Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

remote voor minstens 3 kanalen

Pagina: 1
Acties:

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15
Heb voor me huidige casemod project een afstandsbediening nog waarmee ik eigenlijk 2 kanalen nodig heb die aan en uit kunnen en 1 impuls kanaal. (meer is geen probleem).

Het grote probleem is dat ik geen gebruik van de pc kan maken omdat die uit staat, stroom is geen probleem, (zowel 24v 12v als 230v).

Heb al een velleman kitje geprobeerd maar dat was geen succes, het was goed geassembleerd en alles maar heb hem tijdens testen op een of andere manier door gebrand en was er niet zo blij mee dat alle kanalen 1 groudn hadden.

Ik zoek dus een een eenvoudig systeem (ben geen held met electronica maar kan wel ok solderen) waarmee ik in iedergeval 1 kanaal aan/uit kan zetten maar het liefste toch meer.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Wat zijn je mogelijkheden, kan je bijvoorbeeld een µP programmeren (PIC of AVR)? Dan kan je wat voorbeeldcode zoeken (RC5), en aanpassen aan je eisen.
Dat probleem met common ground van die velleman kit is erg gemakkelijk op te lossen, zet er een optocoupler tussen en je kan aan de secundaire kant alles doen wat je wil.

[ Voor 13% gewijzigd door naftebakje op 14-04-2006 20:39 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• eltinio
Uhh laat ik zo zeggen, dit is eigenlijk een beetje boven miijn kennis.

Eenvoudige dingetjes programmeren kan ik me nog wel in gaan verdiepen en dat lukt dat wel maar pic's programmeren lijkt me iets heel anders, en ik zou dan nog een pic programmer moeten bouwen.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
AVR programmers zoals die voor de Atmel Atmega88 stellen geen drol voor (paar draadjes en wat weerstanden) en die dingen zijn goed te gebruiken voor jouw doel :) .

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• eltinio
Hmm zal me wat meer gaan verdiepen in AVR's, iemand nog tips met goede site's?
Er staat een stuk op circuitsonline dat ik heb gevonden en avr freaks maar misschien zijn er meer/ betere.

Weet niet of het wat uitmaakt maar de schakelaars die ik wil schakelen staan 230v 24 of 12v op.

[ Voor 24% gewijzigd door eltinio op 15-04-2006 00:32 ]