Kerio mailserver is lokaal erg traag, maar extern prima

Pagina: 1
Acties:

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-04 18:30
Sinds enige tijd is mijn kerio mailserver via LAN zeer traag. Alsik dezelfde mailserver via het internet benader werkt het wel snel.

Hiervoor werkte alles naar behoren, ook benaderen via LAN werkte prima. Er heeft in de tussentijd geen configuratie wijziging plaatsgevonden.

Ik zelfs een ghost image gerestored van net na de installatie van Kerio (die toen ook via LAN nog goed werkte), maar ook dit bied geen oplossing. De verbinding via LAN blijft traag.

Iemand enig idee van wat hier aan de hand kan zijn?

P.S. Ja, ik heb gezocht op zowel google as op het forum hier, maar geen vergelijkbare problemen gevonden.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 11:28
Volgens de RFC doet iedere mailserver normaal een ident lookup. Kijk eens of het daar de mist ingaat.

Als de lokale client een firewall draait wacht je mailserver dan op een time-out, en dat kan lang duren.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-04 18:30
Het heeft inderdaad te maken met reverse DNS lookup for incoming connections. Na dat uitgeschakeld te hebben werkt het weer zonder problemen. Blijft apart dat het eerder wel werkte met deze setting ingeschakeld. Maar goed, het werkt weer.. :)

Bedankt voor de tip !