Games vertragen na een paar minuten spelen

Pagina: 1
Acties:

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:05
vroeger kon ik battlefield 2 makkelijk op gemiddelde kwaliteit spelen, alleen sinds een tijd doet hij zelfs bij lage kwaliteit moeilijk: hij doet het een paar minuten goed en daarna lagt hij een minuut verschrikkelijk net of hij moet laden ofzoiets. Dit is eigenlijk sinds dat mijn moederbord kapot is gegaan dus mijn moederbord is teruggegaan naar de garantie en ik heb een nieuwe gekregen, ook heb ik mijn videokaart teruggesturud ook deze heb ik nieuw gekregen, mijn videokaart gaf eerst een melding dat er te weinig stroom was maar dat is een beetje raar met een tagan 580watt maar goed deze voeding is dus ook teruggeweest naar de garantie, hierna kreeg ik die melding nog steeds alleen sinds hij op een gewone molex zit en niet meer op een of andere die speciaal voor vga of hdd is krijg ik die melding niet meer (als deze melding kwam schakelde hij terug naar 5fps)
mijn systeem:

gigabyte gt 2004 moederbord(rev4)
pentium 4 3ghz
twinbos 1024 ram op dual channel
een firewire kaarjte
modem kaart
soundblaster live 5.1 nec dvdbrander
aopen dvdspeler
een maxtor hardeschijf van 80gb
en 865pe chipset
6600gt van club 3d 128 mb versie (had eerst leadtek 6600gt in de tijd dat alles het goed deed maar deze heeft het uit zichzelf begeven. en der videokaart die ik terugkreeg was een club3d deze is ook weer teruggegaan naar garantie om de videokaart uittesluiten

ik hoop dat jullie er iets van snappen want uitleggen was beetje moeilijk vooral omdat mijn zinsbouw niet echt goed is :'(

het is trouwens bij meerdere spellen alleen cod2 doet het goed sinds dat er geen melding meer komt van te weinig stroom

ik heb de tekst wat aangepast hopen dat het nu kan blijven

[ Voor 41% gewijzigd door Speeddragon op 16-04-2006 12:00 . Reden: rare zinsbnouw ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Speeddragon
ik heb ook windows al 4 keer opnieuw geinstalleerd

Verwijderd

Je geeft wel een berg informatie en het is inderdaad een beetje moeilijk te lezen. :)

Misschien word je processor te heet en gaat die terug throttelen?
Controleer die molex aansluiting.
Waarschijnlijk wordt je VGA niet te heet anders had je artifacts.
enz.enz.

Probeer eens stap voor stap zaken uit te sluiten. Bv: Draai memtest want misschien ligt het aan je geheugen.

En windows 4x opnieuw installeren heeft weinig zin. ik neem aan dat je toch zeker bent van je zaak dat je alles in eerst instantie correct hebt geinstalleerd? 8)7

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:29

Mentalist

[avdD]

Ik heb een poging gedaan, de aparte zinnen kan ik meestal nog wel "decoderen", maar van het verhaal alles bij elkaar kan ik geen soep koken. Ik begrijp dat het iets met videokaarten en spellen te maken heeft en na een half uur zou het traag worden. De rest begrijp ik helaas niet dus een oplossing vinden is erg moeilijk. Kan je het nog eens wat duidelijker proberen uit te leggen, met bijvoorbeeld wat meer hoofdletters en punten?

Wat zijn je temperaturen?
SPEEDDRAGON schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:36:
ik heb ook windows al 4 keer opnieuw geinstalleerd
En schoppen mag pas na 24 uur, eerder kan je topic niet uit de topiclisting verdwijnen :). Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done
[edit]
Oh, vergeten, titel duidelijker gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 15-04-2006 23:46 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Speeddragon
zo beter ;)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
Er zit nog een toets op je toetsenbord die "punt" heet, hij ziet er ongeveer zo uit --> .
Als je die nou eens wat vaker gebruikt in verhalen, dan is dat veel prettiger lezen ;)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het lijkt mij een temperatuurprobleem, je kaart clockt terug om temperatuur niette hoog laten komen

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

Jep, je kaart word te warm. Hang er een VGA cooler onder , of gewoon even een 80x80 eronder tapen ;)

Verwijderd

SPEEDDRAGON schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:35:
mijn videokaart gaf eerst een melding dat er te weinig stroom was maar dat is een beetje raar met een tagan 580watt maar goed deze voeding is dus ook teruggeweest naar de garantie, hierna kreeg ik die melding nog steeds alleen sinds hij op een gewone molex zit en niet meer op een of andere die speciaal voor vga of hdd is krijg ik die melding niet meer (als deze melding kwam schakelde hij terug naar 5fps)
Ik vind het en vaag verhaal dat van de voeding. Trekt je kaart nou teveel stroom voor je voeding dat ie niet op de vga connector kan?!
Trekt je kaart zoveel dat je voeding een beetje inzakt, de temp van je gpu stijgt en om niet te heet te worden zichzelf even terugclockt?
Heb je de temp van je professor al eens gemeten?
Club 3D kan wel eens last hebben van oververhitting dus plak er een andere koeling onder zoals SvEn ook al zei. Gewoon 80x80 koelertje eronder hangen zou eigenlijk al genoeg moeten zijn.
Misschien hangt je fannetje wel, kabeltje ertussen ofzo, of lagertjes zijn defect....
Maar het klinkt in ieder geval wel allemaal als hitte probleem.

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Hoe is het gesteld met de airflow van de kast? Als die prut is dan kun je mischien eerst die verbeteren voordat je met plakband enzo gaat klooten.

Verwijderd

Dat zou het best wel eens kunnen zijn, ik heb dezelfde graka en ik heb 2 papst 120 mm fans erin, en heb geen problemen, ik heb overigens maar een 300 Watt voeding (nee geen sweex, AOpen ;) ), duss.

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:02
Wat je ook is zou kunnen proberen [denk niet dat dat het probleem is maar...] drivers opnieuw installeeren.

Dus eerst even alle drivers [graka / mobo] eraf gooien en dan opnieuw installen.

Het lijkt me wel sterk dat dat het probleem is dus ik zou eerst ef de dingen proberen die hierboven gezegt worden :Y)

Maar niet geschoten is altijd mis ;)

EDIT: srry niet goed gelezen je hebt windows al opnieuw geinstald |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Nano2009 op 16-04-2006 19:30 ]

Verwijderd

Is het niemand opgevallen dat hij zegt dat CoD2 het wel doet...

Terwijl CoD2 een iets andere Grafische werking heeft dan andere games en hun engines (Dual core support).

Dus het hoeft ook niet perse aan de GFX kaart te liggen denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 19:37 ]

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07 10:17
misschien wel een bios update?

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 12:02
Beetje matig dat je een topic post en vervolgens er niet meer naar om kijkt, de meeste oplossingen staan hier toch dacht ik wel (temp).

Waarschijnlijk is het probleem al opgelost? Zo ja, vertel eens wat de oplossing was ...

• Speeddragon
neej ik kon niet bij mij topic omdat interntet eraf licht maar ik ga er met een huiskamer ventilator naastzetten met kast open

• Speeddragon
maar de temp zakt toch neit in een keer dus waarom doet hij het dan na een tijdje weer wel:S

• Speeddragon
ik denk ook haast dat het de cpu is die wordt in spellen vaak 73 graden

Verwijderd

Edit knop?

• Da_Imp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

Ik heb dus hetzelfde probleem, zie:
Slechte performance games 6600gt

Ik kan met 99.99% zekerheid zeggen dat het niet de temperatuur is in mijn geval. De GPU haalt de 50 graden niet eens volgens het Nvidia tooltje wat door Coolbits unlocked is, en mijn CPU draait ook een normale temperatuur (gemeten met de environmental monitor van SiSoft Sandra tijdens het spelen, dwz ook niet boven de 50 graden).

Ik heb een Leadtek kaartje (AGP versie) met een zalman V700 cooler erop. CPU draait met de Zalman 7000 Cu CPU cooler. Beide heb ik losgehaald en opnieuw erop gezet om te kijken of de pasta nog wel goed zal (en dus vervangen).

Alt-tabben en weer terug het spel in zorgt voor een verbetering van de FPS voor een aantal minuten, waar het weer van voren af aan begint.

Had de BIOS geflashed (incl. gefaalde poging, weer hersteld door er een 2e ATI kaart naast te zetten), maar maakte niks uit.

Voeding vervangen (nu een 500W Enermax Liberty voeding) en alle zooi knap op de rails verdeelt, maar mag ook niet uitmaken. Geheugen getest met zowel Memtest86 als Prime95, CPU getest met Prime95, allebei vlekkeloos uit de tests (draait iig 1 1/2 uur vlekkeloos, terwijl spellen al na 5 minuten gaan etteren)

Raar, zeg ik...

*Edit* het verdachte aan het verhaal is: Bij mij kreeg de kaart ook ooit te weinig stroom (Molex begaf het spontaan tijdens het gamen) en sindsdien zijn de problemen. Heb de frequenties aangepast via zowel coolbits als rivatuner, maar het mag niet baten...

*Edit2* 100% maar ff naar 99.99% veranderd. Niks in het leven is immers zeker ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Da_Imp op 27-04-2006 17:54 ]

If the world didn't suck we'd all fall off.

• Da_Imp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

Probleem opgelost: 7900gt gekocht, die ipv de kaart erin gezet, en alles loopt nu naar behoren. Duidelijk een videokaart probleem. Het was iig niet zoals velen zeiden de temperatuur. Zelf denk ik dat de 6600gt's niet tegen het ontbreken van de extra voeding kunnen (in mijn geval begaf de molex het).

If the world didn't suck we'd all fall off.

• Speeddragon
als ik nou eens geld zou hebben maar ik denk dat het bij mij wel de temp is maar ik heb toch nog garantie op alles dus ze zoeken het maar uit

• Speeddragon
de voeding alweer terug gedaan naar garantie, nieuwe gekregen, hij klapte er weer uit. ik ga mischien nog een keer de videokaart terugsturen. Want hij is er als eerst uitgeklapt met die ene vage kabel. met de normale molex doet hij het voor de rest gewoon. (alleen klapt hij er na een tijdje toch uit) dus mischien dat ik deze videokaart toch heb verneukt door hem op dat ene kabeltje heb gedaan, ofzow:S

edit: hij gaf daarnet de melding weer alleen ik kan gewoon doorspelen enzo zonder problemen. dus ik denk dat het bij mij een melding is die niet hoort of gewoon zomaar komt, want ik speel bf2 nu op medium en nadat deze melding kwam kon ik gewoon lekker doorspelen.

dus ik denk dat alles nu gewoon werkt, gewoon de melding negeren

[ Voor 30% gewijzigd door Speeddragon op 14-05-2006 19:33 . Reden: update ]

Verwijderd

Lijkt veel op de problemen in dit 'oudere' topic: [rml][ BF2] Vreemde schokken tijdens spelen[/rml]
Pagina: 1