Toon posts:

Poorten gaan gewoon niet open

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee, ik heb een nieuwe router: namelijk de linksys WRT55AG. Maar als ik bij Applications & Gaming gewoon port 21 openzet, TCP en UDP, doorverwijs naar het juiste adres, op enable klik, en het opsla.. Werkt hij niet. Ik heb hier al veel rondgezocht en het grote poortmappingsverhaal doorgekeken, maar het werkt gewoon niet. Ik volg precies de stappen uit de handleiding, die ik hireboven beschreven heb. De router reboot automatisch na het opslaan. Als ik dan connect op mijn ip staat er Refused by host machine. Als ik mijn ip adres open in IE, krijg ik de pagina van mijn router te zien, ook als ik port 80 doorverwijs naar mijn server..

Wat doe ik fout, of wat zou de fout kunnen zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 17:27 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

standaard fouten:
-De modem bevat soms OOK een router
-personal firewall op pc (evt in anitvirus produkt zit ingebakken)
-21=ftp, bij ftp komt meer kijken

(modem met router en personal firewall staat geloof ik nog steeds niet in het grote portmapping verhaal.)

Anders moet je maar eens je configuratie hier neerzetten (schermprints router, ipconfig/all van pc, modem specificeren)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Probeer eens te testen van buitenaf? Dus niet intern en dan het externe adres gebruiken , dat werkt namelijk sowiezo NIET. Vraag een vriend oid eens om extern te testen. :)

Raku

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Als het extern niet wil, heeft je ISP dan poort 21 niet voor je geblocked?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Heb hier hetzelfde probleem, met een BEFSR41, poort 20 en 21 open, en nog lukt het niet, met alleen modem (dus zonder router ;) ) lukt het wel, dus hier ligt het niet aan, lijkt wel of die linksys niet gemaakt is voor ftp ofso :'( Niets over kunnen vinden zover. Verscheidene firmware geprobeerd, niets werkte, zelfs DMZ wilde hij niet 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Port 80 werkt ook niet.. Ik heb gewoon port 80 opengezet , TCP en UDP, naar het juiste interne adres gestuurd.. maar als ik dan het externe ip adres open krijg ik gewoon de linksys pagina. Ook als ik http://ip.ip.ip.ip:80 doe.. Wat is hier toch fout? :s

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-04 07:39

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Als je van buiten wil testen, moet je ook van buiten komen en NIET vanaf je interne lan. Heel veel routers kunnen daar niet mee overweg.
Vraag een vage kennis of hij/zij eens wil proberen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
Van buiten krijg ik een timeout..

Verwijderd

Topicstarter
Ook als ik bijv een MTA server run op port 22003, en die netjes doorverwijs naar de server, krijg ik een timeout in MTA. Als ik gewoon het interne ip neem kom ik er wel in. Andere mensen krijgen ook een timeout. Ligt het misschien aan de firmware? Ik heb al op de linksys site gekeken voor mijn WRT55AG, maar daar staat firmware voor WRT55AG v1.0 en WRT55AG v2.0. Ik dacht dat ik v2.0 had maar die firmware pakt hij niet, en bij v1.0 staat een oudere firmware versie.. Ik haat routers :|
Pagina: 1