[2003] Kixtart: starten van script voor users*

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 22:09

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik ben bezig voor de eerste keer Kixtart op een server te zetten om de logon scripts uit te voeren.
Maar ben niet helemaal zeker of ik het juist doen.

Ik heb dus op de Windows 2003 Server heel de Kixtart programmabestanden in de NETLOGON folder gezet zoals gevraagd wordt in de handleiding ervan, maar dan vind ik niet echt hoe het verder moet.
Op een vorige server werkte Kix met een txt of bat file ( weet niet juist meer ).
En daar werdt Kix opgestort vanuit het profiel van de gebruiker.
Bij de gebruiker op de server stond in het tabblad Profiel bij het Aanmeldingsscript vak volgens mij : KIX32 logonscript.txt

Maar klopt dit ?
Ik weet het niet meer vanbuiten, probleem is dat die server niet meer bestaat, dus ik kan het er niet meer op nakijken, en het is de eerste keer dat ik zelf met kix werk om het logonscript op de clients uit te laten voeren.

-| Hit it i would ! |-

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 13:22
Je maakt een textfile kixtart.kix. Hierin zet je alle opdrachten zoals net use en wat je wilt gebruiken.
Bij je profiel zet je dan neer kix32.exe of gewoon kix32.

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
dus ik sla nu men txt file gewoon op als een kix file ( dus login.txt wordt login.kix ) in de NETLOGON directory van de server.
en vervolgens moet ik in het aanmeldingsscript vak gewoon de tekst zetten : kix32

En hierdoor weet de client vanzelf dat hij bij aanloggen kix32 moet opstarten, dat op zijn buurt de file login.kix uitvoerd ?

-| Hit it i would ! |-

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 13:22
Jep, als hij in het domein hangt wel ja. :) Je moet alleen login.kix wel kixtart.kix noemen. Tenminste, dan draait het hier gewoon goed. :)

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
dus 1 grote logon file maken ipv 2 kleinere ?
niet dat je bv 1tje gebruikt met instellingen in van een bepaalde group gebruikers en 1 voor een andere groep gebruikers.

-| Hit it i would ! |-

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan toch ook gewoon :call gebruiken om subscripts aan te roepen of subs?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je nu nog nieuwe logonscripts moet gaan maken, en je kent Kix zelf toch ook al niet, zie ik niet in waarom je dat nog met Kix zou doen. VBScript of gewoon batchfiles zijn (imho) hier beter geschikt voor :)

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
logon scripts zijn klaar hoor, maar als txt / bat file
met die oude versie van Kix toen werd een bat / txt file aangeroepen die de logon script uitvoerde, en dit was als ik me niet vergis gewoon via de regel : kix logonscript.txt of kix logonscript.bat, weet het niet meer zeker.

-| Hit it i would ! |-

Pagina: 1