Toon posts:

[testcase] Save Nedcar

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als Nedcar medewerker ben ook ik natuurlijk mee gegaan naar de demonstatie in den Haag. Hier een klein aantal foto's van die dag.
De rest vinden jullie hier:
www.dicasa.nl/Nedcar1

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rogerwierike/Nedcar1/slides/Nedcar1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rogerwierike/Nedcar1/slides/Nedcar3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rogerwierike/Nedcar1/slides/Nedcar4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rogerwierike/Nedcar1/slides/Nedcar5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rogerwierike/Nedcar1/slides/Nedcar6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rogerwierike/Nedcar1/slides/Nedcar7.jpg

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 17:26
naast dat ik die schaduw wel erg lelijk vind, vind ik ze wat vrolijk voor een demonstratie tegen dergelijk iets. Valt me altijd op, dat 't er altijd redelijk vrolijk uit ziet terwijl het toch om je toekomst gaat.

|>

Verwijderd

Simon schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:58:
naast dat ik die schaduw wel erg lelijk vind, vind ik ze wat vrolijk voor een demonstratie tegen dergelijk iets. Valt me altijd op, dat 't er altijd redelijk vrolijk uit ziet terwijl het toch om je toekomst gaat.
Dat is dus hetzelfde wat ik dacht. Wat wil je met deze foto's laten zien?

Verwijderd

Ik vind dat oranje storend fel en die schaduwen lelijk.

En inderdaad, je gaat toch naar Den Haag om te protesteren? Het ziet er meer uit als een vrolijk dagje uit met z'n allen....

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Zo aan die mensen te zien lijkt NedCar alwel gered te zijn.

Edit:

Ik hoop toch dat ze die plastic zakjes achteraf hebben opgeruimd met zn allen.

[ Voor 44% gewijzigd door Sayko op 15-04-2006 15:09 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ik dacht eigenlijk dat het foto;s waren van koninginedag ofzo

39

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:23
Die shaduw is inderdaad echt lelijk, dat is niet eens een kwestie van smaak... Voor de rest vind ik de foto's niet echt bijzonder, het is net een bedrijfsuitstapje waar foto's van zijn gemaakt... Misschien dat dit beter past in het nieuws dan in de /FG.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik denk dat je het oranje in de foto's wat minder had mogen benadrukken. Verder ben ik ook benieuwd naar het beeld wat je wilt geven met deze foto's.

Kan je trouwens je foto's nummeren, dat is makkelijker commentaar geven. Overall krijg ik een beetje het snapshot idee. #5 vind ik nog wel aardig, maar het is me onduidelijk wat je hiermee wilt zeggen.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:59:
[...]

Dat is dus hetzelfde wat ik dacht. Wat wil je met deze foto's laten zien?
Dat wij Limburgers blijven lachen ondanks alles. Maar dit was pas onze eerste actie, bedoeld om publiciteit te krijgen. Stakingsacties moet je rustig opbouwen en niet meteen beginnen met het achterste van je tanden te laten zien. De stemming zal snel grimmig gaan worden als Balkenende ook niks bereikt bij de top van Mitsubishi Maandag.
Ik mag helaas geen foto's maken in de fabriek zelf, anders konden jullie zien hoe grimmig de stemming is tijdens de bijeenkomsten van vakbonden en personeel. Daar wordt er niet gelachen..................................
Binnenkort gaan er poortacties en dergelijke komen, daar zal de stemming heel anders worden vrees ik. Ik zal proberen alles in beeld te brengen als het zover is maar moet natuurlijk wel oppassen met kwade actievoerders;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 15:21 ]

• Silent Thunder
  • Laatst online: 06-01 09:24
Ik vind de cliché kaders met een goedkoop schaduwtje vrij lelijk. En zoals gezegd: verder ontbreken de strijdlustige emoties.

Ze zullen het vast wel snappen dat het geen feestje is, maar ik denk dat ze eerder zoiets simpels hadden als in ''heey een collega met een camera; ff lachuh''
Maar om daar een case van te maken...... :P

[ Voor 44% gewijzigd door Silent Thunder op 15-04-2006 15:26 ]

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Jongens, zullen we de inhoudelijke discussie over de kwestie NedCar in een ander subforum voeren? Het gaat hier om de foto's; je kunt kritiek geven op het feit dat mensen er blij uitzien terwijl het geen blije bijeenkomst was, maar opmerkingen van politieke of economische aard horen daarbij niet thuis.
edit:
Even gestofzuigerd: reacties die helemaal niet over de foto's gingen even weggekieperd.

[ Voor 15% gewijzigd door Superdeboer op 15-04-2006 15:30 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• simon
  • Laatst online: 13-01 17:26
Superdeboer schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:27:
Jongens, zullen we de inhoudelijke discussie over de kwestie NedCar in een ander subforum voeren? Het gaat hier om de foto's; je kunt kritiek geven op het feit dat mensen er blij uitzien terwijl het geen blije bijeenkomst was, maar opmerkingen van politieke of economische aard horen daarbij niet thuis.
hmja, maar dat maakt 't wel tot candid snaps... misschien heeft de fotograaf daar nog wel een hand in, maar toch..

|>

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind het een beetje saaie foto's. Ik zie er niet in terug dat ze aan het demonsteren zijn. Vind het meer kiekjes die toevallig in een oranje menigte zijn genomen. Had net zo goed voor een voetbalwedstrijd kunnen zijn.

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:19:
(...) en niet meteen beginnen met het achterste van je tanden te laten zien. (...)
Leg mij eens uit, hoe doe je dat? Of bedoel je dat er klappen gaan vallen, waarbij er tanden verwijderd worden? :)

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:35:
Ik vind het een beetje saaie foto's. Ik zie er niet in terug dat ze aan het demonsteren zijn. Vind het meer kiekjes die toevallig in een oranje menigte zijn genomen. Had net zo goed voor een voetbalwedstrijd kunnen zijn.
De actie-petjes, -sjaals en -vlaggen zie je niet? Ik begin eraan te twijfelen of jij wel de juiste kennis hebt dan om foto's te beoordelen. Iemand die goed kijkt ziet namelijk meteen dat het om een actie gaat. Er staat met koeienletters overal op FNV, CNV, ACTIE enz.
Bovendien hoeft een actie niet altijd gepaard te gaan met boosheid en geweld en dergelijke zaken. Het kan ook op een vrolijke manier, deze foto's laten dat zien. We waren dan ook van te voren opgeroepen om er een vrolijke betoging van te maken, negatieve publiciteit is wel het laatste wat we nu gebruiken kunnen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 15:53 ]

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:50:
(...) Iemand die goed kijkt ziet namelijk meteen dat het om een actie gaat. (...)
Ik denk dat RoD bedoelde dat de 'demonstranten' niet erg uitstralen dat ze demonstreren. Ok, ze hebben dan wel allerlei actiemerchandise gescoord, maar dat maakt ze nog niet tot demonstranten. De uitstraling is inderdaad van een kinderklas die een keertje naar de grote stad gaat. Of dat dat aan de foto's ligt of de fotograaf wil ik even niet beoordelen.

Verwijderd

Topicstarter
ZeilDude schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:58:
[...]

Ik denk dat RoD bedoelde dat de 'demonstranten' niet erg uitstralen dat ze demonstreren. Ok, ze hebben dan wel allerlei actiemerchandise gescoord, maar dat maakt ze nog niet tot demonstranten. De uitstraling is inderdaad van een kinderklas die een keertje naar de grote stad gaat. Of dat dat aan de foto's ligt of de fotograaf wil ik even niet beoordelen.
Stja wat zou Nederland van Nedcar hebben gedacht als de stemming grimmig en onbeschoft was geweest? Zou ons dat verder geholpen hebben denk je.
Dus hoe kan ik foto's maken van kwade en boze mensen als die er niet waren? Nogmaals, het was een vrolijke betoging om publiciteit te krijgen van regering en pers. En dat is ons gelukt. De vrolijkheid straalt van de foto's af.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Zoefff

❤ 

Beste Bamboe, dit is niet de eerste keer dat we vragen of je de foto's niet breder dan 600px wilt maken, en een nummer mee wil geven. Op een gegeven moment mag ik toch wel verwachten dat je dit uit jezelf doet?

Als je plaatjes van 600px breed online hebt staan, mag je me een mailtje sturen (zie profiel voor adres). Dan zal ik het topic weer opendoen zodat je de plaatjes kan aanpassen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.