan ook die X2 3800+ en 7900 GT inwisselen voor een 3700+ en een X 1900 XT.
Ik dacht dat de 7900 GT een heel stuk beter was, of heb ik dit fout?
En ja, ik doe graag veel dingen tegelijk 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:01:
[...]

Dat heb je fout ;) , moet je even wat benchmarks opzoeken :)

Verwijderd

[...]

De 1900XT presteerd velen malen beter dan de 7900GT. Het beste is natuurlijk een X2 icm een 1900XT of 7900GTX.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:16:
[...]

De 1900XT presteerd velen malen beter dan de 7900GT. Het beste is natuurlijk een X2 icm een 1900XT of 7900GTX.
Hahahah ja, maar daar heeft hij het geld niet voor ;) . Maar in games zal de 3700+ op dit moment het ook nog beter doen. Games maken nog geen gebruik van de Dualcore.

EDIT: Of kan je dat geld wel missen :o ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 19:19 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is handiger als de TS nou eerst eens even gaat zeggen wat hij er mee gaat doen en wat zn budget is voordat er hier wat zinnigs over te zeggen valt.

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:53:
Waarom neem je een boxed proc en koop je er een koeler bij. Het is best handig om een koeler erbij te nemen maar neem dan de versie zonder koeler. Of verkopen ze die daar niet?

Je kan ook die X2 3800+ en 7900 GT inwisselen voor een 3700+ en een X 1900 XT. Dit laatste zal je wel iets meer kosten maar het zal wel beter presteren in games, tenzij jij graag meedere programma's tegelijk draait, want dan is die X2 natuurlijk wel iets handiger.
Boxed AMD heeft garantie... Met oem geloof ik nie... Dus gewoon boxed houden ;)

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Verwijderd

Daywalk3r schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:25:
[...]

Boxed AMD heeft garantie... Met oem geloof ik nie... Dus gewoon boxed houden ;)
Alsof hij anders geen garantie heeft :/

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:26:
[...]

Alsof hij anders geen garantie heeft :/
Voor een boxed versie krijg je 3 jaar garantie geloof, terwijl je bij de gewone versie maar 1 jaar krijgt.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:16

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik geef alleen maatwerk-advies, gelieve voldoende informatie te geven zodat ik advies kan geven.

rapture in "GAME PC TOT 600 EURO"

Hoe belast Oblivion een computer? Ik ken bv Diablo II, deze vereist redelijk veel processorkracht en benut de grafische kaart slecht. Maar heb ook modernere RPG's gezien die wel volwaarde 3D gebruiken en graphics door de grafische kaart laten maken ipv de processor overdreven belasten. Maar exactere details over het spel, enkel de "game-verslaafde" zelf kan erover spreken en games evolueren met de patches. Ik kan als oud-CS'er meespreken over de load van CS.

Kan je de aankoop van een dualcore rechtvaardigen? Heeft grotendeels met het eisenpakket te maken.

[ Voor 85% gewijzigd door rapture op 15-04-2006 19:35 ]

• Thermaltaker
  • Laatst online: 24-11-2025

Thermaltaker

hardware enthusiast

Ik meende dat je op boxed processors van AMD 3 jaar garantie kreeg en op tray versies maar 1 jaar...

/Edit spuit 11

[ Voor 9% gewijzigd door Thermaltaker op 15-04-2006 19:32 ]

Liquid cooled!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:27:
[...]

Voor een boxed versie krijg je 3 jaar garantie geloof, terwijl je bij de gewone versie maar 1 jaar krijgt.
Inderdaad, stel dat hij al kapot gaat, want natuurlijk ook nog maar net moet gebeuren, en het is ook nog eens buiten dat jaartje, is het nou tog niet zo duur om die te vervangen :?

Verwijderd

Topicstarter
1 jaar garantie is voldoende. Over de processor, in de toekomst zullen veel games zeker op de x2 gaan lopen, misschien zelfs x3 >:) . (nu nog niet, maar ik kijk graag in mijn toekomstbol :))
Trouwens, ik heb de topic al geupdate, dus misschien is rapture nu bereid om een 'maatwerk-advies' te geven?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 19:37 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

rapture schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:27:
Ik geef alleen maatwerk-advies, gelieve voldoende informatie te geven zodat ik advies kan geven.

rapture in "GAME PC TOT 600 EURO"

Hoe belast Oblivion een computer? Ik ken bv Diablo II, deze vereist redelijk veel processorkracht en benut de grafische kaart slecht. Maar heb ook modernere RPG's gezien die wel volwaarde 3D gebruiken en graphics door de grafische kaart laten maken ipv de processor overdreven belasten. Maar exactere details over het spel, enkel de "game-verslaafde" zelf kan erover spreken en games evolueren met de patches. Ik kan als oud-CS'er meespreken over de load van CS.

Kan je de aankoop van een dualcore rechtvaardigen? Heeft grotendeels met de eisenpakket te maken.
Elke pc die je nu koopt kan Diablo 2 makkelijk draaien hoor. Diablo 2 stamt nog uit het vorig millenium volgens mij.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:32:
[...]

Inderdaad, stel dat hij al kapot gaat, want natuurlijk ook nog maar net moet gebeuren, en het is ook nog eens buiten dat jaartje, is het nou tog niet zo duur om die te vervangen :?
Heb je het nu over de processor of over de fan? De fan is inderdaad goedkoop om te vervangen, maar de processor is toch wel even wat anders..

Oblivion gaat trouwens prima draaien met die pc.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 15-04-2006 19:36 ]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:35:
1 jaar garantie is voldoende.
Trouwens, ik heb de topic al geupdate, dus misschien is rapture nu bereid om een 'maatwerk-advies' te geven?
Ik zie een getal als budget, een boodschappenlijst en de naam van 1 game in je TS staan. De dualcore-aankoop wordt nog niet "gerechtvaardigd". Ik zie een Zalman, wil je een stille computer? Indien ja, kunnen we richting een stille computer samenstellen. Indien nee, dan laten we de stock-koeler erop staan en het geld in iets anders spenderen.
RoD schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:35:
Elke pc die je nu koopt kan Diablo 2 makkelijk draaien hoor. Diablo 2 stamt nog uit het vorig millenium volgens mij.
Diablo II mag oud zijn, maar de brakke DirectX implementatie zorgt ervoor dat het traag draait en zo'n oud spel kan snelle grafische kaarten traag krijgen. De oplossing is een Glide-OpenGL-wrapper erover smijten en je ziet de fps de hoogte in gaan. Sommige games hebben speciale eisen en soms ligt het niet aan de hardware.

[ Voor 54% gewijzigd door rapture op 15-04-2006 19:46 ]

Verwijderd

Ja ik heb het over de koeler :P

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Configuratie heb ik op het geheugen en de vga-kaart weinig op aan te merken, maar daar is al een en ander over gezegd.

Verder:

Vervang dat Linksys Usb wlan adaptertje door een pci variant (ook liefst Linksys) en je bespaart jezelf een hoop gedoe mbt wlan.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij draait dat spel sowieso niet hoger dan X fps @ standaard door een of andere cap die er op de fps zit... meen ik me te herinneren. Wat je zelf ook zegt, dat ligt niet aan de hardware ;) Dus wat ik al zei, op elke pc kun je wel Diablo 2 draaien.
Beetje offtopic trouwens :X
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:43:
[...]

Ja ik heb het over de koeler :P
Voor de koeler hoef je natuurlijk niet de 3 jaar garantie te nemen, gaat meer op de proc :)

[ Voor 37% gewijzigd door RoD op 15-04-2006 19:45 ]

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:44:
Volgens mij draait dat spel sowieso niet hoger dan X fps @ standaard door een of andere cap die er op de fps zit... meen ik me te herinneren. Wat je zelf ook zegt, dat ligt niet aan de hardware ;) Dus wat ik al zei, op elke pc kun je wel Diablo 2 draaien.

[...]

Voor de koeler hoef je natuurlijk niet de 3 jaar garantie te nemen, gaat meer op de proc :)
Ja wat ik dus bedoel is:
Koop de processor zonder koeler, die heeft 3 jaar garantie.
Koop de koeler er dus los bij, die 1 jaar garantie heeft.

Als de koeler dan al kapot gaat na dat jaartje is het niet zo'n bijzondere uitgave om die te vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
max schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:44:
Configuratie heb ik op het geheugen en de vga-kaart weinig op aan te merken, maar daar is al een en ander over gezegd.

Verder:

Vervang dat Linksys Usb wlan adaptertje door een pci variant (ook liefst Linksys) en je bespaard jezelf een hoop gedoe mbt wlan.
lees de beginpost, het netwerk wordt al geintegreerd op het mobo.
rapture schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:39:
[...]

Ik zie een getal als budget, een boodschappenlijst en de naam van 1 game in je TS staan. De dualcore-aankoop wordt nog niet "gerechtvaardigd".
De dualcore is wel gerechtvaardigd!::
[...]

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 19:48 ]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

RoD schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:44:
Soms moet je ook advies geven op vlak van game-tunen, anders krijg je een "vloekende klant" die zijn systeem ondervind als stroop door een trechter.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:47:
[...]

lees de beginpost, het netwerk wordt al geintegreerd op het mobo.
Als dat zo is, waarom koop je dat Linksys ding dan uberhaubt?
rapture schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:48:
[...]

Soms moet je ook advies geven op vlak van game-tunen, anders krijg je een "vloekende klant" die zijn systeem ondervind als stroop door een trechter.
Klopt, maar dit gaat over wat voor hardware hij in zn systeem moet plaatsen, niet hoe hij spel x het beste kan optimaliseren ;)

• Thermaltaker
  • Laatst online: 24-11-2025

Thermaltaker

hardware enthusiast

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:47:
[...]

Ja wat ik dus bedoel is:
Koop de processor zonder koeler, die heeft 3 jaar garantie.
Koop de koeler er dus los bij, die 1 jaar garantie heeft.

Als de koeler dan al kapot gaat na dat jaartje is het niet zo'n bijzondere uitgave om die te vervangen.
Dit is dus waar je volgens mij de fout in gaat. Een processor zonder koeler (=tray) heeft slechts 1 jaar garantie, terwijl een boxed processor van AMD 3 jaar garantie heeft, zoals ik al zei.

Liquid cooled!

Verwijderd

Thermaltaker schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:50:
[...]

Dit is dus waar je volgens mij de fout in gaat. Een processor zonder koeler (=tray) heeft slechts 1 jaar garantie, terwijl een boxed processor van AMD 3 jaar garantie heeft, zoals ik al zei.
Serieus :? . Dat is ook stom, wist ik helemaal niet :o .

*Marni-X is nu hard opzoek naar de garantie van processors

EDIT: *Marni-X heeft gevonden en is er achter gekomen dat je dan inderdaad maar 1 jaar garantie heb.
Dan moet je dus kiezen tussen 3 jaar garantie of 1 jaar garantie en betere koelprestaties. :>

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 19:59 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:52:
Jeez, als je het niet bevalt, post dan niet. Ik ben geen nerd ofso, ik wil gewoon een goede computer.
offtopic:
Zeker weten? Toch zou 't geen kwaad kunnen om eerst de relevante FAQ's etc door te lezen als al gepost ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Cheborr schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:50:
[...]

dat was een foutje zoals in de beginpost al werd aangegeven
Ok, dan heb ik dat even fout geinterpreteerd.
offtopic:
Dat kan niet. Een mod verwijdert eventueel posts

Verwijderd

Kom op mensen laten we het weer ontopic gaan houden:

@ Cheborr. Wat vind je nou van de tips die wij je gegeven hebben? Is je systeem configuratie verandert? Breng ons weer even op de hoogte van de huidige situatie...Dan kunnen daarmee weer verder discuseren :P

Verwijderd

Topicstarter
OK Marn,
nou, ik denk dat ik het toch houdt bij de 7900 GT:

x1900 (van XTX) 4xAA:
http://sitevanalex.no-ip....0gt/atinvi/x1900_4xAA.jpg

7800GTX (nvidia) 4xAA:
http://sitevanalex.no-ip....t/atinvi/7800gtx_4xAA.jpg

Nou is dit wel de 7800GTX, maar volgens meerdere reviews komen deze vrijwel overeen.
Ook ben ik fan van de Intellisample 4.0 feature (http://www.nvidia.com/object/feature_intellisample4.0.html) die er, volgens mij, niet bij de x1900 op zit, en ook geen vergelijkbaar alternatief. Dit is maar wat gissen, maar toch.

Welke 2gb (2x1gb) geheugenmodule heeft trouwens een goede prijs/kwali. vergelijking?
Ik ben namelijk toch omgepraat om er maar een 2gb op te zetten.

Ook wil ik weten of het systeem in het algemeen een goede prijs/kwali. vergelijking heeft.

• RoD
  • Niet online

RoD

Geheugen verschilt vaak niet veel onderling in prijs en kwaliteit. Ik zou even in de QVL van je moederboard kijken (kun je vinden op de site van de fabrikant meestal) met wat voor geheugen het bord compatible is. Dan ben je er in ieder geval (als alles gewoon in orde is) dat het werkt. Kingston doet het trouwens altijd wel aardig. :)

Persoonlijk denk ik dat je wel componenten uitgezocht hebt met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Geen absolute high end, maar gewoon iets eronder :)

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Prijzen van azerty.nl:
Cooler Master Praetorian 732 Geen, Zilver 95,80
Kast van TS voorkeur

Tagan TG380-U01 380 Watt 48,74
Degelijke 380W voeding is meer dan genoeg, ik zie nergens SLI of grote stapels harde schijven.

Gigabyte GA-K8NF-9 69,75
SLI is alleen nuttig als je in een keer 2 snelste grafische kaarten kan betalen en deze Gigabyte-mobo is volgens de fabrikant passief gekoeld voor de stilte. Volgens Azerty-foto niet, vraag dit na. http://www.gigabyte.com.t...=2206&ModelName=GA-K8NF-9

AMD Athlon 64 X2 Manchester 3800+, Socket 939, Boxed 251,26
Ik zie niet zo direct de eis om veel zware programma's tegelijkertijd te draaien. Boxed voor 3 jaar garantie op de processor, de stock-koeler is goed als reservekoeler als de Zalman sneuveld.

Zalman CNPS7700-Cu 29,41
Stille koeler.

TwinMos Memory DDR SDRAM, 2 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 1 GB) 130,25
2 GB ram voor als je programma's ff minimaliseert en direct wilt gamen tov vroegah toen je programma's moest sluiten voordat je begint te gamen. Toekomstige games gaan naar 2GB ram. Hecht jij ook belang aan 2GB ram?

Asus EN7900GT /2DHT 256 MB, PCI Express x16 244,54
De grafische kaart, ineens meer dan snel genoeg voor je processor, die moet de grafische kaart nog kunnen "trekken".

OEM 3,5 diskettestation Zilver 6,72
Kleur moet bij de kast passend zijn.

NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zilver, OEM 32,77
Nec is de A-merk die ervoor zorgde dat wij allemaal DVD-writers kunnen betalen, door als eerste onder de € 100 barriere te gaan. LG heeft op vlak van CD/DVD-drives niet zo'n goeie reputatie door bepaalde troubles.

Linksys USB100M 21,85
Geen commentaar

Logitech UltraX Media Keyboard Zilver, OEM 17,65
Kleur moet bij de kast passend zijn.

Logitech MX310 Zwart, zilver, Retail 26,05
Moordmuis (MX300 en MX500 series) voor de meeste gamers, dodelijk accuraat en betrouwbaar ding.

Samsung Spinpoint 250 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/300 73,11
Stille schijf die ook goedkoop is.

Totaal inclusief BTW en verzendingskosten: € 1255,50

55,50 boven het budget wegens dubbel zoveel ram, je kan op de ram besparen om terug naar je budget te keren.

Door mobo, processor en geheugen bij dezelfde winkel te kopen, moet de winkel maar zorgen dat het boeltje draait. Indien het niet zo is, dan zal een goeie winkel erop wijzen dat je de keuze moet aanpassen (beetje verkoper weet wat die verkoopt).

Het systeem is samengesteld met gedeeltelijk mijn eigen eisenpakket wegens gebrek aan informatie.

[ Voor 20% gewijzigd door rapture op 15-04-2006 20:44 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zou dan als muis nog de MX51x nemen. Die kost niet veel meer maar ligt wel wat lekkerder in de hand imo.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot, rapture _/-\o_
Ik zie een grote verandering que mobo, kan je dit 'rechtvaardigen' :P
Trouwens, ja 2gb is volgens mij wel van belang.

De DVD-REWRITER is niet nodig, want ik heb er al een, die ik kan implementeren in het toekomstige systeem. Een dvd speler is wel nog nodig.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 20:47 ]

Verwijderd

rapture schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 20:29:

Knip*

AMD Athlon 64 X2 Manchester 3800+, Socket 939, Boxed 251,26
Ik zie niet zo direct de eis om veel zware programma's tegelijkertijd te draaien. Boxed voor 3 jaar garantie op de processor, de stock-koeler is goed als reservekoeler als de Zalman sneuveld.

Knip*
Verloopt je garantie van je processor niet als je de koeler vervangt?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is dat alleen bij videokaarten.
En waarom is de Hitachi HD niet gehouden, en is hier ipv deze, een samsung HD ingekomen?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 20:50 ]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 20:41:
Ik zie een grote verandering que mobo, kan je dit 'rechtvaardigen' :P
Ik zie een Zalman-koeler, dat wijst op de wens om een stille computer te bouwen? Vandaar een mobo met passief gekoelde northbridge en er is geen wens naar SLI te speuren.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 20:49:
En waarom is de Hitachi HD niet gehouden, en is hier ipv deze, een samsung HD ingekomen?
Hitachi is een van de snelste schijven in hun klasse (7200rpm), maar Samsung harde schijven hebben de reputatie als de stilste en weeral wijst die Zalman-koeler op de wens van een stille computer?

Verwijderd

Topicstarter
Een stille computer is nooit weg, maar als dit prestaties in de weg staat zeg ik hier nee tegen.
Kon jij natuurlijk ook niet weten >:)

Wat verander je, als dit weet?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 21:38 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:55
- Je voeding is wat overdreven. Met een goeie 360W'er zou je er al zijn en met een A-merk 400W zit je gewoon goed. Ténzij je verwacht dat je daadwerkelijk met SLI aan de slag gaat, dan is het misschien géén overbodige luxe.

- De CPU-koeler die je kiest is niet heel erg veel bang-for-the-buck. Kijk eens naar de Arctic Freezer 64 Pro bijvoorbeeld: een stuk stiller, een stuk goedkoper en tenslotte nog efficiënter ook.

- 2 x 512MB is inderdaad niet erg verstandig als je verwacht op korte termijn naar 2 x 1GB te gaan. En ik kan je zeggen: met sommige spellen is dat best wenselijk. Laat het daarom voor nu maar even op 1 x 1GB of ga meteen naar 2GB.

- De harddisk die je kiest is niet verkeerd, maar misschien is het voor de snelheid van je systeem leuker om twee wat kleinere in RAID0 te zetten. Dat zal de snelheid (maar helaas de betrouwbaarheid niet) ten goede komen. 2 x 160GB RAID0 bijvoorbeeld.

- Hou er rekening mee dat die grafische kaart een hoop herrie zal gaan maken. Zoek daarom alvast een Arctic Freezer uit. ;)

- Een brander heb je geen behoefte aan?!

- Waarom een externe netwerkkaart? Volstaan de twee onboard niet? En waarom niet intern anders?

Zie ook de moederbordopmerking hierboven: Gigabyte maakt IMO mooiere moederborden voor ook nog eens een scherpere prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Z-Dragon op 16-04-2006 00:10 ]

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Z,
uhm, lees de topic even door, dan kom je al heel wat te weten.

-Zijn 2 van die HD's op RAID goedkoper? Zo niet, dan hou ik het even zo.

-Ik zal de CPU koeler veranderen naar die arctic koeler.

-Ik dacht dat er al een koeler op die graka zat, maar jij zegt dat hij dus veel lawaai gaat maken. Hmm, geen slecht idee.

-Die externe netwerkkaart hoeft er niet op, als je de beginpost hebt gelezen

-Ik had die mobo gekocht door wat research, misschien een paar afhankelijke review 8)7
Rapture heeft me al op een gigabyte mobo gewezen, ik zal eens kijken..

edit: welke vga koeler moet ik op de 7900gt zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 12:35 ]

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:14
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 20:49:
Volgens mij is dat alleen bij videokaarten.
* Miglow neemt tegenwoordig Seagate harde schijven omdat er 5 jaar garantie opzit :)

[ Voor 3% gewijzigd door Miglow op 16-04-2006 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan kom ik nu uit op dit systeem

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/3444/systeem6gp.png

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het zo goed? nog dingen die niet met elkaar werken? O-)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:53

BHQ

De boxed CPU koeler is redelijk stil, dus evt. zou je de Freeezer weg kunnen laten. een FDD gebruik je niet tot nauwelijks of trek je ergens uit een oude machine.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga waarschijnlijk nog wat overclocken dus die koeler, dat zit wel snor.
-Wat is een FDD?

• BHQ

BHQ

Floppydrive.

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Ik denk dat je er slim aan doet om een voeding met een wat hoger wattage te nemen. Met 380 W zal het waarschijnlijk krap worden. Misschien ook nog handig om de LG dvdrive te vervangen voor een dvd recorder.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik laat de floppydrive weg..
ik edit later om te kijken wat het dan wordt..
btw, over de dvd recorder, ik heb er al een. die 'ruk' ik uit deze pc

• BHQ

BHQ

380W trekt dit wel hoor.

Verwijderd

Topicstarter
dan wordt het
- de computer
Afbeeldingslocatie: http://i28.photobucket.com/albums/c222/Reflex-x/c1.jpg

- de graka