Nieuwe PC werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 03:50
Ik heb vandaag me nieuwe PC in elkaar gezet (specs: http://tweakers.net/gallery/58317/sys). Deze heeft een tijd gelopen, zeker een uur of 2/3 (met reboots er tussen).

Maar ineens doet hij niks meer, alleen het stand by lampje van het moederbord brand, maar verder gebeurd er niks als ik op de power knop druk.

Ik heb alles al los gekoppeld en uit de PC gehaald. Nu heb ik alleen de basic items (geheugen, CPU + cooler, voeding en powerknop-kabeltjes) aangesloten.

Elke keer als ik op power knop druk gebeurd er zoals ik al zei niks. Zet ik de voeding uit, gaat het stand by lampje natuurlijk weer uit. Zet ik de voeding aan gaat het lampje ook weer aan.

Iemand suggesties of dé oplossing?

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Wil ie ook niet aan als je de powerswitch pinnen op je moederbord kort kortsluit met bijv. een schroevendraaier?
Ineens, als in uitgevallen?

[ Voor 46% gewijzigd door ACID-dude op 15-04-2006 02:38 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• AvanCade
Nee helaas niet, ook heb ik de front panel van deze PC gehaald en die daarop aangesloten, werkt ook niet. (Deze PC boot gelukkig na 'powerfailure').

Ik was op het werk, en niemand heeft hem afgesloten, dus ik neem aan uitgevallen ja.

[ Voor 26% gewijzigd door AvanCade op 15-04-2006 02:39 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dubbelcheck of de heatsink voor de cpu er goed op zit. Veranderd dat niets, trek dan eens het geheugen eruit, het moederbord zou dan moeten piepen bij het opstarten.

🖥️ | 🚗

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

MadMarky schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 02:41:
Dubbelcheck of de heatsink voor de cpu er goed op zit. Veranderd dat niets, trek dan eens het geheugen eruit, het moederbord zou dan moeten piepen bij het opstarten.
Dat is dus juist het vreemde, heel de computer start helemaal niet op. Waar ik aan denk is een hitte, of een voedingsprobleem.

• AvanCade
Ben ik vergeten te melden, de heatsink los gehaald, de CPU nagekeken (en los gehaald), en zonder geheugen veranderd er ook niks.

• AvanCade
ACID-dude schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 02:43:
[...]

Dat is dus juist het vreemde, heel de computer start helemaal niet op. Waar ik aan denk is een hitte, of een voedingsprobleem.
Hitte lijkt me sterk gezien de PC al ruim 8 uur uit staat

Voedingsprobleem en de stand by led brand wel? Hij krijgt wel stroom denk ik dan.

[ Voor 13% gewijzigd door AvanCade op 15-04-2006 02:46 ]

Verwijderd

Dat de pc kapot is gegaan door de hitte mss?

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

AvanCade schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 02:44:
[...]

Hitte lijkt me sterk gezien de PC al ruim 8 uur uit staat

Voedingsprobleem en de stand by led brand wel? Hij krijgt wel stroom denk ik dan.
Ik doelde ook niet zozeer op hitte bij het inschakelen, maar meer op oververhitting en dus beschadiging. Heb je geen proc/geheugen wat je even om kan wisselen?

• AvanCade
Nee, deze PC is totaal verouderd en dus geen mogelijkheid om dingen te vervangen/testen, anders had ik dat als eerst gedaan

• AvanCade
Ik heb even de moeite genomen om de voeding uit deze PC te halen, en die aan te sluiten, nu krijg ik in ieder geval wel reactie (alle fans gaan draaien, en 3 beepjes). Maar dan is mijn vraag weer, hoe is die voeding kapot kunnen gaan na 2/3 uur?

Verwijderd

Je moederbord heeft een award bios en volgens deze site betekenen deze piepjes(3 piepjes) dat er wat aan de hand is met je videokaart.zit die er wel goed in?

Probeer eens een andere indien mogelijk

http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

• AvanCade
Nee op moment van testen heb ik de videokaart eruit gehaald. Dus dat klopt wel. Maar ik weet dat het aan de voeding ligt, maar ik wil weten of de voeding kapot is geleverd of dat deze kapot is gegaan door mijn systeem.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 17:48
Ik heb vandaag me nieuwe PC in elkaar gezet (specs: http://tweakers.net/gallery/58317/sys). Deze heeft een tijd gelopen, zeker een uur of 2/3 (met reboots er tussen)
AvanCade schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 02:49:
Nee, deze PC is totaal verouderd en dus geen mogelijkheid om dingen te vervangen/testen, anders had ik dat als eerst gedaan
Is die pc nu nieuw of verouderd?? Als ik de link volg zie ik een X2-systeem, in mijn ogen niet totaal verouderd....

Verwijderd

hij bedoeld de pc,waarachter ie nu typt,die wel werkt :)

Hij heeft een nieuwe pc gebouwt,die niet ok werkt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 18:04 ]

Verwijderd

Heb over een kleine maand net hetzelfde probleem voorgehad, en bij mij was het de voeding die defect was. Mijn lampje brandde ook nog van mijn mobo, maar voor de rest deed hij niets meer.

Ben na lang zoeken en zoals u loskoppelen en elimineren maar naar de dichtstbijzijnde winkel geweest en daar hebben ze de voeding getest, deze had een fabricagefout en gaf te weinig Ampére door. Deze is nu dus in RMA terug opgezonden.

Misschien heb jij hetzelfde probleem. Het is toch niet toevallig een antec True power 550W ;)

Grz...

• AvanCade
Inderdaad heb ik een ouder systeem, waar ik nu op werk die wel oke werkt. En me nieuw systeem die niet oke werkt is dus niet verouderd.

Verder is de fout inderdaad de voeding, ik heb me wel nog werkende voeding aangesloten op de nieuwe PC (met het risico dat die ook kapot ging). Maar de PC draait naar behoren en al een flink aantal uren.

De voeding gaat dus terug, helaas. (de voeding is een hiper 580w).

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Maakt niet zoveel uit of hij kapot geleverd is of na een paar uur kapot gaat gewoon lekker rma sturen.
Pagina: 1