Toon posts:

[XP] meerdere pictogrammen van een map tegelijk aanpassen*

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zet met een klein probleempje. Ik wil van ongeveer 1000 mappen het pictogram aanpassen. Het lukt me wel om ze een voor een aantepassen. Maar ik kan er niet meerderen tegelijk. Ook niet als ik er meerdere tegelijk selecteer. Nu is mij de vraag of het wel kan met windows of dat er een programmatje ervoor is.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:23

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
wat wil je precies aan het pictogram aanpassen :) ? De afbeelding of iets anders?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? Zoals je in de Windows Operating Systems forum Policy kan lezen zien we die graag in je topic titel terug :)

Verder - dit soort instellingen staan feitelijk in de "Desktop.ini" - dat is een 'super hidden' file (dus het systeem, hidden en readonly attribute staan op de file aan) in de folder waar de icon van is ingesteld. Door een "Desktop.ini" (case sensitive iirc) te creeeren met bv. de inhoud:

code:
1
2
3
[.ShellClassInfo]
IconFile=%SystemRoot%\system32\SHELL32.dll
IconIndex=8

In een directory kan je de icoon veranderen :)

Verwijderd

Topicstarter
O.k. ik gebruik windows xp met alle updates en service pack 2.

Ik heb geprobeerd om de "Desktop.ini" te vinden maar heb niks gevonden. Ik heb verborgen bestanden en mappen aangevinkt maar nog zie ik hem nie. Nu is mij de vraag hoe kan ik hem zichtbaar maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 15:34 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Er is nog een andere optie om 'systeembestanden' weer te geven :)