Linksys wap54g als repeater met belkin ap

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb me onlangs een linksys wap54g access pointje aangeschaft met repeater functie, ik heb hier echter nogwel een belkin router / modem / ap staan maar ik ben op termijn van plan om volledig over te stappen op linksys vandaar deze aankoop van dat merk ;).

Nu heeft dat nieuwe ap een functie aan boord om als repeater te fungeren, na alles fijn te hebben ingesteld in de webinterface blijkt dat ik niet draadloos kan surfen, toch heeft hij een verbinding van 100% met het nieuwe ap (ap staat tijdelijk naast pc).

Steek ik echter een kabel in tussen nieuwe ap en die belkin router dan doet hij het wel degellijk draadloos, en zie ik ook mooi de ledjes knipperen op het toestel.

Nu staat er op de linksys site wel bij dat het ap enkel maar kan "praten" met zijn broer de wrt54g (dat is de router / ap). Maar dat zijn in mijn ogen maar praatjes, zowel het belkin toestel als het linksys maken toch gebruik van hetzelfde protocol en zouden in principe toch niet babbelziek mogen zijn.

Kortom heeft er iemand een oplossing om het euvel op te lossen?

• bibawa
klein upje..

• bibawa
sorry voor deze bump maar ik zit nog steeds met het probleem :s

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 16:09
WDS is hiervoor bedoeld. Alleen heb ik dit in de praktijk nog nooit getest met diverse merken onderling (wel met 2x een asus).

Overal de nieuwste firmware al op?

• bibawa
En wds is dan een protocol of is het iets dat specifiek is voor een bepaald toestel? of is het software?

Ik ga nu iig googlen ;)

• bibawa
Heb het een en ander gevonden over wds, maar ben er al achter gekomen dat mijn router/ ap (belkin ding) dat dus niet ondersteund :s

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:59

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

bibawa schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:33:
sorry voor deze bump maar ik zit nog steeds met het probleem :s
bibawa schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:53:
En wds is dan een protocol of is het iets dat specifiek is voor een bepaald toestel? of is het software?

Ik ga nu iig googlen ;)
bibawa schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:07:
Heb het een en ander gevonden over wds, maar ben er al achter gekomen dat mijn router/ ap (belkin ding) dat dus niet ondersteund :s
Kicken doen we hier pas minimaal na 24 uur.
Mocht je na een reply nog wat willen toevoegen kun je gewoon je vorige post editten.

Tijd voor een nieuwe sig..

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04 19:37

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Repeater van de WAP54G gaat niet werken met een Belkin.
Ik heb enige tijd geleden ook de WAP54G aangeschaft en geprobeerd hier in te stellen als repeater van een Cisco AP wat dus niet lukte. Hierna nog geprobeerd met een ander accesspoint van Linksys maar dit ging ook niet. Het werkt blijkbaar echt alleen met een Linksys WRT54G en WRT54GC (misschien nog een paar andere types, maar als repeater met andere merken kun je denk ik absoluut vergeten).
Ik heb ook nog gebeld met Linksys en een paar winkels en die vertelden me allemaal hetzelfde.. De repeater functie van merk X werkt zelden tot nooit met een router van merk Y of Z. Wat wel gewoon werkt is zo'n range-extender/expander, deze zouden gewoon met ieder merk moeten samen werken (ook hierbij staat bij de range-expander van Linksys dat deze alleen werkt met een bepaald type van Linksys maar dit is dus niet zo.)

[ Voor 33% gewijzigd door FlipFluitketel op 16-04-2006 10:07 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• bibawa
Damn das wel jammer :s, dan kan ik het toestel enkel maar gebruiken als access point.

Als ik nu een nieuwe adsl modem router koop van linksys de WRT54GP2A-AT , zou dan de wap54g er als repeater mee kunnen communiceren, of gaat dit enkel maar met een wrt54g, en moet ik dus een wrt54g op mijn huidige router zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door bibawa op 16-04-2006 11:44 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04 19:37

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Aan de naam van het adsl modem te zien zou ik denken dat het zou moeten werken (WRT54GP2A) maar dat weet ik dus niet zeker. Maareh.. Is dat type hier in NL te krijgen? In de pricewatch vind ik dat type dus nergens terug..
Het andere linksys apparaat wat ik geprobeerd had om werkend te krijgen met de repeater was de BEFSR41W en deze werkte er dus niet mee.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1