Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[malware] Win32.Email.Worm.Anker.q gedetecteerd door ZA? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddig, m'n ZoneAlarm Spyware Scan (die heel irritant is maar goed) geeft aan dat ik "Win32.Email.Worm.Anker.q" op m'n pc heb staan. In Quarantaine stoppen kan die niet en deleten is ook mislukt. Ik heb ook google gezocht maar heb niets gevonden, alleen soortgelijknamige virussen.
Ik ben nu AntiVir aan het draaien, na geüpdate te hebben maar die heeft nog niets gevonden. Nu is mijn vraag, is dit programma schadelijk? En zo ja, hoe kom ik er vanaf als AntiVir hem niet vindt?

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
als je het eens in veilige modus probeert? Misschien dat je hem dan wel kan deleten. Waar staat het bestand op de schijf?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat eens wist... ;) (AntiVir op 72% nog steeds niets)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 16:05 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

in de logs kijken van ZoneAlarm Spyware, want die geeft toch aan wat ie gevonden heeft :?

[ Voor 36% gewijzigd door ThaHandy op 15-04-2006 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
En waar zouden die logs moeten staan? Heb wel een tabje Quarantine, daar stond hij wel tussen alhoewel hij zei dat ie failde, heb em daar verwijderd moet nog wat ander spul dat in Quarantaine stond.
Dus hij is wel weg nu, weer gescanned en hij vindt niks meer. En volgens AV is m'n pc virusvrij 8)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 16:16 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Het valt overigens wel nog even aan te raden om met een andere AV te scannen, wellicht dat die nog wat vindt wat Anti-Vir gemist heeft. Voor een lijstje met AV's kan je de TS van [rml][ Virusscanners] Discussietopic deel 3[/rml] gebruiken, voor verdere tips welke AV te prefereren valt kan je dat topic doorbladeren. :) Daarnaast, had je ook nog even in de BV FAQ kunnen kijken.

Ik ga overigens nog even je titel aanpassen, de virusnaam zegt an sich wel wat over het probleem dat je hebt, maar niet welke AV dit detecteert. ;) Let hier in het vervolg zelf even op. Naast dat je natuurlijk ervoor moet zorgen dat je niet meer geïnfecteerd kan raken. ;) Ik wens je overigens ook nog even welkom op GoT :w

Signature

Pagina: 1