Ik heb een digitale camera (Canon Powershot A620). De daarmee gemaakte foto's kopieer ik van het SD-kaartje uit de camera op mijn PC. Nu kun je in windows XP de foto's die je bekijkt bijvoorbeeld een kwartslag draaien. Als ik dat doe zijn mijn foto's nog steeds prima te bekijken, te bewerken, etc. op de PC. MAAR: als die gedraaide foto's terugzet op mijn camera, of bijvoorbeeld op een CD brand om op de stand-alone dvd-speler (sony RDR-HX710) te bekijken, geeft de camera zowel als de dvd-speler aan dat het om een onjuist JPEG-formaat gaat. Foto's die ik in windows xp niet gedraaid heb (maar wel daar alleen bekeken heb) geven geen problemen...
Blijkbaar is er dusdanig iets veranderd in het jpegbestand dat de camera en dvd-player er niet meer mee uit de voeten kunnen.
Weet iemand wat er nu veranderd?
En is er een programma'tje / manier om deze incompatible geworden bestanden weer compatible te maken?
Blijkbaar is er dusdanig iets veranderd in het jpegbestand dat de camera en dvd-player er niet meer mee uit de voeten kunnen.
Weet iemand wat er nu veranderd?
En is er een programma'tje / manier om deze incompatible geworden bestanden weer compatible te maken?