Toon posts:

Onboard Sound: probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

vandaag had ik voor het eerst de onboard soundkaart van m'n pc nodig,
maar wat is nu het geval?
De drivers zijn niet meer geinstalleerd en vallen ook niet meer te installeren,
want ik krijg steeds de foutmelding: "Stuurprogramma niet gevonden. Start het systeem opnieuw op en voer deze installatie opnieuw uit."
Het lijkt me nogal wiedes dat het stuurprogramma niet gevonden kan worden als dit nog niet geinstalleerd is, en ik heb met overnieuw opstarten nog enkele keren geprobeerd of het zou lukken maar helaas.
Omdat het AC97 onboard geluid bedraagt heb ik ook nog andere drivers (Realtek en C-Media) geprobeerd maar beide tevergeefs.

Het gaat hier om het Asus K8V-X moederbord, met in het BIOS de optie voor AC97 onboard audio op "Enabled".

Als iemand mij uit de brand zou kunnen helpen zou dat erg gewaardeerd worden,
want na een zoektocht op dit forum en andere fora heb ik niets kunnen vinden wat mij geholpen heeft, dus bij voorbaat dank aan een ieder die probeert dit op te lossen!

-Dread

• Ruler Of Death
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-08 16:45

Ruler Of Death

Waiting for you

al de audio-driver van de asus-site geprobeerd??

http://dlsvr02.asus.com/p...audio/ad1980/WDM_3663.zip

Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
niet meer geinstalleerd? Kortom, je had het ooit wel geinstalleerd? Dan denk ik dat de drivers wellicht incompleet/corrupt zijn en dat je dus eerst alle rotsooi moet verwijderen voordat je opnieuw een setup kan proberen :)

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05-2025

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Meer informatie is ook handig:
OS? Wanneer krijg je de foutmelding precies?
Ik zou ook maar eens de nieuwste versie van de driver bij Asus halen

[ Voor 3% gewijzigd door HappyGilmore op 14-04-2006 23:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Ruler Of Death: die driver staat ook op de cd en heb ik ook al gedownload, zowel vanaf de cd als de harde schijf werkt hij niet.

@ We Are Borg: hij is niet meer geinstalleerd omdat ik Windows een tijdje geleden eraf gegooid had en weer opnieuw geinstalleerd. Toen heb ik niet meer de onboard audio driver geinstalleerd.

@ HappyGilmore: Ik gebruik Windows XP Home en de foutmelding komt zo rond de 100%, dus als de installatie v/d driver zo goed als klaar is. De driver die Ruler Of Death me aanbood en die op de cd staat zijn dezelfde en de nieuwste.

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05-2025

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Apart verhaal. Heb je ook al eens geprobeerd om de driver handmatig te installeren dus niet via PnP detecteren?
Ik denk dat dit ook meer een Windows XP installatie probleem is dan een probleem met de driver (dan ga ik ervanuit dat je hardware werkt) meer iets voor WOS dus

[ Voor 43% gewijzigd door HappyGilmore op 15-04-2006 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik zou niet weten hoe ik de driver handmatig moet installeren...
En wat betreft een corrupte Windows installatie, daar dacht ik ook al aan
maar na vandaag geformateerd te hebben en weer een schone installatie erop te hebben gezet doet het probleem zich nog steeds voor...
Pagina: 1