Toon posts:

X800 PRO verkeerde bios flash :(

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb onlangs een foute bios flash gegeven aan men video kaartje. het gaat dus om een Powercolor X800 pro non vivo.
Het probleem is dat ik totaal geen beeld meer krijg, ik vrees dat ik mijn kaartje mag weggooien of ben ik verkeerd? er is echt geen manier om dit te fixen ? met dank bij voorbaat

TiTaNiuM

Verwijderd

Stop een pci videokaart (heb je weer beeld) in je systeem en flash de goede bios (weer terug) in je kaart.
Of als dat allemaal niet lukt, wordt het blind flashen --> flashen zonder beeld.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 11:46 ]

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:31
booten met PCI videokaartje (zodat je in ieder geval beeld hebt) en dan de juiste bios flashen. Of op een andere PC een bootflop in elkaar zetten die de flash automatisch uitvoert. Als je de juiste command line params weet moet dit te doen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ok dank u wel, ik ga dit meteen proberen, maar kan dat zijn dat me pc niet boot?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:52:
ok dank u wel, ik ga dit meteen proberen, maar kan dat zijn dat me pc niet boot?
Alleen zonder videokaart kan dat logischer wijze wel., maar als je een werkende videokaart erin hebt (PCI) dan doet ie het (gerust) wel.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:14
Pci kaartje erin, naar bios gaan en in bios bij de optie init display first op pci zetten, anders krijg je soms nog geen beeld als je beide kaarten erin hebt steken. Als je een Gigabyte moederbord hebt moet je eerst ctrl F1 drukken voor je de geavanceerde opties kunt aanpassen.

[ Voor 26% gewijzigd door FragileM64 op 15-04-2006 12:05 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
weet u soms waar je zo'n goedkoop pci kaartje kan vinden?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-07 22:03
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:20:
weet u soms waar je zo'n goedkoop pci kaartje kan vinden?
marktplaats.nl en dan bij jou in de buurt kijken moet wel lukken voor € 10,00.

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-04-2006 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
een video kaart op pci? of een tv kaart ?

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Het kan zijn dat zijn videokaart helemaal overleden is. Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad met een 6800GT en als de pc helemaal niet meer opstart dan zal hij dat ook niet doen met een pci kaartje.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:24:
videokaart.

[ Voor 88% gewijzigd door job op 15-04-2006 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok thx, ik zal eens gaan zien achter zo'n kaartje

domme vraag maar, als ik nu es men kaart eruit haal, men pc boot en dan vlug me kaart erin steek dan boot mijn pc, en kan ik ook flashen ? of zal hij die kaart dan niet detecteren?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 12:31 ]

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 31-07 22:03
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:24:
Zoek maar eens op S3 op marktplaats.nl onder Computer Hardware -> Videokaarten.
Lijkt me sterk als je er niet 1 in huis kan hebben voor € 10,00 inclusief porto.
Gewoon laten opsturen in een A5 bubbeltjes enveloppe b.v

• FragileM64
Renegade! schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:26:
Het kan zijn dat zijn videokaart helemaal overleden is. Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad met een 6800GT en als de pc helemaal niet meer opstart dan zal hij dat ook niet doen met een pci kaartje.
Dan moet ze al kortsluiting of iets dergelijks geven, als je in bios "init display first' op pci slot zet dan start die op, maakt niet uit of de kaart in het agp slot nu werkt of niet werkt.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:29:

domme vraag maar, als ik nu es men kaart eruit haal, men pc boot en dan vlug me kaart erin steek dan boot mijn pc, en kan ik ook flashen ? of zal hij die kaart dan niet detecteren?
uuuuhmzz hotpluggen van een videocard dus ? als je ook de rest van je pc stuk wilt krijgen is dat aan te raden. anders moet je dat NOOIT doen. Vooral niet met agp / pci - e cards

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:33

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:29:

Mag ik es vragen waarom je uberhaupt die kaart hebt willen flashen?
Je hebt duidelijk niet de kennis om dit eigenlijk te doen. Wat wou je ermee bereiken?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

StuiTeR schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:48:
[...]

uuuuhmzz hotpluggen van een videocard dus ? als je ook de rest van je pc stuk wilt krijgen is dat aan te raden. anders moet je dat NOOIT doen. Vooral niet met agp / pci - e cards
Een paar jaar terug stond er wat op de frontpage hierover.
Was volgensmij een review van een ati videokaart.
Het moederbord wou niet door starten met de videokaart geinstalleerd.
De pc werd hierna zonder vga kaart opgestart en later werd de vga kaart erin gedrukt.
Er kwam wel wat vonken tevoorschijn. Maar het werkte volgensmij wel.

Ik zou het ook niet aanbevelen.
En echt nooit uitvoeren
Zal het artikel ff opzoeken.

Gevonden

nieuws: MSI KT4 Ultra moederbord review

Pas echt spannend wordt het als de benchmarks zijn afgesloten en de stabiliteit besproken wordt. Men heeft geen klachten wat betreft de stabiliteit van de KT4 Ultra. Wel een gevoelig punt is het feit dat men erg veel geduld heeft moeten hebben voor de plank daadwerkelijk up and running was. Na het installeren deed het bord namelijk helemaal niks. De DLED foutopsporing gaf aan dat het bord niet door de memory test kwam en dus vlamden de mannen een aantal verschillende repen in verschillende geheugenbanken, maar geen succes. Uiteindelijk bleek de AGP videokaart de boosdoener te zijn en dus werd er een stunt uitgehaald. Men start het systeem zonder AGP kaart en zodra DLED aangeeft dat de memorytest geslaagd is, ramt men de videokaart in het AGP slot. Het geeft een paar vonken, maar je hebt wel een draaiend systeem.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 13:03 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:33

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:55:
[...]

Een paar jaar terug stond er wat op de frontpage hierover.
Was volgensmij een review van een ati videokaart.
Het moederbord wou niet door starten met de videokaart geinstalleerd.
De pc werd hierna zonder vga kaart opgestart en later werd de vga kaart erin gedrukt.
Er kwam wel wat vonken tevoorschijn. Maar het werkte volgensmij wel.

Ik zou het ook niet aanbevelen.
Zal het artikel ff opzoeken.
NIET DOEN! hotpluggen van videokaart is gegarandeert je systeem slopen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PCI kaartjes kun je meestal ook wel krijgen bij pc-zaakjes om de hoek. Die gebruiken ze ook regelmatig. Ik mocht er zelfs eentje lenen bij ze, maar omdat ie 5 euro was maar gewoon gekocht. Zo handig :).

• FragileM64
Ja dat lijkt me tamerlijk risicovol. Heb lang geleden toen ik met pc's ben begonnen eens de stroomconnector van men floppydrive aangesloten terwijl de pc nog aanstond. Floppydrive was kapot...

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb dus een pci kaartje, maar probleem is men pc boot niet als ik me 2 kaarten werk, zelfs als het op primary PCI gezet heb in men bios
vanaf als ik mijn x800 erin steek boot men pc gewoonweg niet

ik denk dat ik niet veel meer kan doen dan hem gewoon weggooien vrees ik ;s ?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 15:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
*upje

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

niet kicken binnen 24 uur ja!
probeer die x800 eens in een andere box, dan weet je of die kaart gewoon toast is (ipv een nukkige BIOS).

Verwijderd

Beste vriend
Trek met je videokaart naar de winkel waar je hem gekocht hebt. En spreek de magiese woorden : "hij doet het niet (meer)".(trek dorkenface, met uilenuitstraling) Zeg verder niets, dan hoef je niet te liegen. Ik denk dat je zo nog het verst komt. Want met dat flashen en een pci kom je er dus njet. En zo leer je toch nog theaterspelen, is ook mooi.

• Bever!
  • Laatst online: 19:37

Bever!

3

waa rheb je dat ding mee geflasht dan? staat er uberhaupt wel een bios op die kaart?

• Bever!
  • Laatst online: 19:37

Bever!

3

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:46:
Beste vriend
Trek met je videokaart naar de winkel waar je hem gekocht hebt. En spreek de magiese woorden : "hij doet het niet (meer)".(trek dorkenface, met uilenuitstraling) Zeg verder niets, dan hoef je niet te liegen. Ik denk dat je zo nog het verst komt. Want met dat flashen en een pci kom je er dus njet. En zo leer je toch nog theaterspelen, is ook mooi.
kaart gaat rma --> o hij is geflasht --> gene garantie.
en btw rma procedure voor zelf gesloopte spullen is erg flauw imo

• DarthPlastic
  • Laatst online: 07-01 19:29
Beste vriend
Zeg, dat doen we maar niet denk ik, dat is fraude :O

Je zou er idd wel mee naar de winkel kunnen, maar om zo maar te liegen erover is niet de bedoeling wanneer je hem zelf gesloopt hebt...
Als het echter defecten ermee waren (bv vreemd gedrag van de kaart, waarna je hem opnieuw wou flashen om het te repareren) heb je wel een goede reden.

Maargoed, als jij ermee kunt leven dat je je winkel oplicht en de winkel jou gelooft, veel plezier dan :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Rye
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Misschien kan je een autoexec bestand maken, dus dan boot hij van bv: diskette en flasht hij automatisch je oude bios erop :Y)

www.ping-win.nl

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat voor winkel je probeerd op te lichten,maar tis inderdaad beetje flauw...maar bijv dixons hey min steun heb je,die licht zelf ook de thuisgebruikers.en als het packard bell is ...probeer ze failliet te maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
allemaal heel interessant hoor, maar ik heb al een halve jaar geen garantie ermeer op

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 22:35

HENNEP

Just Someone

mocht je de kaart niet meer willen hebben dan zou ik 'm graag van je willen overnemen, stuur maar een mail naar intenszz at hotmail .com

• DarthPlastic
HENNEP schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:02:
mocht je de kaart niet meer willen hebben dan zou ik 'm graag van je willen overnemen, stuur maar een mail naar intenszz at hotmail .com
Zeggeehh,, mail die gebruiker dan gewoon...

Maar dit lijkt me niet echt de bedoeling, als er een oplossing is komt de TS het via dit forum te weten, en als er geen oplossing is is de kaart kapot.
Ik weet niet wat voor gebruik je ermee in gedachten had, maar om hem nog te fixen is wel gemeen.
Als je een oplossing hebt, help de ander dan, en probeer hem niet te chanteren... :/

Just my 1,337 cents :)

edit: Voor de TS: Het ding móet te fixen zijn als het alleen maar aan de BIOS ligt, en als het niet te fixen is is de kaart alleen nog nuttig om de ventilator eraf te slopen. Let dus op voor je hem evt gaat verkopen!

[ Voor 15% gewijzigd door DarthPlastic op 15-04-2006 17:15 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Beste vriend
Hij heeft de kaart zelf gesloopt, het is niet de bedoeling lijkt mij dat de pc zaak er voor op moet draaien.

Bij mij is een keer een 6800LE dood gegaan door omstandigheden en dan koop ik een nieuwe, de boel oplichten is gewoon not-done in mijn mening.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Beste vriend
Je sloopt de kaart zelf en vervolgens verhaal halen bij die arme leverancies die met krappe marges moet werken.

In welke wereld leven we? :/

Goud is geen geld

• Archimond
  • Laatst online: 21:48

Archimond

Lopende Helpdesk

Wat is de link van de site over de BIOS flash van de videokaart?
Soms staat er ook nog bij wat je moet doen als de flash mislukt is.

Als je een backup hebt gemaakt van je originele BIOS, dan heb je goeie kans dat die daarna weer doet. Op dezelfde manier flashen als wat je eerst deed, alleen is de Bios bestandnaam anders.

Wat je ook kan doen is dus automatisch laten flashen en dan niet de PCI kaart erin doen.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ik blijf me toch altijd verbazen hoeveel mensen hun hardware op het spel zetten door dingen te gaan uitvoeren die ze niet kennen....
En zoals eerder gezegd: RMA van iets wat je zelf gesloopt hebt is ronduit kinderachtig en pure oplichting.....Als je zo flink bent om iets te doen wat je niet kan en je kent het risico moet je als het mis gaat niet de boel proberen op te lichten...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 22:35

HENNEP

Just Someone

DarthPlastic schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:11:
[...]

Zeggeehh,, mail die gebruiker dan gewoon...

Maar dit lijkt me niet echt de bedoeling, als er een oplossing is komt de TS het via dit forum te weten, en als er geen oplossing is is de kaart kapot.
Ik weet niet wat voor gebruik je ermee in gedachten had, maar om hem nog te fixen is wel gemeen.
Als je een oplossing hebt, help de ander dan, en probeer hem niet te chanteren... :/

Just my 1,337 cents :)

edit: Voor de TS: Het ding móet te fixen zijn als het alleen maar aan de BIOS ligt, en als het niet te fixen is is de kaart alleen nog nuttig om de ventilator eraf te slopen. Let dus op voor je hem evt gaat verkopen!
wie zegt dat ik 'm wil fixen?
misschien wil ik gewoon defecte videokaarten hebben om op te hangen aan mijn muur? had je daar al aangedacht?

kijk als je daar meteen vanuit gaat dan vind ik JOU gemeen ! vervelend mens!

• FragileM64
HENNEP schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 21:48:
[...]
wie zegt dat ik 'm wil fixen?
misschien wil ik gewoon defecte videokaarten hebben om op te hangen aan mijn muur? had je daar al aangedacht?

kijk als je daar meteen vanuit gaat dan vind ik JOU gemeen ! vervelend mens!
Tja het was nog wel enigzins te verwachten dat je zo'n reactie zou krijgen. Je vertelt in je post niet erbij waarom je ze wilt en hij heeft de kaart enkel met een verkeerde bios geflashed dus een gemakkelijk te herstellen fout als je wat kennis van zaken hebt. Voor mij kwam het ook over alsof je gemakkelijk een kaartje wou scoren, ook al is het helemaal het geval niet.

[ Voor 4% gewijzigd door FragileM64 op 15-04-2006 21:53 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

FragileM64 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 21:52:
[...]

Tja het was nog wel enigzins te verwachten dat je zo'n reactie zou krijgen. Je vertelt in je post niet erbij waarom je ze wilt en hij heeft de kaart enkel met een verkeerde bios geflashed dus een gemakkelijk te herstellen fout als je wat kennis van zaken hebt. Voor mij kwam het ook over alsof je gemakkelijk een kaartje wou scoren, ook al is het helemaal het geval niet.
daarnaast, is daar V&A voor ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

In principe is PCI-E hotplugable. Ik denk alleen dat hotpluggen van je kaart niet zoveel zou helpen (je bios blijft immers corrupt)

Ik heb trouwens mijn kaart al vaak genoeg verkeerd geflashed, en ik kon altijd met een pci-kaartje weer terugflashen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 22:01 ]

• Rye
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Rye schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:52:
Misschien kan je een autoexec bestand maken, dus dan boot hij van bv: diskette en flasht hij automatisch je oude bios erop :Y)
Ik zal mezelf maar even quote.

Waarom komt verder niemand op dit idee?
Je kan het beste alvorens het flashe, dit bestand aanmaken en op een diskette zetten samen met het flashprogramma en de originele bios, plak er een grote sticker op met RESCUE en klaar is kees.

Probeer het gewoon, wat heb je te verliezen, bij mij werkte het gewoon toen ik het teste.

www.ping-win.nl

• DarthPlastic
Rye schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 22:08:
[...]

Ik zal mezelf maar even quote.

Waarom komt verder niemand op dit idee?
Je kan het beste alvorens het flashe, dit bestand aanmaken en op een diskette zetten samen met het flashprogramma en de originele bios, plak er een grote sticker op met RESCUE en klaar is kees.

Probeer het gewoon, wat heb je te verliezen, bij mij werkte het gewoon toen ik het teste.
Met een PCI-videokaartje erbij zou je dan zelfs beeld hebben.
Het probleem is echter dat TS zijn pc helemaal niet start met de kapotte kaart erin, dus hij kan niet eens zover komen om te booten...

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Eerst opstarten met louter die PCI videokaart (de X800 er dus uit halen). Dan zorgt de BIOS er wel voor dat ie pci vga gaat zoeken. Als de BIOS dan vervolgens weet dat de PCI kaart de primaire videocontroller is kun je het systeem weer gaan opstarten met de X800 erin. Als het goed is krijg je dan wel beeld en laat de BIOS de X800 kaart achterwege (deze kan hij door de corrupte flash op de VGA immers niet meer aanspreken).

En dan gewoon je standaard bios terugflashen op de X800 pro.

Succes!

Als dit niet lukt dan vind ik het heel vervelend voor je, maar ga er in ieder geval NIET de leverancier/winkel mee lastigvallen..

[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 15-04-2006 23:32 ]

Goud is geen geld

• FragileM64
Frank_Knopers schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 23:31:
Eerst opstarten met louter die PCI videokaart (de X800 er dus uit halen). Dan zorgt de BIOS er wel voor dat ie pci vga gaat zoeken. Als de BIOS dan vervolgens weet dat de PCI kaart de primaire videocontroller is kun je het systeem weer gaan opstarten met de X800 erin. Als het goed is krijg je dan wel beeld en laat de BIOS de X800 kaart achterwege (deze kan hij door de corrupte flash op de VGA immers niet meer aanspreken).

En dan gewoon je standaard bios terugflashen op de X800 pro.

Succes!

Als dit niet lukt dan vind ik het heel vervelend voor je, maar ga er in ieder geval NIET de leverancier/winkel mee lastigvallen..
Eigenlijk heb je ook gewoon een optie in bios die "init display first" heet en op pci en agp kan zetten. Maar zijn pc boot gewoonweg niet als zijn agp kaart erin steekt.

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Dan moet hij het hele trucje maar eens in een andere pc proberen die ook AGP en PCI heeft. Wellicht dat een ander moederbord minder kritisch is.

En anders is het kaartje waarschijnlijk stuk. :/

Goud is geen geld

Verwijderd

Frank_Knopers schreef op zondag 16 april 2006 @ 01:01:
Dan moet hij het hele trucje maar eens in een andere pc proberen die ook AGP en PCI heeft. Wellicht dat een ander moederbord minder kritisch is.

En anders is het kaartje waarschijnlijk stuk. :/
Moet je mij eens vertellen hoe je een kaart (hardwarematig) kunt slopen door een bios-flash? Deze kaart is nog prima te redden volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen, ik zal es zien of ik een ander systeem zal kunnen samenstellen na het weekend, want ik ben nu weg naar een festival

ja ik heb mijn kaart zelf gesloopt I know ik moest maar ni zo stom zijn om hem te flashen met een X1800 bios

btw, ik denk ook wel dat die kaart te redden valt

cu monday

• Renegade!
  • Laatst online: 22-12-2025
:X een x1800 bios? Hoe kom je daar nou bij? Nuja, als er hier een oplossing komt zoek ik vlug nog iemand met een agp systeempje want ik heb nog zo'n 6800gt liggen die net hetzelfde probleem heeft.

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-07 02:24

PKN