[XP] Aanmelden zonder wachtwoord via Extern Bureaublad

Pagina: 1
Acties:
  • 3.834 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• svandelft.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb een schone Windows XP Pro SP2 geinstalleerd op een pc (deze gaat dienen als fileserver).
De server staat gewoon standalone zonder scherm, toetsenbord, muis.
In de server zit een L.I.S. 2 Premium VFD scherm, Om de systeem informatie weer te geven op het scherm moet je ingelogd zijn.

De aanmeld situatie nu:

Administrator account staat nu zonder wachtwoord ingesteld en is de enige gebruiker in Windows. Via deze pc kan ik de server wel benaderen via extern bureaublad alleen kan ik niet inloggen omdat windows vraagt naar een wachtwoord.

Wat heb ik al gedaan:

Ik heb bij Externe gebruikers selecteren de Gast account toegevoegd nu is de situatie goed de Administrator logt gewoon in als ik de pc opstart en het scherm geeft de systeem informatie weer.
Als ik nu via extern bureaublad wil inloggen dan doe ik dat via de Gast account. Echter als ik software wil installeren dan zegt windows dat ik het programma onder een andere gebruiker moet installeren. Ik geef dus aan dat het de administrator moet zijn en vul geen wachtwoord in, maar dan zegt windows wachtwoord onjuist :?

De vraag kort samengevat:

Ik wil dus dat een gebuiker zich direct aanmeld zonder wachtwoord als ik de pc opstart (zodat ik de systeem informatie kan aflezen op het scherm). En ik wil de computer kunnen beheren via extern bureaublad.

System Spec

Verwijderd

Geef je administrator account een wachtwoord, en voer dan de opdracht "control userpasswords2" uit (start -> uitvoeren) klik hier het vinkje uit voor gebruikers moeten een wachtwoord invoeren, hierna vraagt ie om een geldige gebruikersnaam en wachwoord. Dit is eenmalig en zodra je opnieuw opstart word er met dit account en wachtwoord ingelogd. nu kun je dus gewoon via je administrator account extern bureaublad gebruiken. :)

• svandelft.nl
het werkt! >:) :o

Bedankt FraZz _/-\o_

System Spec

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zet ook even je gast account weer uit - nu kan namelijk iedereen en alles op je server inloggen als ze maar op je netwerk zitten en dat is vast / vaak niet de bedoeling :)

• svandelft.nl
elevator schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:10:
Zet ook even je gast account weer uit - nu kan namelijk iedereen en alles op je server inloggen als ze maar op je netwerk zitten en dat is vast / vaak niet de bedoeling :)
Dit was me iid even ontschoten, het is namelijk niet de bedoeling dat de andere gebruikers er in kunnen. ze mogen alleen de schijven benaderen via het netwerk.
Ik heb het verandert.

en Elevator jij ook bedankt _/-\o_

System Spec

Verwijderd

Hallo,

Nu ben ik er eigenlijk bijna.
Ik heb een media center op afstand.
Als ik me aanmeld op mijn media center dan logt mijn tv uit.
En ik wil graag op de tv meekijken hoe kun je dit instellen?

Ik krijg het maar niet voor elkaar.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten,

Mattijs
Pagina: 1