Toon posts:

SLI x16, NF4 SSP 100 + "NF4 SLI"?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoihoi iedereen,

ik was een poosje terug even aan het rondneuzen naar de nieuwe (toen nieuwe) SLI x16 chipstet van nVidia. ik kwam onder andere hier terecht:

http://www.hardware.info/...N_Diamond_Plus_Test/627/2

de SLI x16 chipset bestaat dus uit een north- en southbridge

ikzelf vind het raar dat de southbridge van deze chipset een NF4 SLI is
een nForce 4 SLI kan zowel in x16 (single) als in x8 x8 lopen (SLI)

misschien zal het mijn logica zijn hoor, maar kon die southbride niet vee beter gewoon een NF4 Ultra zijn? die chip is speciaal ontworpen voor één PCI-e x16 verbinding (en als je de NF4 SLI neemt zou je dus ook nog met SLI x16 de volgende (theoretische) combinatie kunnen krijgen: x16 x8 x8)
het enige verschil tussen de NF4 Ultra en NF4 SLI is de mogelijkheid voor SLI.

zou nVidia (of de mobo fabrikanten) niet veel beter als southbridge een NF4 Ultra kunnen nemen?
of maak ik nu een denkfout? :?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

*knip* Hier stond onzin, sorry. :)

[ Voor 118% gewijzigd door _the_crow_ op 15-04-2006 13:11 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
umm, NF4 ultra en SLI zijn identiek hoor :9 Het enige verschil zijn enkele andere verbindingen die gesoldeerd zijn aan te buitenkant. Zoek maar eens in het nForce topic here op GoT, je kan een Nforce4 Ultra modden naar een SLI (en hij zal ook zo herkend worden). De chip is ontworpen op dynamisch te zijn, bij de Ultra is het simpelweg gewoon niet nodig.

Trouwens, in een X32 worden gewoon beide x16 sloten door een andere chip bestuurd, en beide chips zijn verbonden dmv een HT verbinding. Met een beetje interne logica worden ze gewoon aan elkaar geflansd. Het grappige is dat je dan wel 2 northbridges hebt, een op je mobo en 1 op je CPU, niet dat dat veel uitmaakt, de NB op je mobo bevat bijna niets.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Een NB op je CPU? Waarop baseer je dat? Er zit alleen een memory controller in de AMD, maar dat zegt niet dat er een hele northbridge in zit.

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
idd alleen memory controller, maar die wordt wel gezien als northbridge, draai maar eens everest ofzo. Normaal gezien is bij AMD de northbridge 'in stukken getrokken' door de mem controller op de CPU te zetten en de rest door de southbridge te laten afhandelen.

Zelf heb ik een A8N32-SLI, en er worden 2 Northbridges gedetecteerd: 1 die de memcontroller van de CPU is, en 1 die de echte fysyke northbrdge op het mobo is.