Toon posts:

2 netwerkkaarten!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kben thomas :P eerste post dit ! HAH
Ik heb een vraagje!
Ik heb een server die ik wil laten fungeren als Router :P
Ik heb Windows Server 2003 (SE)!!
Kheb de Dhcp en Dns alles al goed ingesteld :D en die troep!
Maar ik wil heel graag 2 kaarten installeren.. de ene sluit ik aan op mijn moden en de andere patch ik aan mij HUB! Alleen ik krijg geen verbinding met het internet! Moet ik een verbindings brug maken ofzoiets dergelijks? Is daar een handleiding voor? Of kan iemand een Tut maken voor me? :D zal wel vet zijn!

Bedankt alvast! (8>

Groeten bl00dh0und!

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Slotjeeuuhhh...

• Bellevue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Ja, wat bibawa zegt.
Dubbel-topics gaat het helemaal worden in 2006!

De jacht is mooier dan de vangst!

Verwijderd

2 keer hetzelfde topic openen geeft je niet meer kans op een oplossing, in tegendeel zelfs. En ik neem aan dat google je vast wel wat blaadjes kan opleveren die je uitstekend stap-voor-stap uitleggen hoe dit moet gebeuren

Verwijderd

Topicstarter
huh? Ik heb ze al geplugged! Ik wil mijn clients toegang geven tot het internet! (1 kaart voor het binnenhalen van het internet en de andere voor het versturen voor ip-adressen)

Greetz,.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 18:16

Muggie

8 pm

Ga je eerst verdiepen in de materie voordat je dit soort vragen gaat stellen ...

PSN: mug_8pm

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:37:
huh? Ik heb ze al geplugged! Ik wil mijn clients toegang geven tot het internet! (1 kaart voor het binnenhalen van het internet en de andere voor het versturen voor ip-adressen)

Greetz,.
Dan ga je je inlezen over routeren (of het opzetten van een proxy) en het juist configureren van DHCP, dan moet wat jij wil absoluut geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag was of er iemand een tut had?
Hahha :P lekker off topic allemaaal... maa bedankt!!!

King_Louie

Btw verbindings brug is geloof ik iets anders ;)

Greetz,.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Kom op man, usertjes met amper 100 posts die 'm fijn gaan wijzen op bepaalde dingen? Laat ik ook maar mee gaan doen dan :{

Je hebt uiteraard de registratievoorwaarden doorgelezen en de andere FAQ's waarin leuk staat dat je geacht word te zoeken en dat groeten niet hoeft. Jammer dat het tegenwoordig normaal is :{
Zo kom je wel aan je posts idd, zo snel mogelijk de HK inkunnen is je doelstelling? :X

tip: ICS

[ Voor 26% gewijzigd door BHQ op 14-04-2006 22:57 ]

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Geef iets meer informatie over je type internetverbinding en wat je al hebt gedaan en wat er precies mis hebt. Nu is het namelijk maar raden wat er mis zou kunnen zijn.

Heb je op de server geen toegang tot internet of op de andere pc's?

[ Voor 18% gewijzigd door jona op 14-04-2006 23:01 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Nagoed, ik bemoei me niet met slotjes etc, maar een kleine hint: Zoek 'Routing and Remote Access' op, of installeer WinRoute.

Wil je meer weten, dan moet je iets specifieker vragen op GoT..

Enne, alsnog welkom :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoit Thomas,

Welkom op GoT.
Om meteen met de deur in huis te vallen : zoals je nu te werk gaat is niet helemaal zoals het hier hoort.
We zitten hier niet op MSN of iets dergelijks dus graag normaal ABN posten (en de hoeveelhied uitroeptekens mag ook beduidend minder).
Verder : crossposten (meeredere gelijke topics in andere subfora) is ook uit den boze.

Komen we inhoudelijk op je topic:
Wat wil je nu precies :? Wil je je internet via je Windows 2003 server verdelen over je netwerk ?
In dat geval zou je voor 2 oplossingen kunnen gaan :
- RRAS
- Proxy

Als je je een beetje in de materie verdiept en eigen inzet toont moet je toch wel een heel eind komen.

Last but not least wilde ik je toch nog even op deze wijzen : Algemene gedragsregels (Netiquette)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.