blijvende beep na half uur

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Visionist
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09-2025
Hallo,

Telkens gebeurt het me dat na een verse restart ik zo'n 20/30 minuten naar muziek, fimpjes met geluid kan luisteren, maar daarna opeens een irritante piep krijg die ook maar niet kapt. Het enige wat ik dan kan doen is me pc weer opnieuw opstarten en weer zo'n 30 minuten geluid kan hebben. Herinstalleren van drivers heeft geen effect gehad, zelfs een herinstallatie van windows had eerder geen effect. Iemand anders een idee? Bedankt

Verwijderd

als het geen software probleem is, zal het wel een hardware probleem zijn denk ik....

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Kun je misschien eens de waardes gegeven van de temperaturen. Want kan wel een zijn dat die te hoog worden en dat hij dan gaat piepen

Verwijderd

Kun je de eerste keer langer luisteren dan de 2E keer(word er een component warm?)

als je na een half uur de spanning van de audio set (wat heb je voor een set) afhaalt en 1 minuut later weer aansluit is die piep er dan direct weer?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:02

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Waar komt het geluid vandaan. Uit je boxen of van je moederbord.
Probeer als het je boxen zijn die eens aan te sluiten op je mp3/cd speler. Als het dat is dan kun je die in ieder geval al buitensluiten

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je geen programma geinstalleerd dat gaat piepen bij bepaalde uitlezingen. Ik dacht dat asus-probe wel eens durft te piepen als die temperaturen/rpm's buite zijn marges uitleest. Ben ik wel niet zeker van.

Je spreekt over opnieuw opstarten, is je pc dan ook vastgelopen of werkt de rest gewoon vrolijk verder?

• Visionist
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:04:
Kun je de eerste keer langer luisteren dan de 2E keer(word er een component warm?)

als je na een half uur de spanning van de audio set (wat heb je voor een set) afhaalt en 1 minuut later weer aansluit is die piep er dan direct weer?
Correct, ik heb het eens getest en na een minuut doet mn geluid het gewoon weer. M'n pc loopt er nooit door vast en geen idee waar ik m'n temperaturen moet checken. Het geluid komt trouwens uit mn boxen.

Verwijderd

heb je ook aeen andere versie van de geluidsdrivers geprobeert?

Verwijderd

zoek ff op google naar speedfan
die is wel behoorlijk betrouwbaar(mits je sensoren het goed doen)
schrik niet als je vlammetjes ziet, maar post de temperaturen hier, dan vertellen wij je of ze okeej zijn O-)
wat zijn trouwens je specs?

• Visionist
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 21:38:
heb je ook aeen andere versie van de geluidsdrivers geprobeert?
yup. Ok, tried speedfan. Het ziet er goed uit, op remote na, daar staat een vlammetje.

PC Specs :

Amd 3000 XP
1024 3200 RAM
Asus A7N8X
GeForce 5900 XT 128mb
Western Digital 300gb 7200

Verwijderd

ik heb net de A7N8X ook problemen gehad met het geluid alleen dan viel het gewoon helemaal weg.(dit was onder win2k dus misschien dat xp anders op het probleem reageerd ofzo)dit was toen te fixen door de laatste nforce 2 drivers te installen. en ik hoefde ook niet heel mijn pc dan opnieuw op te starten maar alleen windows af te melden.

Verwijderd

Heb je nog een PCI kaartje audio kaartje liggen of kan je er misschien ergens eentje lenen?
Test dan daar eens mee als het nog altijd die irritante beep veroorzaakt indien dat niet gebeurt zou ik als je nog garantie hebt je moederbord binne brengen indien je geen garantie hebt zou ik op het extra kaartje blijven werken.

• Visionist
mn SB live was brak, daar lag het dus aan. :) thx voor the replies
Pagina: 1