Toon posts:

MSI Diamond Plus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om een nieuw systeempje te gaan halen met een MSI Diamond Plus. Ik heb een aantal reviews bekeken en het werd wel een goed bord bevonden, Maar bij een review (http://www.tbreak.com/rev...mobos&id=428&pagenumber=2) las ik iets waar ik niet al te blij mee was
"unlike some other boards, you have a max of 1:1 ratio for CPU:Memory"
als ik dit lees denk ik dat de MSI Diamond Plus alleen die ratio aan kan?

mijn vraag is is dat echt zo.? En zou iemand die mischien het bord heeft kunnen checken of dat echt zo is.?

ik hoop dat ik het verkeerd heb begrepen want ik was van plan om OCZ EL DDR PC-3200 Gold GX XTC 2GB Dual Channel te gaan halen en volgens de review (die op de ocz site zelf staan clockt het niet al te ver over (243MHz 2,5.3.2.5 op 2.6 of 2.8v)

dus A.U.B jullie meningen

alvast bedankt

groeten

Tarrels

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 20:48 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Als ik de manual mag geloven, is het maximum inderdaad een 1:1-ratio. Maar als het geheugen niet ver overclockt op die strakke timings, dan kan je toch óf een andere/hogere memory-divider instellen (5:6 bijv) óf de timings losser zetten? ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:01:
Als ik de manual mag geloven, is het maximum inderdaad een 1:1-ratio. Maar als het geheugen niet ver overclockt op die strakke timings, dan kan je toch óf een andere/hogere memory-divider instellen (5:6 bijv) óf de timings losser zetten? ;)
oke dankje voor je reply zal ik dat wel doen. En een vraagje heb jij het bord zelf of heb je de manual van de MSI site afgehaaldt.

Als je het bord wel zelf heb zou ik graag willen weten wat jij van het het bord vind?

alvast bedankt

groeten Tarrels

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Ik denk dat ze bedoelen dat je geen ratio GROTER dan 1:1, dus 2:1, 3:1 enz. kan instellen. Bij overige borden kan dit wel, maar dit wordt toch niet gebruikt, omdat dat nogal nutteloos is IMO. Maar kleiner dan 1:1, dus 5:6, 3:4 zal zeker wel mogelijk zijn.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:28:
oke dankje voor je reply zal ik dat wel doen. En een vraagje heb jij het bord zelf of heb je de manual van de MSI site afgehaaldt.
Ik heb de manual van de MSI-site afgehaald. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.