Toon posts:

[CS1.6] Fps drops Radeon X1600 Series 512M

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik heb wat problemen met het spelen van counter-strike 1.6. Ja het gaat hier inderdaad weer om de fps drops tijdens het spelen en tegen komen van smoke, van 100fps naar 30. Nou zijn hier al heel wat topics over geweest waarvan ik het overgrote deel gelezen heb. Echter, het is me nog steeds niet duidelijk hoe ik dit probleem moet oplossen. Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Smoke op zijn laagst zetten
- Nieuwe / oude drivers
- Omega drivers
- Windows opnieuw geïnstalleerd
- Op virussen en spinale gescand.
- Draadloze / bekabelde verbinding
- Steam meerdere malen opnieuw geïnstalleerd.
- Drivers settings keer op keer optimaliseren. ( op z’n laagst zetten etc. )

Ik heb dus al het een en ander geprobeerd maar ben er nog niet uit gekomen. En zoals je hieronder kunt lezen zit er een forse videokaart in dus dat zou niet de begrenzing moeten zijn.

Dit zijn mijn specificaties:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
    Computer:

Besturingssysteem                                 Microsoft Windows XP Professional
      OS Service Pack                                   Service Pack 2
      DirectX                                           4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
      Computernaam                                      -
      Naam gebruiker                                    -

Moederbord:

CPU Type                                          Intel Pentium 4, 2700 MHz (18 x 150)
      Moederbordnaam                                    Asus P4S8X-X  (6 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
      Moederbord Chipset                                SiS 648
      Systeemgeheugen                                   1024 MB  (PC2700 DDR SDRAM)
      BIOS Type                                         Award Modular (10/15/03)
      Communicatiepoort                                 Communicatiepoort (COM1)
      Communicatiepoort                                 ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:

Video kaart                                       RADEON X1600 Series Secondary  (512 MB)
      Video kaart                                       RADEON X1600 Series  (512 MB)
      3D-Versneller                                     ATI RV530 Pro
      Monitor                                           Dell E173FP  [17" LCD]  (U49414BQ9HLS)

Multimedia:

Geluidskaart                                      Creative Audigy LS Audio Processor
      Geluidskaart                                      SiS 7012 Audio Device

Opslag:

IDE apparaat                                      SiS PCI IDE-controller
      Harde schijf                                      HDS728080PLAT20  (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
      Optische Station                                  ATAPI CD-R/RW 48X16  (48x/16x CD-RW)
      SMART Status harde schijf                         OK

Partities:

C: (NTFS)                                         58910 MB (20454 MB vrij)
      D: (NTFS)                                         19610 MB (13914 MB vrij)
      Geheugencapaciteit                                76.7 GB (33.6 GB vrij)

Invoerapparaten:

Toetsenbord                                       Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
      Muis                                              HID-compliant muis

Netwerk:

Netwerkkaart                                      SpeedTouch 121g Wireless USB Adapter  (192.168.1.66)

Peripherieapparaten:

USB1 apparaat                                     SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
      USB1 apparaat                                     SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
      USB2 apparaat                                     SiS 7002 USB 2.0 Enhanced Host Controller
      USB-apparaat                                      SpeedTouch 121g Wireless USB Adapter
      USB-apparaat                                      USB-HID

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

smoke lelijker zetten?

opties>multiplayer>advanced>smoke settings ('t kan zijn dat het niet HELEMAAL klopt maar het komt in die richting...)

Greyh0und

Verwijderd

Topicstarter
Oops, vergeten erbij te zetten. Ik heb dat ook al geprobeerd. Dus alles op lelijkst en dan snelst zetten binnen counterstrike zelf. Maar ook dit heeft niet geholpen.

Verwijderd

Je hebt de mobo chipset drivers wel geinstaleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat heb ik al gedaan. De laatste drivers staan erop. Ik begrijp er echt niets van. Andere spellen lopen wel gewoon soepel, bijv. ut2003 / ut2004 / cod / wow en zo zijn er nog wel een paar. Het is echt alleen cs 1.6 dat zo belabberd werkt.

Verwijderd

Welke uit de X1600 Series?
Ik zag eerst ook een x1600 pro met 512 mb ram maar dat geheugen was erg sloom, Misschien vertraagt hij omdat hij niet zo snel zijn geheugen kan lezen..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de x1600 Series met 512MB, maar een dergelijk verouderd spel zou hier toch niet last van moeten hebben. Althans, mijn Nvidia Geforce 4800Ti 128MB trok hem wel gewoon en die kaart heb ik ( 4 jaar geleden? ) echt een tijd terug gekocht.

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat er aan de hand kan zijn. Wel weet ik dat er velen Ati gebruikers met mij zijn die ditzelfde problemen hebben. Maar ook via google & steamforums schiet ik niets op. Daar word meerdere malen verwezen naar een FAQ van ati die niet meer geldig is. Dus ook daar schiet ik niets mee op. Heb nu ook een aantal costum drivers geprobeerd maar nope, ook hier niet het gewenste resultaat. Nog steeds fps drops van 100fps naar 30fps wanneerd lopend in smoke. :(

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

ik heb dit probleem dus ook..

het verschil in counterstrike source met mijn oude 9700pro is echt nul.
Fear draaid weer wel beter, maar COD2 weer belabert :(

kaart zit er een week in, heb windows opnieuw geinstalleerd. baal er wel van :(

• DiluTe
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-10 14:39
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:04:
Welke uit de X1600 Series?
Ik zag eerst ook een x1600 pro met 512 mb ram maar dat geheugen was erg sloom, Misschien vertraagt hij omdat hij niet zo snel zijn geheugen kan lezen..
Euh? We hebben het hier over CS 1.6, dat moet MAKKELIJK draaien met elke x1600

Misschien eens de catalyst drivers eens uninstalleren > reboot > reinstallen > reboot > nog eens proberen

succes !

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde problemen gehad met mijn notebook:

specs:
Asus F3JA
T7200 (Core 2 Duo @ 2 Ghz.)
Mobility x1600 256 (512 Hyper mem.)
2048 MB

Windows XP Home
Met standaart configuratie vanuit de winkel.

Ik dacht even te gamen ( cs 1.6 ) totdat ik een smokegrenade gooide en er doorheen liep, mijn vrolijke 99.9 fps dropte naar 10-20 fps. Balen als een stekker, deze game draaide zelfs vloeiend op mijn broertje zijn laptop P4 2.4 Ghz met onboard intel kaartje.

Na enige tijd benchmarken en zoeken op verschillende fora kwam ik op een post waarbij een link naar deze driver gegeven werd:

http://www.driverheavendownloads.net/zeropoint.htm

Voor eigenlijk alle ati kaartje bruikbaar. Na het installeren van deze Zeropoint driver even rebooten en klaar is kees. Ik hop nu vrolijk door de dikste smokes heen.

misschien ook een uitkomst voor jullie die hier last van hebben.
Laat me even weten of het gelukt is.

Ciao ;)
Pagina: 1