Radiografische auto bestuurd met moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik en een maat van mij willen een radiografische auto gaan maken die bestuurd word met behulp van een moederbord.

Ik weet niet of er mensen hier een tutorial voor hebben, want ik kon niks vinden.

Alvast bedankt,

Sebas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Een moederbord kan niets dus ik neem aan dat je bedoeld dat je je RC autotje wil besturen met je computer? Dat gaat denk ik een aardig DIY verhaal worden omdat ik niet denk dat daar kant en klare oplossingen voor zijn.

Verder is je TS een beetje erg magertjes.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
gebruik makend van nano-itx of mini-itx moederbordje
en microcontrollers aangesloten op de com-poorten of de parallelle poort moet het wel lukken
(ev. zelfs usb)

Wellicht is er wel info beschikbaar hoe je servo's aansluit aan of bedient via een pc.

en voor de rest is het veel trail-and-error ;)

*is ook een beetje op zoek naar zoiets maar dan voor een normale personenwagen en zware servo's*

toch effe nog enkel tips:
een trip via google: 'servo', 'computer' en 'aansluiten' bracht me naar volgende site:
http://users.pandora.be/7ic.kta1gent/project_41.htm

waar mensen een via pc bedienbare RC-auto hebben gemaakt...
en elektuur helpt je al met de aansluiting van de servo's zelve
http://www.elektuur.nl/De...&month=10&art=60514&PN=On

[ Voor 35% gewijzigd door soulrider op 15-04-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

te laat :X

[ Voor 86% gewijzigd door Tinus op 15-04-2006 15:09 ]

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Wil je alles vanaf 0 opbouwen (daar moet je serieus wat electronica-kennis voor hebben), of volstaat het om de afstandsbediening aan te passen zodat de PC die bedient (ook niet zo simpel, maar wel heel wat haalbaarder voor een beginner)?
In het 2e geval, volstaat het om met microcontrollers (meestal als µP of µC afgekort) te leren werken. In je afstandsbediening zitten bij de bedieningen regelbare weerstanden, die een regelbare spanning leveren aan de zender. Bijna elke µP heeft een UART, daarmee kan je erg gemakkelijk met de seriële poort van je PC communiceren, en laat dan de µP via PWM een regelbare spanning leveren.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28
soulrider schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:08:
Wellicht is er wel info beschikbaar hoe je servo's aansluit aan of bedient via een pc.
servo's gaan mbv pwm :)
Is wel het een en ander van te vinden op internet

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:15

WouterG

Dit is geen ondertitel

Kant en klaar printje, nu alleen de software nog ;)

http://www.lynxmotion.com...oductID=395&CategoryID=52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Beetje weinig info. Wat soort auto? Een tyco rc of een wat meer professioneel geval?

Eerste is simpel zou met een relaisbordje op parallel/serieel al gaan, als je een iets meer professioneel geval wilt dan kan je ofwel een zender zelf maken of een bestaande zender modden. (zie ook naftebakje)

Er bestaan wat oplossingen om een zender te modden. Digitale potentiometers (nee niet om de potentie te meten :Y) )
voorbeelden zijn MAX5481/82/83/84, MAX5494/95/96/97/98/99 enz...
heb toevallig een boekje van maxim naast me liggen :Y)

Om zelf een zender te maken heb je redelijk wat elektronica kennis nodig, van µC, rf modules ed. niet echt aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chewbacca
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 11:27
Zoiets? Is welliswaar geen moederbord, maar principe is hetzelfde.

How to Mobilize your WRT54G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ga eerst eens even zelf nadenken en zoeken wat je zou kunnen gebruiken, voordat je met een topic als dit komt. Je kunt waarschijnlijk een stuk meer zelf bedenken dan je nu gedaan hebt.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.