Philips webcam werkt niet meer onder MSN 7.5

Pagina: 1
Acties:

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 15:33

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Sinds enkele updates van MSN Messenger (heb nu een 7.5 versie) werkt de webcam ineens niet meer. In alle andere webcamprogramma's (ISPQ / verkenner / capture) doet ie het wel, behalve in MSN messenger. Hij geeft de melding dat de webcam in gebruik is en dat het andere programma dat hem in gebruik heeft afgesloten moet worden.

Nu heb in hier even gezocht, kom het probleem vaker tegen, maar niemand heeft nog een oplossing volgens mij.

Webcam in msn
[rml][ XP] Webcam werkt niet meer onder msn 7.5[/rml]

Is er inmiddels al wel iemand die de oorzaak heeft en een oplossing heeft?

EDIT:
- Heb MSN 7.5 verwijderd, 7.0 geinstalleerd en nu is het probleem er nog steeds (misschien een gedeelde DLL in 7.5 die nu ook in 7.0 gebruikt wordt ondanks deinstallatie?)
- Heb de webcamdrivers gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, hielp ook niet.
- Heb andere USB poorten geprobeerd, ook dit bood geen soelaas.

[ Voor 21% gewijzigd door hars73 op 15-04-2006 17:33 ]

Verwijderd

Vragen over MSN zijn beter op z'n plaats in SA :)

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-08 21:25
indien ik me niet vergis heeft philips zo een start up programma voor te gebruiken incombinatie met uw webcam.. dat al is uitgezet?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 5090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1600

• hars73

hars73

Topicstarter
Nou ik kan nergens een startup programma van mijn webcam vinden. Heb alle processen al afgelopen, maar er zit niks tussen wat van philips zou kunnen zijn. Het gekke is ook dat alle andere plekken waar je een webcam zou kunnen gebruiken als capture apparaat het WEL gewoon goed doen! Alleen MSN vertikt het..

De Wizard Beeld en geluid in MSN toont wel een beschikbare webcam en een goed beeld, echter dan via 'instellingen voor de webcam' geeft de melding dat de camera niet is aangesloten of dat er een ander programma is dat de camera gebruikt. :?

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:38

Pierre

Van nature lui!

Misschien gek maar ik koop niets van onze vrienden uit Eindhoven, vroeger wel. Had altijd problemen met stuff van Philips, vreemde drivers, exotische hardware, ik vind het bagger.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb hier een webcam van philips uit 98, ding werkt nog steeds perfect, heeft ook beter beeld dan menig andere webcams en vanaf Windows ME wordt hij standaard door Windows ondersteunt...ZONDER problemen.

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:40
Probeer drivers van de Philips website. Verder ja de hardware van Philips is uitstekend heb zelf een webcam van de TuOcam III serie perfect beeld daar kan Creative en diverse andere nog eens van leren. Menigeen komt nieteens in de buurt van de kkwaliteit van hun eerste serie!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Philips heeft inderdaad een vrolijk tooltje dat zich in je tray nestelt en daar helpt om jou aan je ToUcam te laten denken. Allemaal voor niks eigenlijk.

Vroeger onder Windows 2000 moest ik mijn ToUcam (rode versie) nog installeren, maar tegenwoordig onder XP herkent hij hem zonder hikken. Ik vind het dan ook niet gek dat je camera het eigenlijk in alle gevallen gewoon doet...
...maar net in MSN dan niet. Op welke manier zet je je webcam aan? Je hebt de standaard knop die vroeger tot webcammen leidde, bovenaan... dat is nu videoconferentie geworden meen ik. En je hebt nu onder je icon je 'webcam' icoon, daarmee kun je puur je eigen webcam inschakelen. Heb je die al geprobeerd?

Ook al zie je geen 'bedreigende' processen, zou je toch eens alle tasks kunnen killen die niet direct nodig zijn om je computer simpelweg te laten draaien?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• hars73

hars73

Topicstarter
Dark Blue schreef op zondag 16 april 2006 @ 21:46:
Philips heeft inderdaad een vrolijk tooltje dat zich in je tray nestelt en daar helpt om jou aan je ToUcam te laten denken. Allemaal voor niks eigenlijk.

Vroeger onder Windows 2000 moest ik mijn ToUcam (rode versie) nog installeren, maar tegenwoordig onder XP herkent hij hem zonder hikken. Ik vind het dan ook niet gek dat je camera het eigenlijk in alle gevallen gewoon doet...
...maar net in MSN dan niet. Op welke manier zet je je webcam aan? Je hebt de standaard knop die vroeger tot webcammen leidde, bovenaan... dat is nu videoconferentie geworden meen ik. En je hebt nu onder je icon je 'webcam' icoon, daarmee kun je puur je eigen webcam inschakelen. Heb je die al geprobeerd?

Ook al zie je geen 'bedreigende' processen, zou je toch eens alle tasks kunnen killen die niet direct nodig zijn om je computer simpelweg te laten draaien?
Ik heb dus deze camera, deze geeft inderdaad een geweldig beeld, beter dan al die nieuwere camera's van tegenwoordig.

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-cameras.philips.com/images/pcvc675k.jpg

Ik heb de Philips drivers versie 1.6 gebruikt (die zijn nodig om hem te herkennen in XP). Hiermee draait er niks in de traybar en zie ik ook geen proces wat hier bij zou kunnen horen.

Ik gebruik in MSN de videoconferentie (in ieder geval die button bovenin).

Ik heb al eens wat verder gezocht en heb vermoedens (maar zoveel weer ik er nou ook weer niet van), dat het te maken heeft met de techniek waarmee de webcam wordt aangesproken. Dit zou vroeger als Video for Windows zijn en tegenwoordig meestal WDM. Zou het zo kunnen zijn dat MSN Video for Windows niet meer ondersteunt sinds een paar versies? :?

Ik las nl. ergens op een engels forum (er zijn veeeel meer mensen met dit probleem blijkt) dat iemand het had opgelost door in zijn system.ini iets te regelen zodat Video for Windows ook actief zou zijn o.i.d. (hij wist zelf ook niet meer precies te herhalen wat ie gedaan had, maar het was wel gefixt 8)7 )

Dat topic is hier te vinden: http://www.anetforums.com/posts.aspx?ThreadIndex=29935

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 17-04-2006 14:31 ]

Pagina: 1