[Pro Mouse] Dronken gedrag...

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 12:12

hbokh

Unox: the worst OS!

Topicstarter
Aan mijn eMac hangt een Apple Pro Mouse, zo'n (g)een-knops model, je kent 'em wel.
Van tijd tot tijd zit de muiscursor "ineens" in een van de hoeken, terwijl ik de muis gewoon in de hand heb en wat zit te browsen in een willekeurige browser. De cursor verspringt dus naar een andere lokatie op het scherm.
Dit is het geval met de muis zowel op een powered USB-port als op de Pro Keyboard USB-aansluiting.
Is dit wispelturige gedrag bekend? En zo ja, ligt dit aan de muis of aan Mac OS X?

[ Voor 3% gewijzigd door hbokh op 15-04-2006 10:45 . Reden: Typo... ]

This is my sick nature.

• job
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Ligt waarschijnlijk aan de ondergrond van de muis.
(ik ga er even vanuit dat je een optische muis hebt)
Optische muizen kunnen niet overweg met elke ondergrond, wat heb je er onder?

Probeer het eens met een wit a4-tje onder je muis om te kijken of die dan goed werkt.

• hbokh

hbokh

Topicstarter
't Is een optische muis. En inderdaad had ik er bij moeten zeggen: eerst op houten tafelblad, maar zelfde probleem met een muismat eronder... dus daar ligt het niet aan.

This is my sick nature.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

hbokh schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:21:
't Is een optische muis. En inderdaad had ik er bij moeten zeggen: eerst op houten tafelblad, maar zelfde probleem met een muismat eronder... dus daar ligt het niet aan.
Kijk eens of er stof/haren op de sensor zit.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 10:52

Type-R

One Minute Shakin

Ik herken dit ook!

Ik gebruik een simpele logitech premium optical, ik heb et volgens mij als ik na een tijdje weer de muis beweeg, dan springt ie naar een hoek en flipt em ff

Verwijderd

Ik heb dit ook met mijn Mighty Mouse.
Sinds de update van 10.4.6 eigenlijk :/

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Ja ik heb er ook last van met mijn mighty mouse :?
Ik had er daarvoor ook al last van met mijn mx1000 die heel soms wel ns versprong, maar nu vertoont de bedraade mm het ook, maar dan vaker :(

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
lol : ) ik heb er ook last van, heb nu uiteindelijk ook maar een mx1000 gekocht ipv mighty mouse heb iig minder last van rsi idee :.. ik denk idd dat het aan de ondergrond ligt.

Of het moet 't muisje zijn wat er in zit....

houd't het maar eens op 10 cm van de ondergrond af, dan zie je pas de muis! : )

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• hbokh

hbokh

Topicstarter
Dus meer mensen hebben last van hetzelfde irritante verschijnsel! Vreemd hoor... :?
Maar een oplossing is niet 1-2-3 voorhanden begrijp ik?
Ik zal eens wat ander Apple-fora raadplegen.

This is my sick nature.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Dan is hij z'n trackingpunt kwijt, wordt hij niet uitgeschakeld in een soort van power management?

Probeer anders eens een andere aansturing, bijvoorbeeld via USB Overdrive.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik weet dat die muis in elk geval erg gevoelig is voor de ondergrond. Wat best maf is omdat ik er met logitech muizen weinig last van had (die apple dinges is ook gemaakt door Logitech). Op de één of andere manier is ie erg gevoelig voor contrast. probeer het eens met een wit vel papier er onder, gewoon ff op bureau tapen. Muismatten met opdruk heb ik ook als een ramp ervaren.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 15:21
Ik merk dit gedrag ook wel eens met een dell-muis aan een dell met windows XP Home (was dat vloeken in de kerk? ;) )
Andere ondergrond helpt niet, muis/sensor is niet vuil; hooguit een haartje....nooit kunnen oplossen...

edit:

Niet een dell van mij trouwens! :D

[ Voor 45% gewijzigd door iPiX1999 op 18-04-2006 23:44 ]

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Had dit ook met mijn [all] Mighty Mouse.
Na het herinstalleren van de MM software was ik ervan af.

had je sowieso wel software voor je muis geinstalleerd?

gr.

• hbokh

hbokh

Topicstarter
crijn schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:53:
had je sowieso wel software voor je muis geinstalleerd?
Eh nee... niet speciaal iets geïnstalleerd, zoals een mouse-driver o.i.d. Is dat nodig voor een eenvoudige "Apple Pro Mouse" dan? En zo ja, waar staat dat op de install-DVD of op het Net?
Overigens: "USB Overdrive" is (nog) niet geschikt voor Mac OS X 10.4 Tiger en de verhalen die ik op "Versiontracker" lees zijn ook niet erg hoopgevend. T.z.t zal ik het misschien eens proberen - nu even niet: de "superieure" Apple-hardware is ter reparatie naar de Apple-shop gegaan vandaag: gevalletje raster shift... :'(

This is my sick nature.

• hbokh

hbokh

Topicstarter
[Even een update]
Na 3 weken in reparatie te zijn geweest kreeg ik de eMac begin deze week terug. Het "dronken gedrag" heeft zich vreemd genoeg de afgelopen dagen NIET meer voorgedaan (afkloppen!), maar ik heb de Pro Mouse nu wel in gebruik op een mousepad met van die "glittertjes" erin (van een SAP-cursus :) ). Wellicht dat dit enig verschil maakt?

This is my sick nature.

Verwijderd

ik had dit ook met me mighty mousem, maar sinds ik hem niet meer in het toetsenbord stop heb ik er geen last meer van
Pagina: 1