Toon posts:

Zoeksysteem inbouwen?????

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben bezig een site te maken en wilde een search inbouwen, dit moet snel efficient en veilig werken. Weet er iemand een oplossing??? Ik heb al een sql search met MATCH AGAINST uitgeprobeerd, maar die werkte niet altijd echt naar behoren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 00:08 ]

Verwijderd

Wat wil je zoeken? Tekst in een pagina? Producten uit je database? Spelden in een hooiberg?

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwberichten etc dat die opgezocht kunnen worden door zoekwoorden die je opgeeft.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Over welke taal hebben we het hier? En wat heb je zelf al gevonden?

We are shaping the future

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Geef een wat meer uitleg en vertel nu eens wat je allemaal al hebt geprobeerd en wat daar nu niet goed aan gaat. Je vraag komt nu een beetje over als "ik wil een zoekfunctie, bouw eens voor me", en dat is niet helemaal de bedoeling ;)

En met de google search en GoT search heb je ook niks nuttigs kunnen vinden? Zie ook Welkom in Programming - FAQ en Beleid en dan met name P&W Beleid - Quickstart zodat je weet wat we eigenlijk van je verwachten voordat je een topic opent :)

edit: en welkom op ons mooie forum! :)

edit2: * Creepy mept -NMe- :P

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 15-04-2006 00:22 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoi cyberspeed, en welkom op GoT. :)

Kort samengevat komt je topic erop neer dat je een vraag dumpt, en dan maar verwacht dat wij je probleem oplossen. Helaas voor jou werkt het hier zo niet. ;) Lees asjeblieft Algemene gedragsregels (Netiquette) even door, waar kernachtig ingegaan wordt op wat er al dan niet van gebruikers wordt verwacht op dit forum. :)

Om te beginnen zien we graag dat een topicstarter zelf moeite steekt in het oplossen van zijn probleem. Wat heb je al gezocht en gevonden? Wat heb je geprobeerd? Wat werkte daar niet aan en waarom niet, denk je? Dit zijn allemaal voorbeelden van vragen die je eigenlijk zou moeten beantwoorden zodat wij je een beetje naar behoren kunnen helpen. Toch beantwoord je het merendeel van die vragen niet in je topicstart waardoor dit nogal een raad-topic wordt. Wij moeten maar raden wat je precies probeert te doen. In Programming FAQ - De "quickstart" kun je nalezen wat we hier in Programming nog voor specifieke eisen stellen aan een topicstart. Deze regels zijn er natuurlijk niet om je te pesten, ze dienen gewoon voor een prettigere gang van zaken, zowel voor jezelf als voor ons. :)

Verder is je topic zoals ik het nu lees alleen te interpreteren als scriptrequest. Of je dit al dan niet bewust doet weet ik niet, maar je lijkt aan te sturen op het willen krijgen van kant en klare code, en dat is hier ook niet echt de bedoeling. Zie Programming FAQ - Scriptrequests. :)

Als laatste puntje: je topictitel is een visitekaartje voor je topic. Probeer dus altijd een zo goed mogelijke titel te verzinnen. Hier in Programming zien we daarnaast graag een zogeheten tag in de titel van je topic met daarin de relevante programmeertaal of -omgeving. Overbodige leestekens zijn daarentegen weer ongewenst. In jouw geval was "[MySQL/PHP] Opzetten van een zoeksysteem" een betere titel geweest. :)

Als je wil kun je een nieuw topic openen met meer informatie. Als je wat aandacht besteedt aan de puntjes hierboven, dan zal dat topic ongetwijfeld open blijven zodat wij je verder kunnen helpen.

Succes. :)
offtopic:
Ik zal de volgende keer sneller typen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 15-04-2006 00:24 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.