Toon posts:

Asus A8R32-MVP raid 5 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Iedereen!,

Wie heeft er ook ervaringen met de ASUS A8R32-MVP of de A8R-MVP, deze is voorzien van een ULI m1575 chip die ook als raid 5 controller functioneerd, echter dat doet hij niet helemaal foutloos.

Zodra ik een raid 5 set maakt, gaat het kopieeren van grote bestanden niet, het systeem bevriest een paar keer. Het systeem crashed niet, hij gaat wel door, maar de performance is echt slecht.

Zodra ik er gewoon een disk in doe, of een stripe of mirror maak, geen problemen meer. En ja, ik heb alle nieuwe bios-en en driver geprobeerd, EN alle mogelijke windows versie's.

Ik heb het probleem bij alternate aangemeld, en zij hebben het probleem kunne reproduceren op hun technische dienst. Het ligt dus niet aan mijn hardware, het is dus echt een fout van asus.

Contact opnemen met de technische dienst van asus.... tja, ik kan nog beter een goed gesprek aanknopen met mijn goudvis, die reageert wel...

Echt een kut probleem, ik heb bij dat board natuurlijk ook geheugen en een processor gekocht, deze liggen al een maand in waarde te verminderen, zonder dat ik er wat aan heb. Echt bizar slecht van asus...

Verwijderd

Heb dit moederbord ook gekocht alleen nog niet kunnen testen aangezien Com4 er een potje van maakt om de bestelde videokaart te leveren :S

Maar de rest van de functies werken wel naar behoren hoop ik ? ik ga sowieso geen gebruik maken van raid 5 dus deze fout van asus is geen probleem voor mij.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie, verder heb ik geen problemen met dit board, zeker sinds de bios 0311 update loopt alles prima!, sterker nog, het loopt beter dan prima, alle geheugen benchmarks enzo draaien top!

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-04 11:13
Ik werk nu al 2 maanden met dit bord en ik vind dat het niet echt stabiel werkt. Het loopt regelmatig vast bij het copieren van bestanden tussen de schijven en dat is wel vrij vervelend op een lan. Ik werk wel niet met een raid opstelling, maar ik heb het bord daar wel voor gekocht ivm de raid 5 functie.
Een vriend van mij heeft nu zijn derde A8R-MVP en nog steeds wil dit niet stabiel werken als je veel copieer werk verricht. De rest van de functies werken normaal wel redelijk :-)

Verwijderd

Topicstarter
601Jean, bedankt voor je reactie!

Ik begrijp dat jij de A8R-MVP hebt?, mischien een klein tipje voor je, wellicht heb je het al gezien maar: voor de a8r-mvp kan je de Uli driver 1.0.5.8 gebruiken, deze staat niet onder het kopje download sectie van de a8r-mvp, maar onder de download sectie van de a8r32-mvp! (Trouwens ook erg slordig van asus!) Je kan deze driver ook bij Uli zelf vandaan halen.

Ik had eerst ook de a8r-mvp, en toen heb ik ook die nieuwe driver gebruikt!, bij mij werkte het die driver wel. (raid 5 problemen waren er nog wel) Het is immers de driver voor de uli chipset (M1575).

601Jean, als je een keer in de gelenheid bent om de raid 5 functie te testen ben ik benieuwt!

Mischien is het allemaal wel politiek, als je op de site van Uli kijkt zie je dat deze is overgenomen door nvidia. Op de site staat dat Nvidia de support overneemt, maar als je contact opneemt met support krijg je je mailtje terug onder het mom van: geadresseerde niet gevonden... Het is immers een ATI chipset op dat board...

Ik hoor graag iemand die de raid 5 functie gebruikt op de A8R-MVP of A8R32-MVP!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 21:35 ]

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 14:07
Ja, ik heb 3 Samsung Spinpoints 250GB in RAID 5 op een A8R32-MVP draaien. Ik heb geen problemen met het kopieëren van grote bestanden, tenminste geen vastlopers. De prestaties zijn echter wel slecht :(

Kan je aangegeven waarmee jij getest hebt dan ga ik dat ook even doen.

Verwijderd

Zodra ik een groot bestand pak, en deze met de windows verkenner kopieer, duurt dat veel langer als dat het zou moeten. De computer freezed ook regelmatig, en de tijd, de o-zo bekende 'windows minuten',bounced ook op en neer.

Hij doet het ook wel, maar echt niet goed. Een bestand van 700mb doet hij ongeveer 4-5 minuten over.

Bij bios 0311 is het freezen minder geworden, maarja echt hele slechte performance, je hoort ook dat de harddisks gewoon stil vallen terwijl de job nog niet klaar is...

Maar het is niet zo dat de computer crashed ofzo.

(er is inmiddels ook een 0404 bios uit, hoe bedenken ze het 404, dat versie nummer kom je overal op de asus site tegen ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 21:40 ]

Verwijderd

Nogmaals een oproep:
Heeft iemand uberhaupt een goed werkende RAID 5 set met een ULI m1575?

reageer dan even aub!

Verwijderd

A8R-MVP en ik raak mijn raid menu niet eens binnen 8)7
(kan aan mij liggen, maar op mijn asus P4P800 slaagde ik er wel in)

edit: en ja ik heb al op alle knopjes zitten rammen bij het opstarten...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 22:36 ]

Pagina: 1