Toon posts:

internet delen werkt niet onder xp-prof wel onder xp-x86

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein netwerk op ethernetkaarten. De host bevat 3 nic's voor adsl en voor 2 client computers. Op 1 client krijg ik i.s.c niet blijvend aan de praat (alleen bij de eerste installatie). Zet ik 1 van de computers een keer aan en uit dan is de kaart gereset naar dhcp.
Het is een AMD 64 bits machine met een realteak gigabite ethernet on board en een firewire. De computer is dual boot xp prof - xp x86. Ik heb de realtek voorzien van statische IP.(192,168.0.2, subnetmask : 255.255.255.0, standard gateway 192.168.0.1.
Ik heb een netwerk setup diskette aangemaakt en zie tot mijn grote verbazing, dat het programma'tje op xp prof een venster minder doorloopt dan onder xp x86. En daar zit m de crux. Onder x86 wordt gevraagd welke kaart ik voor de verbinding wil gebruiken. Het venster toont de nic en de firewire allebei aangevinkt. Als ik de vink bij de firewire weghaal werkt het internet. Bij xp prof krijg ik dit venster niet te zien en werkt het internet niet. Bestands en printer deling werkt wel onder beide systemen.
Ik heb van alles geprobeerd. O.a. ipconfig /release en /renew, maar niets helpt. Wat is dit voor een bug?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

doet eens een "ipconfig /all" hier posten ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem al opgelost. De dns server moet op het ipadres (lanadres) van de host staan. zowel via dhcp als een vast adres werkt internet dan.
Er is nog wel een ander probleem.Ik probeer ook een computer met winme aan te koppelen. Ik geef de netwerkkaart het ip nummer 192.168.0.3/subnetmask 255.255.255.0 en default gateway weer 192.168.0.1. Kijk ik dan in ipcong /all dan zijn de nummers niet overgenomen. alles staat op 0. Op netwerk tcp/ip van de netwerkkaart staan wel de goede nummers