Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding - 4 pins 12V

Pagina: 1
Acties:

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 12:14
Heej,

Ik moet in mn server het mobo vervangen wegens een defect, nu zit er in de ingebouwde voeding geen 12V vierkante connector. Alle hedendaagse moederborden hebben dit wel. De voeding zit flink ingebouwd en ik vervang deze liever niet. Is het mogelijk om uit een molex de 12V en de 0 te trekken, deze parallel aan zo'n 4 pins connector te solderen? Of geeft dit toch gevaarlijke situaties?

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Er bestaan wel adaptertjes waarmee je van een 4-pins molex een 4pins vierkante 12V stekker maakt. Waarschijnlijk kunnen deze niet zoveel stroom leveren voor een extreme CPU, maar het werkt denk ik wel prima voor een gewoon systeem.

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/18768.jpg
Plaatje klopt volgens mij niet, maar de beschrijving op de site wel.

Te koop bij Sallandautomatisering: Kabels -> Converters -> Sirtec

[ Voor 35% gewijzigd door frankknopers op 15-04-2006 01:24 ]

Goud is geen geld

• Maf
Nah, het wordt een simpele Celeron, dus niet extreem. Maar als die converters bestaan kan ik ze dus ook zelf solderen. dus het kan wel :)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Maf
Helelmaal niet aan gedacht dat zulke converters wel te koop zouden kunnen zijn. Ik heb gezocht en idd, je kan het zelf solderen, zoals op dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.bps-america.com/Accessories/images/p4_convertor1.jpg

Tnx man, morgen ff met de soldeerbout erop los ;)

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:33

_Ernst_

Mark It Zero!

Je kunt idd gewoon 12 volt van een molex aftappen, bij veel voedingen zit die connector op dezelfde 12 volt rail als een molex. Let er alleen wel op dat die voeding die je nu hebt wel genoeg stroom kan leveren op zijn 12 volt lijn, anders kun je wel in de problemen komen, die extra 12 volt connector zit er natuurlijk niet voor niks ;)

Last.fm

Verwijderd

Nog een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.power-on.com/images/product/accessories/drivetop4s.jpg
De 4pins connector heeft 4 12V kabels en 2 ground kabels, die beiden worden herleid naar 1 stuk van elk in de molex. Voor krachtige cpu's maak je best een verloopstukje P4 -> 2*molex zodat het aantal kabels dezelfde blijft.

• Maf
Ff ter info:

Het werkt ;)

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:33:
Nog een plaatje:
[afbeelding]
De 4pins connector heeft 4 12V kabels en 2 ground kabels, die beiden worden herleid naar 1 stuk van elk in de molex. Voor krachtige cpu's maak je best een verloopstukje P4 -> 2*molex zodat het aantal kabels dezelfde blijft.
:o 4+2 = 6 kabels? Dat is een beetje vreemd met een 4 pins connector :+ Op het plaatje staat het trouwens wel goed, 2x 12V en 2x GND.

[ Voor 7% gewijzigd door lemming_nl op 15-04-2006 18:05 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

idd, 2 van elke soort bedoel ik, was verward door de "4" uit "4pins", al die getalletjes ... 8)7 ;)

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:05
Ok ik zag net dit topic...en belsoot mijn vraag hier te stellen omdat het ook de 4 pins 12 volt connector betreft...

Mijn Qtec voeding heeft deze connector op het moederbord zelf doen vastsmelten...met een hoop gepiel en een schroevendraaier wist ik de connector van de voeding los te krijgen van het moederbord....met als resultaat dat er één pinnetje van de 4 pins connector op het moederbord kapot is....mijn nieuwe psu past ook niet meer in de connector vanwege opgehoopte gesmolten plastic...

iemand enig idee waar ik zo;'n 4 pins connectortje van een moederbord kan krijgen zodat ie er op gesoldeerd kan worden???

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 11:09

WeirdEye

Eindbaas

hoe kon dat ooit vastsmeten??

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:05
Door het overclocken...met een slechte type voeding...heb mijn lesje daar wel van geleerd. Maar dat doet er niet toe gaat mij erom waar die dingen tekoop zijn....of anders wie mij er mij één kan leveren:)

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 11:09

WeirdEye

Eindbaas

Electro boer mischien, in leeuwarden hadden ze wel molex en atx stekkers, maybe ook wel die..

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
RSD1982 schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:43:
iemand enig idee waar ik zo;'n 4 pins connectortje van een moederbord kan krijgen zodat ie er op gesoldeerd kan worden???
http://www.inkoopacties.net/ia/m73932gk/1?g=5q3fwstf
edit: LETOP, connector die je daar ziet is zonder pins, alleen het plastic!
Hier (nr. 373) zijn wel die P4-powerstekkertjes te koop, maar als je de connectorversie moet hebben (de kant die op je mobo is gesoldeerd en waar de plug in moet) is volgensmij nergens te koop.
Wel zou je de pinnetjes los zonder connector aan kunnen sluiten, of evt bij de pc-boer een connector van een defect mobo af kunnen halen.

Overigens: Foxconn is een bedrijf wat veel van zulke dingen maakt, misschien kun je ze overhalen om er een (een sample :Y) op te sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door DarthPlastic op 17-04-2006 21:13 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Misschien zulke verloopstukjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/1944.JPG
Bestaat zowel in EPS -> P4 12V als in P4 12V -> EPS. De 2de is wat je zou nodig hebben, als je daar niet aan kan geraken, kan je ook altijd de eerste nemen, en de 4 pinnetjes teveel gewoon negeren (de 4 pins connector van je voeding zou normaal gezien in de 8pins connector moetn passen zonder probleem) . Met de kabeltjes gewoon aan je mobo solderen.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01

Santford

FP PowerMod
Of vragen of iemand een defect moederbord heeft waar diegene dan die connector ff afsoldeerd, moet je hem alleen wel weer op jouw moederbord solderen, maar als je de kabeltjes er rechtsreeks opsoldeerd zal dat ook moeten, dan is dit toch een nettere oplossing.

Ik weet niet hoe slecht de gesmolten connectoren nu zijn, maar als ze goed contact maken zonder kortsluiting kan je misschien de stekker van je qtec voeding op je moederbord klikken en dan die draden afknippen en die dan aan je nieuwe voeding solderen.
Pagina: 1