Toon posts:

Notebook vga defect? HP pavillion

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Hp pavilion zt3000. Centrino 1.5ghz 512ram 40gb hd radeon mobillity 9200.

Na 2 jaar heeft hij de geest gegeven. Wanneer je hem aandoet hoor je hem zachtjes opstarten maar geeft geen beeld. Als je enigzins frummelt/stuiteren op tafel/klap geeft en je probeert hem dan weer aan te doen dan doet hij het gewoon, maar op gegeven moment na een fatale trilling oid loopt hij vast, geeft allemaal strepen in beeld en geeft een vern*ukt beeld. Als je dan weer een klap geeft dan gaat het beeld anders trillen/strepen geven maar doen homaar. Ik heb hem 1 keer 15min werkende gehad om backup je te maken via netwerk. Maar nu kan het vast niet de bedoeling zijn dat ik hem eerst sla voor hij luisterd :P

Mijn vragen zijn dan ook gerelateerd aan dit onderwerp:

Is zo`n Ati 9200 mobillity een losse chip/kaart die te vervangen is? ik neem aan dat de vgakaart brak is want als ik hem op externe monitor aansluit gebeurt hetzelfde. Er zit ergens een los contactje lijkt mij.

Kan ik dus zo`n gpu vervangen? of laten vervangen tegen een redelijke prijs want als zoiets 500 e moet kosten is het net zo handig een verse op te halen :/

Het lijkt mij geen warmte probleem want als ik hem een dag niet aan zet en dan aandoe werkt hij ook niet

Oja tis dus duidelijk geen softwarematig probleem aangezien hij vanaf het aanzetten al bugged...
Er zit helaas geen garantie meer op dus dat is geen optie..... wie o wie weet een goede oplossing...

Dit is de betreffende notebook

Verwijderd

Topicstarter
Damn niet echt de verwachte overvloed aan reacties.....:(

Iemand?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
Vergeet niet dat je pa na 24 uur mag kicken... Zit er nog garantie op je laptop? Anders zou ik hem gewoon eens openschroeven en kijken of je het losse contactje kan vinden, kan je meteen zien of je GPU te vervangen is...

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-07 20:49
Wat heb je zelf gezocht? Want je had zelf kunnen zoeken of het wel of geen los kaart was. Daarnaast heb ik ook zoiets gehad, maar dat was een oudere toshiba en in mijn geval was het vast gesoldeerd en kon hem dus niet loshalen (ati rage 4mb videokaart zat erop) en moest ik een nieuwe laptop halen

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Al geprobeerd om hem aan een extern beeldscherm aan te sluiten

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Bel eens met Microfix Zij repareren o.a. HP notebooks, misschien dat ze je telefonisch een prijsopgave kunnen doen.
Pagina: 1