[XP] pro re-install, data andere schijf behouden?

Pagina: 1
Acties:

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-03 08:04
Hallo,

Ik wil graag weer eens windows opnieuw installeren op mijn computer. Ik heb er 2 harde schijven in zitten. 1. 80 gigabyte, IDE (hier staat windows op) 2. 250 gigabyte, SATA (verdeeld in 2 partities 120 GB en 113 GB). Ik gebruik windows xp pro en het een installatie cd waarmee ook meteen service pack wordt geinstalleerd. Voor schijven groter dan 120 GB is sp2 nodig. De vorige keren dat ik windows opnieuw heb geinstalleerd was mijn probleem dat ik dan eerst sp2 moest gaan installeren voordat ik mijn 250 GB schijf kon gebruiken. Dat is niet zo erg maar wel dat hij dan zegt dat de schijf geformateerd moet worden.. Hierdoor ben ik dus elke keer alle data kwijt die op mijn schijf stond. Is er een manier mogelijk om te voorkomen dat mijn schijf moet worden geformateerd. Kan het ook helpen als ik een windows cd gebruik die meteen ook service pack 2 installeert??

Alvast bedankt,
Haazzz

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-03 16:53

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Je kunt ook heel gemakkelijk even je tweede schijf lostrekken of tegen de installatie vertellen dat ie niet mag formatteren.

• Haazzz
bedankt voor je reply, ik heb de vorige keer mijn schijf eruit gehaald tijdens de installatie. Dit maakt helaas niks uit, zodra ik service pack 2 heb geinstalleerd en mijn schijf er weer in doe zegt hij gewoon dat ik mijn harde schijf moet formatteren:(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een CD met SP2 geintegreerd (dat is dus iets anders dan een SP direct installeren na het installeren van Windows) zou geen problemen ermee mogen hebben :)

• Haazzz
elevator schreef op zondag 16 april 2006 @ 10:28:
Een CD met SP2 geintegreerd (dat is dus iets anders dan een SP direct installeren na het installeren van Windows) zou geen problemen ermee mogen hebben :)
Ik heb nu windows geinstalleerd met zo'n cd en het is allemaal gelukt 8) THX