[iPod] iPod schiet vaak op pauze

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
**op zich niet zoveel intresante info

ik heb wat minder dat een jaar gelden een 6GB iPod mini bij de Dixons gekocht plus een jaar extra garantie. Na 3/4 jaar trouwe dienst begon is er een beetje ruzie mee te krijgen. De snelheid waarmee ik mp3tjes op mijn iPod zetten zaten na een bepaalde hoeveelheid steeds inelkaar.
Ik ben er natuurlijk mee terug gegaan en hij is opgestuurd door die winkel. ik kreeg hem hetzelfde terug zoals ik hem gebracht had met de fout niet gevonden. de volgende dag weer terug gegaan naar de dixons en heb mijn probleem nog een keer uitgelegd. Het enige wat hij kon doen is hem nog een keer opsturen. Dus na 2 maanden kreeg ik een telefoontje dat er een nieuwe iPod mini op me staat te wachten.

** het probleem nu

Omdat ik niet echt tevreden was over de oordopjes die je bij de ipod kreeg heb ik een vrij dure nieuwe koptelefoon gekocht voor mijn ipod. maar nu blijkt dat de ipod erg vaak op pauze springt. bij mijn oude ipod+nieuwe koptelefoon had ik daar bus bijna geen last van. Ik weet dat de ipod automatisch op pauze gaat als je de koptelefoon eruit trekt maar dat gebeurt dus helemaal niet.

Het rare is als ik het expres probeer dat het dan bijna niet lukt. maar als ik hem dan in mijn broekzak stop dan springt hij wel al erg gauw (+/-10 seconde) op pauze.

met mijn oude oordopjes van apple heb ik dat probleem dus niet.

Iemand enige idee wat ik kan proberen om dit probleem te verhelpen?

ik heb natuurlijk geprobeert te googlen maar mijn zoektermen zijn denk ik nogal vaag (net als dit probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co85
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-10 16:23
Je hebt hem wel op hold staan? 8)7

Even alle gekheid op een stokje... Het zou eraan kunnen liggen dat een grote hoofdtelefoon een veel hogere impedantie heeft. Misschien trekt het versterkertje van de iPod het niet helemaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 23:48
Had ik ook last van, zie ook dit topic (en zijn er vast nog wel wat op GoT). Doe je niets aan, bedank Apple voor de niet uitschakelbare functie van auto-pauze. ;)

Komt er op neer dat je koptelefoon een kwalitatief goed snoer nodig heeft. Dat ie duur was of van een goed merk is zegt niet per sé dat ie dat ook heeft. Kun je niet vantevoren weten voor zover ik weet. Of misschien dat het slechts bij types met een bepaalde weerstand (Ohm-waarde)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
wacko schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:38:
Had ik ook last van, zie ook dit topic (en zijn er vast nog wel wat op GoT). Doe je niets aan, bedank Apple voor de niet uitschakelbare functie van auto-pauze. ;)

Komt er op neer dat je koptelefoon een kwalitatief goed snoer nodig heeft. Dat ie duur was of van een goed merk is zegt niet per sé dat ie dat ook heeft. Kun je niet vantevoren weten voor zover ik weet. Of misschien dat het slechts bij types met een bepaalde weerstand (Ohm-waarde)?
ja ik snap wat je bedoelt, maar dat verklaart niet waarom hij het bij mijn vorige ipod mini niet deed.

het gaat trouwens om een Sennheiser PMX 100
Afbeeldingslocatie: http://www.avreview.co.uk/news/images/t_senn_pmx100.jpg

dus de enige oplossing is volgens jullie nieuwe koptelefoon kopen :S?

dan koop ik nog liever een nieuwe mp3speler niet van het merk apple......

iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
well, je zou - rare oplossing maar wel fijn - RockBox kunnen installeren op je ipod mini. Dat is een alternatief OS waarmee je sowieso meer mogelijkheden hebt. Maar eigenlijk natuurlijk geen oplossing, tenzij je niet door de smerige technische dienst van Dixons heenwilt (grote afrader namelijk ;)).

Ik ga morgen weer met Rockbox aan de slag om 't op m'n iPod te zetten. Schijnt namelijk best fijn te zijn. (Ik heb een groene 4gb Ipod mini 2G :))

[ Voor 21% gewijzigd door HunterPro op 16-04-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35
Ik zou sowieso proberen om RockBox erop te zetten. Wie weet helpt het? Je kunt dan meteen kijken of het toch geen hardwarematig defect is. Want dat zou natuurlijk ook gewoon kunnen... ook omdat je eerste mini het niet had en deze dus wel. Dus het lijkt mij dat het dan niet helemaal, of misschien wel helemaal niet aan de koptelefoon ligt.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoedje op 17-04-2006 13:14 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 22:16

BHQ

een iPod stopt standaard als je de koptelefoon eruit haalt, dus ik gok het er eerder op dat je plugje brak contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
Yapser schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:01:
een iPod stopt standaard als je de koptelefoon eruit haalt, dus ik gok het er eerder op dat je plugje brak contact maakt.
Plugje, bedoel je nou die van mijn koptelefoon of mijn ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:08

Krizzie

Progressive Music \o/

Gaat hij ook op pauze als hij niet in je broekzak zit? :P Want mijn Video gaat ook wel eens op pauze in m'n broekzak maar dat krijgt hij een klein tikje oid op de pauze knop. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Krizzie schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:03:
Gaat hij ook op pauze als hij niet in je broekzak zit? :P Want mijn Video gaat ook wel eens op pauze in m'n broekzak maar dat krijgt hij een klein tikje oid op de pauze knop. :P
daar heb je de hold-knop voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
Krizzie schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:03:
zoals hunterpro al zei kan je voor dat probleem hold aandoen. wat ik met mijn vorige iPod wel had dat hij heel erg soms op pauze sprong als hij erg dwars in mijn broekzak zat, of als je hem in je zak wil doen dat de plug van mijn koptelefoon aan mijn mauw bleef hangen OID.

Het probleem wat ik nu dus heb is een tikkeltje erger. hij spring heel veel op pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ik denk dat het plugje van je koptelefoon nét niet helemaal is wat het moet zijn (een mm afwijking kan al teveel zijn). Daarom raadde ik Rockbox aan. Heb je dat al geprobeerd? Schijnt erg fijn te zijn. Ik ga em zometeen ook op m'n ipod mini zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
HunterPro schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:59:
ik denk dat het plugje van je koptelefoon nét niet helemaal is wat het moet zijn (een mm afwijking kan al teveel zijn). Daarom raadde ik Rockbox aan. Heb je dat al geprobeerd? Schijnt erg fijn te zijn. Ik ga em zometeen ook op m'n ipod mini zetten. :)
ik heb rockbox geprobeerd maar kan er niet aan wennen. heb trouwens vandaag de hele dag gereisd en ben tot de conclusie gekomen dat het inderdaag mijn koptelefoon is.

ga hem morgen even terug brengen.

bedankt voor jullie hulp

Conclusie: Brakke koptelefoon.
Pagina: 1