Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Schema aanpassen voor andere opties.

Pagina: 1
Acties:

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-11 11:49
Goedemiddag,

Ik heb een fancontroller gesoldeerd naar het volgende schema:

Afbeeldingslocatie: http://www.fanbus.com/thelab/Schematics/dv_512_dual_led.jpg

Nu wil graag de laatste schakelaar aansluiten dat ik het volgende heb:
1. alleen UV aan (12v)
2. alles uit (0v)
3. alleen blauwe CCFL aan (12v)

dit alles met behoud van de 2 ledjes, ik heb mijn hoofd er al een keer over gebogen maar kom er niet goed uit.

Alvast bedankt!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
De ledjes mogen blijven, aan de linkse pinnen van de schakelaar gaan we veranderen.
De middelste pin hangen we aan 12V, de bovenste pin aan de + van wat je met het bovenste wil schakelen (vb UV), de onderste pin gaat naar de + van wat je met de onderste wil schakelen (vb de blauwe CCFL).
De massa's van de 2 te schakenen zaken sluit je rechtstreeks aan (zwarte draad).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Thijsch
  • Laatst online: 19-11 10:47
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.assies/blub.JPG

De Dingen kunnen echter niet uit!! HEt Ding1 of Ding2. Wat je wel kan doen is een extra schakelaar die de stroom onderbreekt

[ Voor 55% gewijzigd door Thijsch op 15-04-2006 12:12 ]

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:48

Soul__assasin

de Belbelg

die dingen kunen wel uit hoor je hebt ze in ON-ON uitvoering of ON-OFF-ON uitvoering 2 of 3 standjes dus

www.weefab.com

• Thijsch
  • Laatst online: 19-11 10:47
Wist ik niet.. geen probleem dus in dat geval!

• JWR
ParaDot schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:11:
[afbeelding]

De Dingen kunnen echter niet uit!! HEt Ding1 of Ding2. Wat je wel kan doen is een extra schakelaar die de stroom onderbreekt
OK dan heel erg bedankt dat gaan we eens proberen!

En ja het is een 3 standen schakelaar, dus ze kunnen ook uit!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verzeker je er wel van dat het een verbreek-voor-maak schakelaar is (met een ruime marge).
Anders krijg je vuurwerk, iedere keer als je om wilt schakelen.

Je zou nog wat meer kunnen puzzelen om de fan op 7V te laten lopen door 'm tussen de +12 en +5 aan te sluiten. Dan heb je 3 standen.

Verder zou 5V wel eens te weinig kunnen zijn om de fan uberhaubt te laten aanlopen.

[ Voor 3% gewijzigd door joopv op 16-04-2006 19:17 ]

• JWR
joopv schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:16:
Verzeker je er wel van dat het een verbreek-voor-maak schakelaar is (met een ruime marge).
Anders krijg je vuurwerk, iedere keer als je om wilt schakelen.

Je zou nog wat meer kunnen puzzelen om de fan op 7V te laten lopen door 'm tussen de +12 en +5 aan te sluiten. Dan heb je 3 standen.

Verder zou 5V wel eens te weinig kunnen zijn om de fan uberhaubt te laten aanlopen.
ik heb mijn papst 120mm fans al getest op 5v.

7v wou ik niet ik wou maximale rust (5v) en 12v voor OC.

Ik heb hem aangesloten op bovenstaand schema, perfect!
Pagina: 1