Toon posts:

[PC/XB360] Condemned: Criminal origins

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is een nieuw spel uit voor PC en XB360 genaamd Condemned: Criminal origins.

Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/3503/logocut1hu.jpg

Op de website staat dat de game uit is voor XB360, op gamershell staat dat het spel vanaf 12/04/06 leverbaar is voor PC. Echter bij bijv. freerecordshop staat de game voor PC nog niet op de pre-order lijst.
De uitgever van het spel is SEGA, de graphic engine (developer) is Monolith (beter bekend van F.E.A.R.)

Website:
http://www.sega.com/games....html?id=condemned_gs_cvs

Tevens is er een demo uit voor de PC waar je 1 level kunt spelen, de demo weegt ong. 500MB en is te downloaden van oa.
http://www.gamershell.com/pc/condemned_criminal_origins/

Verhaallijn: (te lui om te vertalen)
Condemned: Criminal Origins allows players to experience the unnatural, as they track down serial killers and bring them to justice. Play as Ethan Thomas, an FBI agent in the Serial Crimes Unit (SCU), whose pursuit of relentless serial killers leads him through detailed urban environments filled with sociopaths who lurk on the edge of humanity. Condemned maintains an intense, focused pace -- players can never be sure what waits around each corner. Meticulously crafted 5.1 surround-sound will cue players to the location of offscreen enemies Next-generation lighting, mapping, and filtering techniques provide for environments of unprecedented detail and visual quality

Features:
- Weapons and ammunition are scarce, leaving the player vulnerable to the game's mentally deranged criminals
- Careful detective work and precision reflexes are your primary means of survival
- Intelligent enemies respond strategically to your offensive and defensive maneuvers
- High-level physics allow players to manipulate background items, which respond realistically when picked up, kicked, or bumped
- Tightly wound story, backed with strong Character development and major plot twists.

De minimale system requirements zijn:
P4 2.0 GHz
512MB RAM
128MB video RAM
DirectX 9 compliant video card
DirectX 9 compliant sound card
8.0GB hard disk space
DVD drive

Ik zelf draai (ter indicatie) de demo op 1920*1200 met 2*AA / 16*AF, in de demo config. alles op max, behalve softshadows op OFF, met ong. 30 a 40 FPS, sys. spec's zie sig.
Kort samengevat, Condemned laat zich net zo spelen als F.E.A.R.

Screens:
Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/64/collection6ql.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/1856/fire9gw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img391.imageshack.us/img391/3606/sample4sl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img391.imageshack.us/img391/2022/hit5hk.jpg

Meer screens:
http://www.insidegamer.nl/screenshots.php?id=3117

Reviews:
http://xbox360.ign.com/articles/667/667802p1.html
http://www.gamespot.com/x...ure/condemned/review.html

Trailer download: 3 minuten in game footage.
http://www.gamershell.com/download_11520.shtml

Hou het ontopic, spoilers in spoilertag's etc, etc...
Veel game en griezel plezier >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 17:34
Ik heb het spel ook voor de pc. Het is wel ERG zwaar! :X Ik draai op 1280x1024 met alles aan 4xAA met 16xAF 20 frames. Ik heb dan wel een 6800GT maarja, het is alsnog zwaarder dan F.E.A.R

edit: trouwens, waarom doe je die resolutie niet naar beneden? naar 1600x1200 ofzo. Soft shadows zijn echt mooi om te zien! Ik doe liever iets anders lager dan soft shadows B)

[ Voor 33% gewijzigd door JSTPS op 15-04-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54
Doe a.u.b. die screens eens netjes resizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrapinggoat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08-2023
Jezus ik verander echt in een regelrechte angsthaas bij het spelen van deze game, moet echt om de 5 kills ff alt-tappen om bij te komen.
Jammer dat m'n surround set kaput is :

Ik verbaas me er trouwens over dat hier nog geen topic voor geopend was.

[ Voor 32% gewijzigd door scrapinggoat op 15-04-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@soedarkmaster:
is de native reso van 't scherm, maar zal 's ff hannussen...
@scrapinggoat:
Nou, ik heb precies 't zelfde, ik wil iedere keer verder maar mot toch eerst ff chillen weer, meesterlijk gemaakt die spanning, beter dan FEAR imho.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 14:42 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 17:34
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:40:
@soedarkmaster:
is de native reso van 't scherm, maar zal 's ff hannussen...
@scrapinggoat:
Nou, ik heb precies 't zelfde, ik wil iedere keer verder maar mot toch eerst ff chillen weer, meesterlijk gemaakt die spanning, beter dan FEAR imho.
Dan heb je wel een heel goed scherm. Mijn scherm was 300 euro voor de native resolutie 1280x1024. Dan zal die van jou wel rond de 800 zijn geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 07:03

BaT

Idd erg vreend dat hier geen topic over was, zocht er een paar dagen geleden ook al naar. Heb het spel nu ook draaiende, lekker soepeltjes op 1024*768 alles max, AA op 2X en geen softshadows. Het loopt zo rond de 40/50 frames, dus niet zwaarder als FEAR, want die liep bij mij hetzelfde.

Sfeer is super, veel klemmende idd als bij FEAR dat was. Nu maar ff slapen en morgen ochtend verder spelen _/-\o_

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi spel en ziet er ook mooi uit en draait ook goed, maar na een tijdje begint het mij te vervelen, spel valt vaak in herhaling en dat is wel een beetje jammer, want opzich is het geen slecht spel alleen hadden ze er een beetje variatie in moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit spel nu ook op de schijf staan, en moet zeggen dat ik best onder de indruk ben. FEAR heb ik ook een behoorlijke tijd gespeeld, alleen dat vind ik niet echt vergelijkbaar kwa gameplay. Dit is wel iets trager allemaal, maar de sfeer is wel beter vind ik.

Ik draai trouwens op 1280x1024 met alles op max, soft shadows uit, 2xAA en 4xAF en driver instellingen op highest quality met zon 50 fps gemiddeld, drops komen nooit onder de 25 :Y)
Bij FEAR had ik op zulke instellingen geen drops onder de 40, dus die was wel iets minder zwaar volgens mij.

Ik kom ook alweer niet verder:

spoiler:
ik ben nu in de tweede map in dat metro subway station, daar moet je door een gesloten deur komen mbv de sledgehammer, alleen kan ik die nergens vinden. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:19:
Heb dit spel nu ook op de schijf staan, en moet zeggen dat ik best onder de indruk ben. FEAR heb ik ook een behoorlijke tijd gespeeld, alleen dat vind ik niet echt vergelijkbaar kwa gameplay. Dit is wel iets trager allemaal, maar de sfeer is wel beter vind ik.

Ik draai trouwens op 1280x1024 met alles op max, soft shadows uit, 2xAA en 4xAF en driver instellingen op highest quality met zon 50 fps gemiddeld, drops komen nooit onder de 25 :Y)
Bij FEAR had ik op zulke instellingen geen drops onder de 40, dus die was wel iets minder zwaar volgens mij.

Ik kom ook alweer niet verder:

spoiler:
ik ben nu in de tweede map in dat metro subway station, daar moet je door een gesloten deur komen mbv de sledgehammer, alleen kan ik die nergens vinden. iemand een idee?
spoiler:
Om lopen, je kan ergens met de trap naar beneden

Damn dit spel is scary :D
Zelfde idee als FEAR maar iets andere uitwerking. Veel trager maar daardoor zonodig nog intenser. Monolith is goed bezig laatste tijd :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:50
Inderdaad een gaaf spel. Errug creepy af en toe en super zwaar voor de grafische kaart. De tijd dat je met 1x 7800GTX alles op full kan spelen is echt voorbij.

Ik heb speel nu op 1650*1080 met 2 fsaa en soft shadows uit. Deze resolutie moet ik minimaal hebben om het een beetje er uit te laten zien op mijn dell 24"

Het geluid is echt super en voegt echt een extra dimensie toe (eax 2.0 hd op mijn z-5500 digital)

en Het verbaast mij ook dat het zolang duurde voordat er een topic over dit spel was

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Henkus:
jij draait op 1650*1080 zie ik met dezelfde TFT dan ik.
Heb je ook balken onder en boven in beeld, ik draai op native res. van het scherm (1920*1200) en heb balken, bij andere games heb ik dit niet??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 22:22 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 22:21:
@Henkus:
Heb je ook balken onder en boven in beeld, ik draai op native res. van het scherm (1920*1200) en heb balken, bij andere games heb ik dit niet??
Hoort in t spel.
Heb t zelfs ook, maar moest ff kijken of t echt zo was :D het viel me na 2 minuten niet eens meer op.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeeele lekkere game dit. Ik vindt hem een stuk minder eng als FEAR eerlijk gezegd, heb het gewoon niet zo op creepy little girls :9 Sfeer is zéker wel intens, en ik hou wel van deze slowe soort van gameplay. Zo zou ik zelf namelijk ook lopen als ik in deze shit verzeild was geraakt >:) Ben nu in level 2, schrok me net wel weer ff het lazerus toen er opeens zo'n sick bastard z'n sledgehammer onverwachts van achter in me nek plantte :P

De game draait heerlijk op 1280/1024, alles max, soft shadows aan, 4aa/16af. Gemiddeld rond de 45pfs, met uitschieters naar 100+ en dipjes naar 25. Heb ik niet voor niks een 7900GTX aangeschaft.

Heb alleen 1 kleine bug ontdekt: als ik met die soort camera, naar dat groen oplichtende evidence spul moet zoeken, hangt de game voor 30 seconden, om daarna weer verder te gaan. Heb ik bij andere evidence tools niet...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 22:21:
@Henkus:
Als ik het goed heb [en een vriend van me waarvan ik het had gehoord] zijn dat HDR balken [ je ziet het ook alleen als je weg draait van verlichte delen]

dat is een soort bug als je HDR samen met soft shadows aan hebt dus als je een van de 2 uit zet is het als het goed is weg :Y)

voorderest is het spel _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Nano2009 op 16-04-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 22:28

Christiano007

Ich bin der champion

Ben ook net bezig en de sfeer is idd toch wel...spannend... >:)

Alleen ik erger me kapot aan het feit dat de muis niet direct mee gaat maar altijd ''swingt'' als het ware. Je kunt het iets beter maken maar dit zorgt er dus wel voor dat je iets minder snel effectief kunt reageren.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 18:32
Ik heb m'n op de 360 gespeeld (en allang uit) en het was zeker een leuke game inderdaad. Op de 360 heb je nog bepaalde Achievements die je kan halen (door vogeltjes te vinden enz) en dat vond ik toch wel een leuk extraatje. Nadat ik het spel uit had had ik alleen geen zin om het nog eens te spelen, ik had echt het gevoel dat ik tijdens de eerste keer spelen alles al gezien had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 22:28

Christiano007

Ich bin der champion

Wekko schreef op maandag 17 april 2006 @ 15:52:
Ik heb m'n op de 360 gespeeld (en allang uit) en het was zeker een leuke game inderdaad. Op de 360 heb je nog bepaalde Achievements die je kan halen (door vogeltjes te vinden enz) en dat vond ik toch wel een leuk extraatje. Nadat ik het spel uit had had ik alleen geen zin om het nog eens te spelen, ik had echt het gevoel dat ik tijdens de eerste keer spelen alles al gezien had.
Karkassen bedoel je? Die zit er ook bij de pc versie in.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 18:32
Ja die dooie vogels met vliegen eromheen bedoel ik inderdaad. Ik snap dat die ook in de PC versie zitten, maar bij de 360 versie unlock je Achievements (die kunnen mensen uit je Friends list dan weer zien) voor bijvoorbeeld elk level waarin je alle vogels vindt. Dat is dan weer leuk vind ik omdat je dan juist op zoek gaat naar die laatste vogels die je nog mist om maar alle Achievements te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
Wat een spel heerlijk,echt het f.e.a.r. gevoel ,lekker dingen zoeken ,lekker slaan met andere atributen.
spel ziet er goed uit draaidt heelijk met alles vol uit.
eindelijk weer een goed spel (oblivion niet meegerekend want dat is gewoon een topper)

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel deze game ook sinds gisteren op de pc.
Speel alles op high alleen AA op 2x
Loopt allemaal erg soepel en de sfeer is goed. Erg mooi vind ik het als het beeld zwart wit wordt. Alleen wil ik 5.1 geluid. Ik krijg maar geen 5.1 geluid:S
Ik heb gewoon een 5.1 set. Ik snap er werkelijk niks van. Alles op de pc speelt ie af in 5.1 ( winamp muziek en films en andere games )
Maar hier komt er alleen maar 2.0 uit. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?

Ik heb de 5.1 set aangesloten op een audigy4 met de 3 kabels. Dus geen spdif.
Bij het spel zelf zie ik geen opties staan voor 5.1 geluid. Weet iemand hoe dit werkt of zit er geen 5.1 geluid in de pc versie?

edit
nevermind. Heb CMSS nu aangezet ( terwijl in de FAQ stond dat je deze juist uit moest zetten ) en nu doet ie t wel weer:S Maar de game is met 5.1 wel meteen stukken spannender:P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 12:19
AHHHHH!!! 8)7

VET SPEL! :X

Alles loopt prima bij mij... gforce 6800 GT oc-ed en ik speel echt alles high op 1280 x 1024.
Binnen enkele dagen krijg ik mijn 7.1 speakerset van creative binnen (De Gigaworks S750) }) .

Dan word het regelmatig ondergoed verwisselen :9~

Toen ik het spel opstarte en het begin had gehad, de eerste paar gangen doorliep.....
had ik echt z'on Rambo gevoel: *puts headband tight on forhead....

maar later was het toch een headband/luier geworden! (niet op me voorhoofd natuurlijk :*) )

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn! ik ben nu net uit de school... dit spel is gvd pure HORROR!!
Ik schijt echt gewoon in mn broek...! in het begin is het nog niet zo bijzonder kwa gfx en sfeer maar hoeverder je komt hoe enger het word en vooral als je in je uppie speeld s'avonds of nog beter s'nachts!
Damn je moet wel stale zenuwen hebben wil je dit s'nachts trekke! Ik vind dit iig het spannendste spel wat ik ooit gespeeld heb!

Nooit verwacht dat dit zo'n creepy game zou zijn want de screens enz waren altijd maar crap maar tis zeker net zo mooi als FEAR als je wat verder bent!

Ik iedere freak dit aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WOOT!!

Kheb 'm net uitgespeeld gister en het einde is uber, ik heb richting het einde de moeilijkheid zelfs op easy gezet (ja weet het, slecht) want ik kwam er niet door.
Spel is uber, einde is uber, ben erna meteen weer opnieuw begonnen op hard level en om de achievements allemaal te vinden, was de eerste level meteen al lachen, je gaat minder gehaast door de ruimtes heen, ook andere ruimte doorzoeken met nieuwe creep momenten, lol.
Schijt nog steeds peuken, ook al is het de 2e keer dat ik erdoorheen loop.
Speeltijd is ok, FEAR tijd ongeveer (10 a 15 uur) maarja zo'n spel is altijd te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaaf spel! creepy enzo :) maar wel kort imo :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu bij die mannequin store dinges, damn wat creepy :o
Kijk je een tijdje naar zo'n mannequin om te kijken of ie leeft, wil je net weg lopen.... begint ie plotseling te 'leven' :D

AI is trouwens best goed, toenet had ik een gevecht met zo'n criminal , en er komt er nog eentje om de hoek springen .. slaat volop in op z'n maat, en gaat achter een muurtje staan, om na het gevecht me te verassen met een plank in me gezicht :p

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 11:09
zetten jullie Vsync aan bij dit spel?
Wat houdt dit eigenlijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Dan limit ie het aantal fps aan het aantal hz van je monitor. Correct me if i'm wrong :P

Heb het spel hier trouwens net binnen en damn: wat een een lugubere game! :9~

Draai het hier op 1600x1200 met alles er op en eraan. (Zie specs in me sig)

Voel me echt een Crime Scene Investigator :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:51
Tja in het begin is het echt leuk, maar als je een stuk of 30 van die gozers hebt neergehakt, gaat het een beetje vervelen, het is allemaal een beetje hetzelfde. Telkens een donker gebouw met junkies erin en telkens maar weer op zoek gaan naar iets om verder te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 19:17

mikeya

:o

Net de demo uit, maar wat een meesterlijk spel! Op naar de volledige versie nu, dit is wel erg spannend. Zolang ik niet elke instelling op high zet loopt het prima op mijn enigzins gedateerde systeempje.
Zonder dit topic had ik dit spel niet eens een kans gegeven.

Ook mooi hoe je andere objecten kunt oppakken en dan in een schermpje de plus- en minpunten ziet. Range, block enz... waterpijp die luguber rood word van je acties. :-D

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op zondag 23 april 2006 @ 11:16:
Tja in het begin is het echt leuk, maar als je een stuk of 30 van die gozers hebt neergehakt, gaat het een beetje vervelen, het is allemaal een beetje hetzelfde. Telkens een donker gebouw met junkies erin en telkens maar weer op zoek gaan naar iets om verder te kunnen komen.
ja waarom denk je dat het spel zo kort is dan |:(

tis een goed afgewerkt spel imo! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 16:13
Ben nu in de library zeg maar, en vind deze game echt super! Beetje eentonig dat wel maar the bejesus (of hoe je dat ook spelt :P ) schrik ik me wel regelmatig.

[ Voor 71% gewijzigd door Operations op 03-05-2006 12:28 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt de game ook redelijk gaaf, soms eentonig kwa slachten en je weg zoeke in het donker maar voor de rest is het een leuke game! _/-\o_

Draai em op 1024*768 medium/maximum 4X AA 8X AF...
En dat op zon oud systeempje... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm zojuist uitgespeeld, in 3 dagen tijd! Erg mooi gemaakt, mooi verhaal, alleen wel te kort voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:50
Het is een leuke game, maar hij trekt me niet in die mate dat ik deze game als eerste uit moet spelen. Bijv. GRAW had dat wel.

Er zijn ook erg weinig reacties mbt dit spel. Ik ga em absoluut wel een keertje spelen, maar als bijv. prey uitkomt, zal ik deze game wel weer links laten liggen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik vind persoonlijk Condemned veel beter dan Prey, Prey is gewoon dom schieten...

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik heb net ook stukje gespeeld. Maar tis wel een erg sfeervol spel :) Nog steeds niet prettig als zo'n dude je een kopstoot wil geven en schrik me regelmatig de pleuris. Ben net verrot geschoten door gast met shotgun en vond het wel ff mooi geweest. Vanmiddag maar es verder.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 08:25

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik vind het wel een sterke game, alleen een advies: Niet te spelen midden in de nacht, en cker niet als er een fijne buurjongen ongemerkt achter je komt staan en je ineens laat schrikken :P

Maar verder zie je regelmatig iemand ergens heen rennen, je gaat door ook heen: Niks te bekennen, gewoon doodlopen straatje ofso en die junk is dan verdwenen

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Vanavond ff installeren.

Ik had er nog weinig over gehoord, maar het klinkt interessant!

Zijn er nog mensen die dit spelen? Of is het inmiddels uitgespeelt door iedereen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Zojuist ff een uurtje gespeeld, ik moet zeggen dat ik het ene erg tof spel vind en ik ben al meerdere malen tot tegen het plafond gesprongen van schrik :D

Anyway, het volgende valt me wel op:
Als ik het goed heb [en een vriend van me waarvan ik het had gehoord] zijn dat HDR balken [ je ziet het ook alleen als je weg draait van verlichte delen]

dat is een soort bug als je HDR samen met soft shadows aan hebt dus als je een van de 2 uit zet is het als het goed is weg
Wat is dat toch met die softshadows? Als je AA aan zet werken de soft shadows niet en als je HDR aanzet heb je zwarte balken in beeld?!

Waarom maken ze het niet zo dat het allemaal tegelijk aankan op max detail, mn systeem trekt dat toch prima (en voor diegene die het niet trekken kunnen ddan toch zelf het een, danwel het ander uitschakelen?!)

Ik zal eens kijken of er misschien een patch is ofzo, bij OBlivion duurde het ook niet lang voordat er een patch was die het mogelijk maakte om zowel HDR als AA tegelijkertijd aan te zetten :)

ps: ik draai op 1600x1200 en heb die balken boven en onder dus volcontinue en niet alleen als ik wegdraai van verlichte delen zoals jij zegt :?

=edit=
Deze post had een edit moeten zijn van de vorige, maar ik drukte op het verkeerde knopje per ongeluk :)

[ Voor 5% gewijzigd door vosss op 13-07-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 11:36
softshadows werken wel met AA maar niet met AF toch? (en HDR heeft toch nix met balken te maken? Ik heb er iig geen last van? :P )

Ik speel het btw ook op 1600x1200 (samsung 204b) en heb AA op 4x staan en AF op 8x en het draait netjes. Soms draait het iets minder lekker dan F.E.A.R, ik vind dat dat toch iets (lees: een paar frames) beter draaide op sommige momenten dan Condemned. Ik weet niet hoe ik het aantal frames kan zien, (kan iemand dat mij vertellen?) maar volgens mij zit ik rond de 50 FPS, want het draait echt niet slecht.

Over de sfeer, aan de ene kant vind ik het enger dan F.E.A.R, met die creepy zwervers enzo en die uhm.. naja ik noem het maar ff 'korrelige' filter die voor mijn gevoel aanstaat in het spel. Dat het soms grijs wordt zeg maar... erg sfeervol! :) F.E.A.R vond ik dan weer een stuk mooier, ik vind Condemned (klinkt misschien raar) meer op een console-achtige ervaring lijken. Vooral dat je stukkies metaal en dooie vogels kan vinden vind ik een btje console-achtig... (again klinkt misschien raar :+ )

Ik heb alleen pas het eerste 'lvl' uitgespeeld en had nog niet alle vogels of ijzer dingen, dus ik ga het maar is opnieuw doen... Maar mijn ervaring met het eerste lvl is: Gave graphics en enorm vette sfeer, kortom topspel en zeker geen miskoop! En dan al na het eerste lvl zegt toch wel iets over een spel! :D (voor mij dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
uit de readme van het spel zelf:
* The Soft Shadows option will have no effect if the Full-Screen Anti-Aliasing
(FSAA) option is enabled. Also, you may notice odd rendering issues with
shadows in the game if you enable this option while FSAA is enabled
through the Windows(R) control panel.
FSAA is toch echt wel AA en geen AF dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje een kick, maar het is ook zo'n gaaf spel! Ik heb FEAR met veel plezier gespeeld, dus moest dit ook maar 's bekijken. Erg spannend, maar soms ook frustrerend als zo'n junk maar niet eerder dood wil dan dat jij gaat. Ook vind ik het wel jammer dat je af en toe niet lekker met een gun kan knallen... bijna altijd close-combat vind ik toch saai worden.

Ondanks dat blijft het een enorm gaaf spel, maar ik vind 1 ding raar; ik heb het gevoel dat ik veel van de geluiden niet hoor. Als zo'n brede junk op mij schiet, komt daar geen geluid bij, terwijl ik wel alle sound instellingen aan heb staan. Ook als een deur dichtvalt oid, hoor ik daar vaak niets bij. Hebben/hadden jullie dit wel? En is het misschien een bug, waarvoor een update is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38
sinds vandaag heb ik deze game ook in huis en ik moet zeggen: kicken!

wat een ongelooflijk eng spel zeg. Enger dan FEAR als je het mij vraagt (en daarbij scheet ik m'n box soms al vol).

Ben nu in de wereld dat je van de metro af gestampt ben en dat ik door de tunnels moet lopen....ben benieuwd wat me hier te wachten staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Ja het is een supervet spel heh ?

Heerlijk creepy ... En er staat je nog genoeg te wachten :-) ... Ik vond dit eindelijk weer eens een game waar ik echt bang was en me daadwerkelijk kapot schrok .... Heerlijke game gewoon !

Voor mij echt een game die dubbel en dwars zun geld waard is !

Ik zou zeggen veel plezier ! En houd je closetpapiertjes maar naast je ... :*)

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik heb dit spel nu ook gekocht voor de Xbox360, erg gaaf hoor die vechtpartijen :)
Wel irritant soms die 'zoek-het-bewijs'-gedeeltes, is soms lastig om te vinden wat je moet hebben. Tot nu toe ligt alles wel voor de hand; heb je een crowbar nodig om een kastje te openen, staat ie twee kamers verder keurig op je te wachten.

Toevallig gisteren 'The Core' gekeken, hierin gaan allerlei vogels dood. En in dit spel blijkbaar ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Komt er nog een topic voor deel 2 dat in maart uitkomt.

Die ga ik echt blind kopen.Deel 1 was zo tof en leuk om te spelen in het donker, met de surround hard aan.

Deel 2 gaat top worden _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/10885/113828.jpg
plaatje van deel 2

[ Voor 19% gewijzigd door Mars18 op 04-01-2008 13:46 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Pagina: 1