merk voordeel Mobo + VGA

Pagina: 1
Acties:

• Xzero
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09-2023
Heeft het een voordeel als je nou dezelfde merk moederbord en videokaart hebt? want ik koop een asus moederbord, en was van plan een sapphire X1900XTX videokaart erbij te kopen (die zijn toch beter overclockbaar dan Asus X1900XTX en ze zijn even snel), tenzij het een voordeel heeft.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
mwah, je zou er wel argumenten voor kunnen verzinnen (beter op elkaar afgesteld, testing, etc), maar ik denk persoonlijk dat het niks uit maakt. Gewoon voor de sapphire kaart gaan, zal prima werken en zeker als je die beter kunt overclocken, dan zou ik niet voor de asus gaan puur omdat je merk moederbord ook asus is :)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Sowieso moet het toch allemaal voldoen aan dezelfde normen van de PCIe-link. Dus ik denk dat het helemaal niks uitmaakt. Gewoon de best overclockbare kopen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Nee, dat maakt niets uit. In het verleden (nVidia GeForce FX i.c.m. nForce3) waren er ooit eens prestatieverbeteringen. Of dit zozeer aan 'een ideale combinatie van hardware' lag is nog maar de vraag ;)

Veel merken hebben zelfs dezelfde soort kaart met enkel een paar onderdelen anders en mogelijk een andere kleur PCB. Die bedrijven volgen dan het 'reference-design' van de chipbakker. Het maakt dus eigenlijk niets uit of je alles van Sapphire hebt, het gaat uiteindelijk toch om de chipset die niet van Sapphire is.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.