MediaMVP aansluiten, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-04 22:12
Na wat zoekwerk lijkt de MediaMVP van Hauppage me een goede oplossing voor mijn probleem uitdaging "hoe speel ik mijn mp3's af op de stereo in de woonkamer"?

Ik snap echter nog niet helemaal hoe ik het ding aan mijn pc ga hangen. Volgens de informatie van Hauppage kan ik dat doen via een router, een hub of een netwerkkaart.
Ik heb kabelinternet van Wanadoo, de kabel hangt rechtstreeks in de (enige) aansluiting op mijn pc, dus geen routers oid. ertussen. Ik heb maar 1 pc, dus een netwerk is (was?) voor mij niet nodig.

Als het volgens Hauppage niet uitmaakt, kan ik dan gewoon de goedkoopste oplossing kiezen? Of is een router beter dan een hub of kaartje? Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?

Oh en mocht er iemand argumenten hebben om géén MediaMVP aan te schaffen, dan hoor ik dat ook graag... al dan niet ondertitels maakt me niet uit, het gaat alleen om muziek

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Wat ik van de Hauppage-site begrijp is dat je toch een router o.i.d. nodig hebt, aangezien je via een UTP-kabel de gegevens naar de MediaMVP stuurt.
Wat je natuurlijk ook kunt doen is van je PC een MediaCenter maken, en je PC dus ook aansluiten op je TV. Door middel van Windows XP MCE (i.c.m. een TV-kaart o.i.d.).

Op http://www.multimediamachines.nl/ vind je prijzen van verschillende pakketten, ik neem aan dat je gewone pc verder krachtig genoeg is...

We are shaping the future

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-04 22:12
Ja er moet dus iig. een kabel van mijn pc naar dat kastje, maar ik maak uit die toelichting van Hauppage niet op of dat perse via een router moet, of dat ik ook gewoon een netwerkkaartje in mijn pc kan prikken en daar die kabel op kan aansluiten. Zo'n netwerkkaartje kan toch ook een uitgaande verbinding leggen?

Een netwerkkaartje heb ik nog liggen namelijk, niet dat routers nou zo duur zijn maar als het niet hoeft...

Ik kan het ook wel eerst proberen met dat netwerkkaartje, maar ik heb het liefst dat het gewoon in 1x werkt, dus als ik nu al weet dat ik een router nodig heb dan koop ik die meteen en hoef ik niet, na een middag klooien, alsnog naar de winkel te fietsen...

[edit] mijn specs zijn:

Athlon XP 3000+
1536 mb ram
280 gb hdd-ruimte
XFX 6800 GS
dus dat moet allemaal wel lukken

zo te zien is het goedkoopste MCE-pakket € 199. Da's een stuk duurder dan zo'n Hauppage-kastje ( € 90) dus hou ik het liever bij de MediaMVP

[ Voor 17% gewijzigd door migchiell op 15-04-2006 12:01 ]