Toon posts:

[XP] Winlogon.exe terugplaatsen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maand geleden heb ik op m'n vaders compu windows home edition geïnstalleerd, maar uiteindelijk had ik op dat moment vergeten om ook windows te activeren. Vorige week kreeg hij de melding dat hij windows snel moest activeren, en van een collega kreeg hij te horen dat het eenvoudig kan met een 'programmatje' waarbij hij dus winlogon.exe heeft verwijderd, niet wetende dat hij gewoon een legale versie van windows XP heeft liggen.

De winlogon.exe die hij heeft geplaatst is van een crack voor de prof versie van windows, terwijl hij home heeft. Resultaat: computer start niet meer op.

Nu wil ik een origineel van dit bestand terugplaatsen. Ik heb via bootdisk.com een NTFS for DOS disk gedownload en kan nu wel in de partitie komen. De verkeerde versie van winlogon.exe heb ik gewist, maar wanneer ik nou een goede versie terug wil schrijven krijg ik de foutmelding

'No more file: winlogon.exe'

te zien.. Ik kan het bestand naar iedere bestandsnaam schrijven, behalve winlogon.exe. Heeft misschien iemand ervaring met dit probleem?? Er staat nogal wat belangrijke info op die ik er niet vanaf kan krijgen zo. Een herstel van windows installeren werkt niet omdat meneer het Admin password niet meer weet... :s

Alvast bedankt!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Lijkt me een fout in die NTFS driver waar je niet zo heel veel aan kan doen :)

Met ntpasswd ([google=ntpasswd]) kan je het administrator password resetten en vervolgens kan je inloggen op de recovery console. Misschien dat het daar wel mee lukt :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En uiteraard zal ook een repair installatie van XP Home dit fixen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device