ADSL2 wel of niet

Pagina: 1
Acties:

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 08:43
Op dit moment heb ik een kabel verbinding (@Home) die +/- 580KB/s levert.
Aangezien ik ga verhuizen omdat ik mijn huis heb verkocht en ik pas over een jaar de sleutel krijg van mijn nieuwbouw woning ga ik een jaartje bij mijn pa wonen.

Mooi reden om @home op te zeggen en over te stappen op ADSL2. Mijn pa woont namelijk 80meter :) van de centrale. Oog is gevallen op 24mbit verbinding van TweakDSL. Dat zou op dit adres geen probleem moeten opleveren.

Maar als ik over een jaar weer ga verhuizen naar mijn nieuwe woning wordt de afstand tot de centrale
een meter of 1700. Bij een postcode check van XS4ALL wordt aangegeven dat de snelste verbinden niet mogelijk is door de afstand. Bij TweakDSL kan ik wel kiezen uit de snelste verbinding maar wat is dan
de snelheid die ik overhoud naar 1700 meter.
Haal ik dan gewoon de 24mbit die ik dan met een beetje mazzel al een jaar gewend ben _/-\o_ of wordt en dan een stuk minder en kan ik beter een 10mbit verbinding pakken op een afstand van 1700 meter van de centrale.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:55
Als je veel mazzel hebt bestaat er 'n kans dat je 't haalt ja ;) Ik zou d'r iig niet vanuit gaan. Ik woon zelf op zo'n 800-1100 meter van de centrale en ik haal vanaf de TweakDSL servers niet hoger dan 1900kbyte/s; de volledige snelheid kun je dus sowieso wel uit je kop zetten, als de kwaliteit van de kabels goed is heb je wel 'n flinke kans dat je hoger uitkomt dan met ADSL1 zover ik weet.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:13
Daarom zit ik chello te overwegen.

Op 1.6km (in mijn geval) kan ik kiezen tussen naar schatting 16mbit adsl2 (afhankelijk van kabelkwaliteit) en moet ik een telefoonlijn aanvragen.
Chello Extreme is 20mbit (24 nu), hogere upload, telefoonlijn niet nodig (krijg je er gratis bij).... (al natuurlijk eerst proefperiode of je die snelheid ook echt haald)

Heeft @home niet zoiets (ervanuitgaand dat je binnen hun gebied blijft)
edit: nee dus, 5mbit voor 47 eur |:(
mja dan zit je altijd eigenlijk wel beter met adsl2 ;)

[ Voor 32% gewijzigd door DJSmiley op 15-04-2006 13:46 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Met mazzel haal je dan rond de 14mbit.

1Km van de centrale hier, 18mbit in de praktijk.

Wanadoo ADSL family.

[ Voor 1% gewijzigd door MensionXL op 15-04-2006 13:48 . Reden: Ik moet toch is refreshen tussendoor ^_^ ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Leftblank
  • Laatst online: 11:55
DJSmiley schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:44:
Daarom zit ik chello te overwegen.

Op 1.6km (in mijn geval) kan ik kiezen tussen naar schatting 16mbit adsl2 (afhankelijk van kabelkwaliteit) en moet ik een telefoonlijn aanvragen.
Chello Extreme is 20mbit (24 nu), hogere upload, telefoonlijn niet nodig (krijg je er gratis bij).... (al natuurlijk eerst proefperiode of je die snelheid ook echt haald)

Heeft @home niet zoiets (ervanuitgaand dat je binnen hun gebied blijft)
edit: nee dus, 5mbit voor 47 eur |:(
mja dan zit je altijd eigenlijk wel beter met adsl2 ;)
Tja, bij Chello is 't ook altijd maar afwachten hoeveel users er op die lijn zitten, zijn 't d'r meer dan 1-2 anderen dan wil de kwaliteit ook nog wel eens flink tegenvallen ;)

TweakDSL adverteerde een tijd geleden (maand of 2) ook met gratis VOIP, helaas leveren ze 't nogsteeds niet aan de 'gewone' users.

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-01 13:02
Zover ik weet leggen ze tegenwoordig in nieuwbouw woningen altijd glasvezel je huis in.. dus denk dat je snelheid wel goed zal zijn wat dat betreft. ik weet niet of je huis van de gemeente is of van een ander zelfstandig bedrijf? bij sommige hebben ze namelijk aanbiedingen voor supersnel internet.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 08:43
ikbengoofy schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:08:
Zover ik weet leggen ze tegenwoordig in nieuwbouw woningen altijd glasvezel je huis in.. dus denk dat je snelheid wel goed zal zijn wat dat betreft. ik weet niet of je huis van de gemeente is of van een ander zelfstandig bedrijf? bij sommige hebben ze namelijk aanbiedingen voor supersnel internet.
Huis is van mezelf (nouja van de bank dan) Glasvezel dat zou mooi zijn, maar dat denk ik niet. Denk dat we toch maar eens gaan proberen om een adsl2 lijntje te regelen bij tweakDSL en dan zien we over een jaar wel weer verder. :)

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-02 19:57

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Yorixz schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:03:
[...]

Tja, bij Chello is 't ook altijd maar afwachten hoeveel users er op die lijn zitten, zijn 't d'r meer dan 1-2 anderen dan wil de kwaliteit ook nog wel eens flink tegenvallen ;)

TweakDSL adverteerde een tijd geleden (maand of 2) ook met gratis VOIP, helaas leveren ze 't nogsteeds niet aan de 'gewone' users.
http://www.tweakdsl.nl/?page=phone/subscriptions

/dev/null

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
MensionXL schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:47:
Met mazzel haal je dan rond de 14mbit.

1Km van de centrale hier, 18mbit in de praktijk.

Wanadoo ADSL family.
Ik haal dat ook maar alleen met een downloadaccelerator.
Haal jij dit zonder DAP en zo ja waar dan?
Thx
Pagina: 1