[PSGG] Het grote S700-topic -> flashen en simlock

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Het gaat over het volgende it0 in "Het Grote SonyEricsson S700 topic - Deel..."

Mijn reactie was daar weggecomment en ik was van mening dat ik daar niks verkeerd heb gezegd en dat deze ten onrechte is verwijderd.

Bij mijn weten zijn de volgende zaken feiten:
Simlock verwijderen is legaal
Je telefoon flashen is legaal
Je telefoon flashen met gekraakte firmwares is legaal
Het downloaden van gekraakte/niet officieel vrijgegeven firmwares is illegaal.
Het aanbieden van gekraakte/niet officieel vrijgegeven firmwares is illegaal

In dat topic heb ik alleen naar een forum verwezen waar de flash tool besproken werd en daar niet beschikbaar is, alleen maar zodat dat persoon zijn telefoon kon redden eventueel met behulp met die mensen van dat forum. Ik heb niet gelinkt naar naar de tool of firmwares.

Kortom ik wil graag weten of ik ten onrechte ben weggemod. Of dat jullie bewust omtrent deze zake een erg streng beleid willen voeren.
Ik denk dat de mod reden ook een onterecht beeld geeft wat wel en niet kan ten aangaande van telefoons flashen of simlock verwijderen en dit forum bedoeld is om van alles een correct beeld te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door it0 op 15-04-2006 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Of bepaalde dingen legaal zijn of niet is niet relevant; althans, inzoverre dat we er op GoT ook nog een eigen beleid op nahouden dat strenger kan zijn dan de wet. Ik weet verder niet of en in welke mate de dingen die jij noemt illegaal zijn, maar als er op het forum waar je naar linkte uitgelegd wordt hoe je dergelijke grijze dingen moet doen, al dan niet met links, dan begrijp ik wel dat Eggy je gemodbreakt heeft. Zo staan we op GoT bijvoorbeeld ook geen links toe naar warez-zoekpagina's of torrentsites, ondanks dat er feitelijk geen illegale content wordt aangeboden op die pagina's. :)

Uiteraard ben ik geen moderator in PSGG, dus deze post is eerder mijn visie op de zaak dan absolute waarheid. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Dat er een streng beleid wordt gevoerd kan ik me voorstellen want voor je het weet ben je de hele dag warez links aan het weghalen etc. Maar dan moet je zeggen dat tegen het beleid is en niet zeggen dat het illegaal is, dat is het punt waar ik over val. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat hoe je uitlegt hoe flashen werkt of de werking van een simlock weghalen illegaal is. Dan mag ik bv niet zeggen dat als je een steen door een ruit gooit ergens kan inbreken. En zelfs niet eens linken naar een forum waar door over gesproken wordt. En dat laatste verbaast me maar goed jullie zijn vast bang voor vanalles en nog wat. En het is jammer dat je je daardoor laat leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

De 'strenge' policy is inderdaad tot stand gekomen vanwege het grijze gebied waarin veel van deze tools zich bevinden. Het verwijderen van SIM locks is wettelijk gezien alleen toegestaan wanneer dit gebeurt aan de hand van een code welke berekend wordt. In het geval van DaVinci wordt de firmware echter aangepast om dit doel te bereiken naar mijn weten. Beide methodes worden door de GoT policy echter als illegaal beschouwd.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 21:57
Daar gaan we weer (zucht)

Je provider/sim lock weghalen zonder het gebruik van auteursrechtelijk beschermende software is inderdaad niet verboden in Nederland. Op het moment dat je daarvoor gemodificeerde firmware gaat aanbieden en/of gebruiken is dat niet meer legaal omdat je dan inbreuk maakt op de auteursrechten van de eigenaar van de software.

Om een lijn te trekken hebben we besloten om het unlocken maar gewoon helemaal niet te doen. Dat scheelt per programma/type telefoon discussies over de status van het programma/firmware etc. etc.

Overigens is het door jou unlocken van een telefoon met een niet vrijgegeven of gemodificeerde firmware zeker niet legaal omdat je inbreuk maakt op de auteursrechten van de eigenaar van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Heel fijn dat we dat op 1 lijn liggen aangaande wat legaal is en niet en hoe het GOT beleid is.

Dan blijft de mod edit nog over.
Ik heb alleen gelinkt naar een forum waarover flashen wordt gesproken, de software staat daar overigens ook niet gelinkt. Mijn vraag is kan dat wel of niet?
Ik heb het niet over illegaal flashen of sim unlocken gehad of geimpliceert, de enigste reden was om dat forum te linken was of ze de andere gotter konden helpen vanwege hun expertise.

De vraag was immers of zijn telefoon die hij zelf legaal verkeerd geflashed had kon redden.

Het 2e punt is dat de edit reden impliceert dat ik iets illegaals heb gedaan of gezegd, terwijl tot nu toe er alleen is gehandeld tegen het GOT beleid. Als dat zo is dan lijkt het me fair dat de mod edit reden aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, er wordt wel vaker een topic terecht gesloten maar dan staat er een verkeerde reden bij (of is de reden verkeerd interpreteerbaar), of met te weinig uitleg. Ik zou dit maar zo laten, het lukt toch niet om alle nuances van een policy bij iedereen bij te brengen ben ik bang :Po(klinkt wellicht negatief, maar in de praktijk komt het daar wel op neer :P).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ik sta daar toch wel verbaast van dat er bewust voor wordt gekozen om misinformatie te laten staan.
Ik denk dat er genoeg voorbeelden zijn in de echte wereld waar dat soort mentaliteit naar toe leidt, maar ik verzorg natuurlijk graag voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Nou, dat hangt helemaal af van je definitie van legaal. Is legaal en illegaal enkel gelieerd aan wettelijke bepalingen of zou je de huisregels ool onder die interpretatie kunnen laten vallen? :P

Laten we van illegaal : Niet volgens de huisregels van Gathering of Tweakers maken.

[ Voor 21% gewijzigd door zeef op 15-04-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

it0 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:16:
Dan blijft de mod edit nog over.
Ik heb alleen gelinkt naar een forum waarover flashen wordt gesproken, de software staat daar overigens ook niet gelinkt. Mijn vraag is kan dat wel of niet?
Het zou weinig zinnig zijn als we de daadwerkelijke discussie over dit soort dingen niet toestaan, maar wel links toestaan naar plaatsen waar die discussie wel mogelijk is. In dat geval kun je net zo goed de discussie gewoon hier voeren. ;) Een beetje hetzelfde idee als dit: mensen hier niet helpen met het kraken van games, maar intussen wel allerlei links naar fora van crackgroepen toestaan. Lijkt me erg ongewenst. ;)
it0 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:34:
Ik sta daar toch wel verbaast van dat er bewust voor wordt gekozen om misinformatie te laten staan.
Feit is dat het niet mag hier op GoT, en dat signaal is naar buiten gebracht. Is dat nu zo erg? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
-NMe- schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:45:

Feit is dat het niet mag hier op GoT, en dat signaal is naar buiten gebracht. Is dat nu zo erg? :)
Je stuurt 2 signalen uit
1 het mag niet hier, fijn heb ik geen moeite mee, dat voel ik ook wel aan.
2 Je geeft een definitie wat wel of niet legaal is, echter de definitie word in deze thread ontkracht.

Wat me hieraan stoort is voor welke beeldvorming wordt gezorgd
Net zoals jullie zien dat je de verantwoording hebt om zaken op orde te houden, vind ik ook dat je de verantwoordelijkheid hebt om een berisping correct te verwoorden. Als je beleid anders is als de wet want anders denken gotters dat wat je zegt de wet is. De mods zijn nou eenmaal autoritair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ok, nu is het wel weer genoeg geweest. Unlocks kunnen legaal zijn maar in grote meerderheid zijn ze vanwege de methodiek niet in overeenstemming met vigerende wet- en regelgeving. In dit specifieke geval heeft de TS een punt dat de metode die hij propageert niet per definitie in strijd is met de auteurswet en dat beveestig ik dan ook bij deze. Dus bij deze heb je gelijk en ik zal zien dat de modbreak even gewijzigd kan worden.
it0 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:08:
De mods zijn nou eenmaal autoritair.
Alstu. Einde discussie!

[ Voor 15% gewijzigd door zeef op 15-04-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind het nogal detailwerk Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~roelant/smiles/mierenneuken.gif eigenlijk, maar ik heb de berisping politiek en inhoudelijk correct gemaakt voor je. Probleem opgelost.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.