Toon posts:

[XP] Geen windows installatie doormiddel van diverse fouten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Wie kan mij helpen met dit probleem ik heb op dit moment een computer staan met de volgende configuratie:

PCCHIPS M863G (V5.1A) moederbord
AMD Athlon xp 2800+
256 MB DDR 333 Mhz

Mijn bedoeling is om hier windows XP op te krijgen alleen dit wil echter niet lukken omdat ik na de formattering de installatie in 1 keer door een ongeldige systeemkopie de *.dll bestanden niet kan kopieren.

Ik hoop dat er iemand mij hiermee kan helpen.
alvast bedankt

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 13:45
opnieuw formatteren, cdtje erin en gaan met die banaan?

Verwijderd

Topicstarter
Big Daddy schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 09:32:
opnieuw formatteren, cdtje erin en gaan met die banaan?
dat zal niet gaan ik heb het al diverse malen geprobeerd om een normale installatie erop te krijgen, maar helaas ik heb al windows 2000 geprobeerd Windows Me voor de verandering.
Nog steeds heb ik de zelfde fouten.
alleen windows ME krijg ik er wel op, maar hij draait niet naar behoren

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 09:50 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik begin even met de Windows versie in je topic titel te zetten - zie over het hoe en waarom hierover de Windows Operating Systems Policy :)

Ik snap totaal niet wat je nou bedoelt met 'alleen dit wil echter niet lukken omdat ik na de formattering de installatie in 1 keer door een ongeldige systeemkopie de *.dll bestanden niet kan kopieren.' - krijg je toevallig een foutmelding die je met ons zou willen delen zonder dat jij hem interpreteert of aanpast? :)

Verder - wat heb je zelf zoal al geprobeerd om dit probleem op te lossen? Heb je al eens memtest86 gedraaid, je harddisk al eens gecontroleerd met een tooltje uit de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ?

• Koenraadv
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-07-2025
Ik zou eerder zeggen, probeer een andere cd of cd speler. (De kwaliteit van die gekopieerde cdtjes is niet zoals het zou moeten :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Koenraadv schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:29:
Ik zou eerder zeggen, probeer een andere cd of cd speler. (De kwaliteit van die gekopieerde cdtjes is niet zoals het zou moeten :+ )
ik heb ook al een andere dvd speler geprobeerd hetzelfde probleem.
hij blijft hangen bij het kopieren van de windowsbestanden.

Het ligt niet aan de cd's want op mijn eigen pc pakt ie het wel en bij andere pc's ook

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 10:34 ]

• Koenraadv
En een andere CD al geprobeerd? Of de cd er even uithalen wanneer je de melding krijgt, afkuisen en opnieuw laten zoeken wil ook nog wel eens lukken?

Verwijderd

Topicstarter
Koenraadv schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:37:
En een andere CD al geprobeerd? Of de cd er even uithalen wanneer je de melding krijgt, afkuisen en opnieuw laten zoeken wil ook nog wel eens lukken?
ik zal het eens proberen.

Kan het ook zijn dat de hij blijft hangen omdat het ATA 133 is?

• Koenraadv
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:41:
[...]

ik zal het eens proberen.

Kan het ook zijn dat de hij blijft hangen omdat het ATA 133 is?
Neen, zal er niet mee te maken hebben denk ik. Je pc boot al van de cdrom, en het loopt enkel fout bij het kopieren van de bestanden.

[ Voor 16% gewijzigd door Koenraadv op 15-04-2006 10:44 ]

• Marc Veen
  • Laatst online: 23-02 08:18
Heb ik zelf ook wel eens gehad met een Win XP cd (copy van mijn eigen legale versie).
Lag toen toch aan de cd speler. Andere cd speler eraan en instaleren maar.

AMD Ryzen 7 7700X | Arctic Freezer 36 | ASUS B650-PLUS WIFI | 16GB Kingston Fury Beast 5200 | Zotac GTX 1060 6GB | Lexar NM790 2TB | WD Gold 6TB+4TB | be quiet! Pure Base 501 | Corsair RM650e | 2x Iiyama G-Master GB2741HSU-B1 | Win 11 Edu 64bit

Verwijderd

Topicstarter
marcveen schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:43:
Heb ik zelf ook wel eens gehad met een Win XP cd (copy van mijn eigen legale versie).
Lag toen toch aan de cd speler. Andere cd speler eraan en instaleren maar.
Andere dvd speler heb ik ook al geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik ben nu bezig geweest met het installeren van Windows XP hij blijft hangen zodra hij DHCPMON.dll wil kopieren.
ik heb de cd eruit gehaald en opnieuw geprobeerd, maar geen succes.
toen nog eens en nog eens en nog eens.
toen was mijn geduld op

Verwijderd

kopieer eens alle bestandjes van die CD op een USB stickje, en start daarvan op. Dan heb je al de zekerheid dat het niet ligt aan die cd/cdlezer combinatie. XP SP2 zonder de helpfiles is maar 420meg meer, dus past al op een klein stickje...

• Marc Veen
Kan nergens vinden of je met een orgineel of een copy van Win XP werkt.

AMD Ryzen 7 7700X | Arctic Freezer 36 | ASUS B650-PLUS WIFI | 16GB Kingston Fury Beast 5200 | Zotac GTX 1060 6GB | Lexar NM790 2TB | WD Gold 6TB+4TB | be quiet! Pure Base 501 | Corsair RM650e | 2x Iiyama G-Master GB2741HSU-B1 | Win 11 Edu 64bit

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk opdit moment met een kopie
maar ik kan niet zeggen of dit wat uitmaakt.
ik ben nu even bezig met een memtest86
dit resultaat wil ik even afwachten

• Marc Veen
Heb het vermoeden dat het dan toch de kwaliteit van de copy is.
Zoals eerder aangegeven heb ik dit zelf ook al eens meegemaakt.
Soms helpt een andere speler maar soms ook een andere (nieuwere/betere) copy.

Verwijderd

Topicstarter
maar toch vreemd is dat ik het wel voor elkaar krijg bij andere PC's ik denk dat het toch iets anders is.
Ik wacht even de Memtest86 af.

Verwijderd

Wat krijg je precies voor elkaar bij andere pc's? Het volledig installeren van XP of alleen het booten vanaf CD?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe lang duurt zo'n memtest86 officieel?

Verwijderd

Topicstarter
de complete installatie van windowsxp krijg ik voor elkaar op de andere pc's

• Marc Veen
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:01:
Hoe lang duurt zo'n memtest86 officieel?
Als hij alle testen doorlopen heeft begint hij weer van voor af aan totdat je hem onderbreekt.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Dit issue heb ik een aantal keer gehad, nadat ik een installatie cd had gemaakt met behulp van Nlite. Nog geen workaround tegen gekomen.
Soms waren het een aantal wav-jes, maar heb ook verschillende dll-s voorbij zien komen. Wav-jes zijn niet zo erg, maar toen die dll-s voorbij kwamen ben ik er mee gestopt.

De installatiecd gepakt, zonder nlite bewerkt en toen ging het prima :X

Verwijderd

Topicstarter
_Rayman_ schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:19:
Dit issue heb ik een aantal keer gehad, nadat ik een installatie cd had gemaakt met behulp van Nlite. Nog geen workaround tegen gekomen.
Soms waren het een aantal wav-jes, maar heb ook verschillende dll-s voorbij zien komen. Wav-jes zijn niet zo erg, maar toen die dll-s voorbij kwamen ben ik er mee gestopt.

De installatiecd gepakt, zonder nlite bewerkt en toen ging het prima :X
Ik heb dus ook een cd zonder dat ie met Nlite bewerkt is, maar toch vreemd dat ie het niet pakt.
Ik heb vandaag de cd opnieuw gekopieerd op een iets lagere snelheid maar weer hetzelfde.
Verder ben ik bezig met Suse Linux geweest en die blijft al hangen bij de hardware detectie, dus mijn conclusie is dat er iets anders aan de hand is dan alleen dat ie niet de cd pakt of niet wil pakken. Ik wil vandaag nog even 1 ding afwachten, ik ga namelijk met een orginele cd het eens proberen als dat niet werkt dan moet ik mijn famillie helaas terleurstellen met het feit dat hun computer niet helemaal naar behoren werkt.

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 10:25
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 09:20:
hallo,

Wie kan mij helpen met dit probleem ik heb op dit moment een computer staan met de volgende configuratie:

PCCHIPS M863G (V5.1A) moederbord
AMD Athlon xp 2800+
256 MB DDR 333 Mhz

Mijn bedoeling is om hier windows XP op te krijgen alleen dit wil echter niet lukken omdat ik na de formattering de installatie in 1 keer door een ongeldige systeemkopie de *.dll bestanden niet kan kopieren.

Ik hoop dat er iemand mij hiermee kan helpen.
alvast bedankt
Je hebt een hele grote kans dat het geheugen in je pc niet helemaal lekker werkt met je moederbord , of het geheugen gewoonweg kapot is.

Draai dus zoals al eerder gezegd memtest of probeer een ander reepje geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
michelc85 schreef op zondag 16 april 2006 @ 11:13:
[...]

Je hebt een hele grote kans dat het geheugen in je pc niet helemaal lekker werkt met je moederbord , of het geheugen gewoonweg kapot is.

Draai dus zoals al eerder gezegd memtest of probeer een ander reepje geheugen.
Heel erg bedankt.. dat vermoeden heb ik ook al gehad.
ik ben namelijk al met een orginele cd aan de gang gegaan, maar dit geeft zelfs dezelfde problemen.
op dit moment heb ik geen geheugen liggen.
Ik zal het even voorleggen bij de familie.
Pagina: 1