Toon posts:

problemen met router met 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik heb verbinding met internet via kabel ---> modem ---> router(D-link DI-624+). Op de router zijn 2 pc's aangesloten. Nu ging alles perfect tot gisterenmiddag. Op de ene computer kon ik niets meer doen(van internet natuurlijk) maar op de andere werkt alles nog. Mijn router heeft als IP in het netwerk 192.168.0.1 en DHCP staat ingeschakeld. De ene pc krijgt dus een IP adres in de aard van 192.168.0.102 en daar werkt alles. Maar de andere krijgt geen adres en ik kon er ook niet pingen naar de router of het configuratiescherm van de router oproepen.

Dan heb ik op de computer met het probleem zelf een IP adres toegewezen 192.168.0.150 en als subnetmasker 255.255.255.0 en standaard gateway igesteld 192.168.0.1 met als resultaat dat ik nu kan pingen naar de router en mijn andere pc (en ook bestanden kan delen) en naar een server buitenaf.

Maar ik kan nog steeds niet op internet op die pc en kan ook nog steeds het configuratiescherm van de router oproepen, wat op de andere allemaal wel gaat...

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:55:
met als resultaat dat ik nu kan pingen naar de router en mijn andere pc (en ook bestanden kan delen) en naar een server buitenaf.
.
Server buitenaf is op het internet?

Heb je al geprobeerd je router te resetten, ipconfig /flushdns te doen, virusscan, ipsocketfix, etc?

Verwijderd

Topicstarter
ik kon er zelf niet meer aan uit en heb dan met een progje (Fix Internet) gedaan en dan terug opgestart en dan ging alles weer vanzelf...