Op dit moment heb ik de volgende testopstelling staan:
IP Camera Axis 213 verbonden aan Sitecom WL-108 draadloze modem/router.
Wat ik tot dusver gedaan heb is het volgende
IP adres van de camera omgezet in een reeks van het modem
Bijvoorbeeld modem: 192.168.0.1
IPcamera 192.168.0.2
Hierdoor lukt het mij om als ik de camera op de modem/router aansluit de beelden via mijn computer, welke dus ook op het netwerk zit, in de browser te laten zien door het IPadres van de camera in te geven.
Nu wil ik natuurlijk natuurlijk de beelden via het internet zien.
Via google en vorige topics ben ik erachter gekomen dat het in de router de poort moet forwarden.
In de setup van het modem/router heb ik een vermoeden dat ik in het onderstaande scherm moet zijn. Ik weet echter niet wat ik er precies in moet vullen.

Voor een leek op dit gebied valt dit echter niet mee.
Wie kan mij, liefs in Jip en Janneketaal
, uitleggen wat ik precies in de modem/router moet veranderen om de beelden via het internet te kunnen zien.
IP Camera Axis 213 verbonden aan Sitecom WL-108 draadloze modem/router.
Wat ik tot dusver gedaan heb is het volgende
IP adres van de camera omgezet in een reeks van het modem
Bijvoorbeeld modem: 192.168.0.1
IPcamera 192.168.0.2
Hierdoor lukt het mij om als ik de camera op de modem/router aansluit de beelden via mijn computer, welke dus ook op het netwerk zit, in de browser te laten zien door het IPadres van de camera in te geven.
Nu wil ik natuurlijk natuurlijk de beelden via het internet zien.
Via google en vorige topics ben ik erachter gekomen dat het in de router de poort moet forwarden.
In de setup van het modem/router heb ik een vermoeden dat ik in het onderstaande scherm moet zijn. Ik weet echter niet wat ik er precies in moet vullen.

Voor een leek op dit gebied valt dit echter niet mee.
Wie kan mij, liefs in Jip en Janneketaal
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 20:50 . Reden: duidelijkheid topic ]