Compressor op 2.9L V6 cosworth 24v

Pagina: 1
Acties:
  • 1.257 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53287

Topicstarter
Nee dit is niet het zoveelste topic van: ik ben 18 jaar en ik wil op een goedkope manier heel veel vermogen, en ik heb geen rij-ervaring...

Dat is het dus niet..

'k Rijd op dit moment al bijna 3 jaar rond in mijn ford sierra..
Volledig standaard begonnen, (wieldoppen, standaard blok)....

Hier heb ik een tijdje mee rond gereden om gewoon rij-ervaring mee op te doen..
Vervolgens ben ik begonnen met het optisch tunen van de auto...
(RS body-kit / velgen / uitlaat enz..)

Ik had al een plan om er een ander blok in te leggen, maar ik heb het verstandig gedaan..
Eerst veel geld gestoken in de remmen / aandrijf-lijn / koppelingsplaat en drukgroep enz enz

Daarna is de 2.0 vervangen door een originele sierra 2.9L v6 12 klepper..
Was leuk voor een jaartje, maar de benzine/vermogen verhouding stond me niet echt aan.

Ik heb in iedergeval een jaartje kunnen wennen aan 155 pk in combinatie met achterwielaandrijving..
Gewoon veel uitproberen, wanneer hij uitbreekt, wat je wel moet doen, en wat je absoluut niet moet doen (gas geven op een rotonde met vochtig wegdek... enz... ;) )

Maar alles went.. dus wilde meer vermogen hebben.
De makkelijkste manier was dus om er weer een ander blok er in te leggen.
'k Heb gekozen voor een cosworth blok, en wel een 2.9L V6 24 klepper uit een scorpio cosworth.

Deze ligt er nu al een tijdje in, en rijd echt heerlijk zo'n V6! lekker koppel, en heerlijk geluid in hoge toeren!

Ik ben absoluut niet iemand die een auto helemaal afrijd/scheurt tot op de schroothoop.
Het is echt pure liefhebberij van tunen... tuurlijk trap ik het gas vol in, maar altijd verantwoord op rechte wegen zonder gevaar..

Ook rijd ik altijd netjes, keurig warm rijden zoals het hoort....
Het blok heeft nu net 93.000 op de teller, dat is dus niks voor een V6..
Hij is dus nog helemaal goed, en zeker de moeite om geld in te steken.

Het eerste plan was om er een twin-turbo-kit er op te bouwen.
www.eichberg-power.de/ heeft een hele mooie kant en klare kit voor dit blok,
maar daarna komen er nog vrij veel kosten voor het inbouwen, en voor het aanpassen van het blok.

Met die kit zit je boven de 300 pk, maar door de hoge druk die hij levert moet er vrij veel worden aangepast.

Naast de kit van 1700-2000 euro komen er nog andere injectoren bij, stalen koppakking, ECU aanpassen, inbouw, aanpassen van uitlaat, extra olie-koeler voor de turbo's.. enz

Kortom, DUUR!

En ik vind 300+ pk ook niet verantwoord voor mezelf... :9

Daarom zat ik aan het volgende te denken:
Compressor er op !

Voordelen voor mij zijn:

- kost minder als 2 turbo's
- heeft eigen smering, dus geen extra olie-koeler enz
- goedkoper voor inbouw (geen uitlaat aanpassingen)
- lagere druk, dus weinig/geen aanpassingen aan het blok
- direct vermogen, geen turbo-leg
- Met wat handigheid er zelf op te bouwen
- Minder vermogens-winst, dus iets verantwoordelijker

Maar ik vroeg me af wat jullie van dit idee vonden:

Deze fan er af: (komen 2 electrische op)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/sierra/filter/filter4.jpg

Hier een pully opzetten om via een riem de compressor aan te drijven
Zelf kan ik wel een beugel maken om hem aan het blok vast te zetten
Intercooler pak ik origineel van een sierra cosworth
Slangen enz is ook makkelijk aan te komen
Zo weinig mogelijk aanpassingen aan het blok
(Standaard kan dit cosworth blok veel hebben)
Chiptunen stond al op de planning, dus dan maar gelijk goede software laten schrijven voor dit blok met compressor

'k Houd het blok graag heel, ik hoef niet op 2 bar te rijden!
dmv een andere pully op de compressor de snelheid/druk verlagen
Bij een lagere druk kost het minder kracht om de compressor aan te drijven..
En het verbruik is minder.

Ik hoef niet gelijk 50 pk er bij, verder tunen kan altijd nog!

Tuurlijk zijn er andere mogelijkheden om meer vermogen te halen,
maar ik ben nou eenmaal gek van turbo's / compressors...
Het het mag best wat kosten... de auto is het echt waard....

Hieronder een lijstje met de aanpassingen die ik nu al gemaakt heb:

Demping: Voor/achter koni geel verstelbaar

Scorpio cosworth 2.9i V6 24v blok

Scorpio cosworth ophanging voor

Scorpio cosworth stabilisatorstang onder

Scorpio cosworth reactie armen

Scorpio cosworth stuurstangeinden

Scorpio cosworth gelagerde achteras

Scorpio cosworth limited sper diff 3.62

Scorpio cosworth schijfremmen achter

Scorpio cosworth remklauwen achter

Sierra cosworth kardan-as

Sierra cosworth versnellingsbak (Aangepaste Borg Warner T5)

Mustang V8 koppelingshuis (Aangepast voor mijn vernsnellingsbak)

Sierra cosworth koppelingsplaat

Sierra cosworth drukgroep

Sierra cosworth 284mm schijfremmen voor (in planning.. zit nu schrijven en blokken van een sierra 2.9 op)

Sierra cosworth remklauwen voor

Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtigingspomp

Sierra 2.9i vliegwiel

Sierra 2.9i benzine tank

Sierra 2.9i benzine pomp (sterkere)

Middendempers er tussen uit

ERG verwijderd

En jawel!: Uitlaat rubbers in de ophanging :D

(Er is wel meer verbouwd/aangepast, maar dat is niet van belang voor dit topic)

Na 3 jaar lezen is het hele principe/werking van de turbo en compressor is mij bekent..
De echte details en afstelling weet ik niet precies...
(hoe je de compressie verhouding berekent... kleptiming .. ECU aanpassingen.. )
Hopelijk is dit ook niet nodig, als je op lage druk rijd

Mijn doel van dit topic/project is info en kennis opdoen, en ik vraag me af wat jullie van het hele idee vinden.
Welke dingen zie ik _echt_ over het hoofd, en wat denken jullie dat het me gaat kosten?
Wat voor compressor raden jullie me aan?

(blijf ontopic aub!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 53287 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:51:
ECU aanpassing zal je altijd moeten doen voor het mengsel. Ontstekingstijdstip zal je moeten aanpassen wegens pingelen. De kleppentiming hoeft niet speciaal iets veranderd te worden tenzij je dat wilt doen.

En dat alles om het mengsel weer direct naar buiten te blazen Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/schater.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 14-04-2006 21:36 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke .. ecu wilde ik toch aangepast hebben....

maar die laatste reactie met die smile er achter??

niet om het een of ander, maar is het schadelijk om bij zere lage druk de ECU niet aan te passen?

desnoods zet ik er zo'n pully op dat hij bijna geen druk gaat leveren...
dit om de kosten de spreiden......
ECU aanpassen is duur, ik heb het geld er wel voor over, maar dan liever niet alles in 1 keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 53287 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:45:
niet om het een of ander, maar is het schadelijk om bij zere lage druk de ECU niet aan te passen?
desnoods zet ik er zo'n pully op dat hij bijna geen druk gaat leveren...
Wat heb je dan gewonnen? Een renteloze investering is dat.
ECU aanpassen is duur, ik heb het geld er wel voor over, maar dan liever niet alles in 1 keer
Wat wil je doen met de ECU? Er zijn zoveel mogelijkheden.
Anoniem: 53287 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:45:
maar die laatste reactie met die smile er achter??
Breath in, breath out :P
Na 3 jaar lezen is het hele principe/werking van de turbo en compressor is mij bekent..
De echte details en afstelling weet ik niet precies...
Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/schater.gif
Welke dingen zie ik _echt_ over het hoofd, en wat denken jullie dat het me gaat kosten?
Ik weet niet waar ik moet beginnen met de waslijst, ik weet wel waar ik mee moet eindigen.
Namelijk met deze uitspraak
De echte details en afstelling weet ik niet precies
Ik zou zeggen: ga nog maar eens 3 jaar kijken naar die informatie en er zijn een hele hoop middelen voor handen om wat te testen. De afstelling is zeer belangrijk en als je niet weet wat je doet dan weet je hoe het is om 10 000 euro en 1000 manuren in rook zien opgaan.

[ Voor 50% gewijzigd door Chevy454 op 14-04-2006 22:50 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chevy454 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:19:
[...]

Wat heb je dan gewonnen? Een renteloze investering is dat.
Nee dan heb je niet goed gelezen:

Je hebt dan inderdaad niks gewonnen....
totdat je de ECU aan gaat passen, wat ook gaat gebeuren!

En wat er aangepast moet worden dat moet je niet aan mij vragen,
dat vraag ik juist aan jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 53287 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:46:
En wat er aangepast moet worden dat moet je niet aan mij vragen,
dat vraag ik juist aan jullie
Maar jij wilt em toch bouwen? Als jij componenten gaat kopen voor een pc dan weet je toch ook wat je wilt? Op deze manier geef ik je veel kans om de boel te verkloten. Doe eerst eens DEGELIJK onderzoek over de werking van een motorblok voordat je gaat investeren. Ik merk al duidelijk op dat jij totaal geen weet hebt met hetgeen wat jij wilt doen.

[ Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 14-04-2006 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 21:02

B-lennium

Volvo 164 1975!

misschien een leuk alternatief op ECU aan laten passen http://www.megasquirt.info/

dit kastje is een volledig instelbare ECU! zelf alles inregelen en tot in de puntjes tunen.

je installeert de unit met standard settings zodat je blok loopt, en dan laptop erin pluggen en tunen die hap! bekijk het forum voor verdere info http://www.msefi.com/

vind het zelf een leuk 'spele dingetje' wat ik zeker wil gaan gebruiken!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
B-lennium schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:00:
misschien een leuk alternatief op ECU aan laten passen http://www.megasquirt.info/

dit kastje is een volledig instelbare ECU! zelf alles inregelen en tot in de puntjes tunen.
Klopt, binnenkort wordt die ook ter TUV keuring beschikbaar gesteld door ik meen Maerz.
vind het zelf een leuk 'spele dingetje' wat ik zeker wil gaan gebruiken!
Je moet het ding kunnen afstellen op de testbank wil je een hoge driveabillity hebben. Op de weg het ding gaan afstellen is niet te doen. Je moet het op een geremde bank doen. Dan is het in een paar uurtjes gefixed.

Niels heeft er overigens veel ervaring mee maar je moet zelf de mappings kunnen maken en dat is toch wel een kunst op zich.

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 15-04-2006 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

het probleem is denk ik de axeleratie en de koude start, stationair kan ook een probleem zijn.

wel staat het ding garant voor een hoop uurtjes hobbyen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
B-lennium schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:12:
het probleem is denk ik de axeleratie en de koude start, stationair kan ook een probleem zijn.

wel staat het ding garant voor een hoop uurtjes hobbyen
acceleratie verrijking is gevoelsafstelling. Kan je wel afstellen op de bank

Koudstart is wat moeilijker.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 15-04-2006 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

weet jij misschien een leuk boek daar over?

ooit (let vooral op ooit!) wil ik een volvo 164E van zijn bosch D-jet injectie afhelpen met het megasquirt systeem, zou het wel fijn vinden als ik wat achtergrond informatie zou kunnen vinden over koude start en
axeleratie verrijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
B-lennium schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:18:
weet jij misschien een leuk boek daar over?
<en mijn msn adres is weg>

[ Voor 55% gewijzigd door Chevy454 op 15-04-2006 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chevy454 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:52:
[...]

Maar jij wilt em toch bouwen? Als jij componenten gaat kopen voor een pc dan weet je toch ook wat je wilt? Op deze manier geef ik je veel kans om de boel te verkloten. Doe eerst eens DEGELIJK onderzoek over de werking van een motorblok voordat je gaat investeren. Ik merk al duidelijk op dat jij totaal geen weet hebt met hetgeen wat jij wilt doen.
Oh.. omdat ik niet weet hoe en wat ik moet aanpassen aan een ECU, heb ik ineens geen verstand van motorblokken...
Man.. dit is al het 4e blok wat op dit moment in mijn sierra ligt, na 3 jaar sleutelen heb ik echt wel wat kennis opgebouwd..

En IK ga die ECU niet aanpassen, dat laat ik doen, leer toch eens lezen....

Blijf aub ontopic, en probeer te helpen! Zo heb ik er weinig aan, en mag het topic dicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 53287 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:23:
Oh.. omdat ik niet weet hoe en wat ik moet aanpassen aan een ECU, heb ik ineens geen verstand van motorblokken...
Aanpassen van een ECU is het simpelste werk. Dat is het probleem niet. Je mist gewoon de basiskennis van een motorblok. Als je de basis niet weet zoals compressieverhouding, kleppentiming, klepoverlap, terugspoeling etc etc.. wat wil je dan gaan doen? Je hebt gewoon geen flauw benul van hetgeen jij op je hals haalt. Kan zijn dat jij op deze manier je motorblok aanpast dat die enkel nog maar op C8 kan rijden omdat de motor op C6 kapot pingelt.
Chevy454 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:35:
En dat alles om het mengsel weer direct naar buiten te blazen Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/schater.gif
Dat is wat ik nu bedoel. Dit is een simpel iets en als je dat al niet weet dan heeft het geen zin om nu al een boodschappenlijst met spullen op te stellen. Je moet eerst zorgen dat je echt de basis weet.
Man.. dit is al het 4e blok wat op dit moment in mijn sierra ligt, na 3 jaar sleutelen heb ik echt wel wat kennis opgebouwd..
Ik heb al 20 motorblokken gereviseerd, ik steek een motorblok in 18 minuten in elkaar. Ik heb al wat ervaring met het afstellen van motorblokken. Dat is allemaal het makkelijke spul. Het moeilijkste is de juiste samenbouw te bepalen zodat het als een geheel werkt en elkaar tegenwerkt. Ik heb al redelijk veel gedaan en gezien en nog steeds ken ik er niets van. Er zijn nog zoveel geheimen wat een motorblok voor mij heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 15-04-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

@chevy: Die gast stelt gewoon wat vragen, jij zal er vast meer verstand van hebben, maar als ie alles zou weten zal ie er geen topic over openen! Als je in een forum al niet met vragen kan komen waar haal je dan je info vandaan?

Na zo'n 20x heen en weer gepost te hebben is er nog niets zinnigs gezegd. Misschien kan die beter dit topic plaatsen in een echt autoforum, maar als ze dan ook allemaal zo reageren. :|

Doe is lief, het is pasen :)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 792

Wat voor compressor raden jullie me aan?
(blijf ontopic aub!)
Lepel er een echt Cosworth blok in niet die V6 N/A zooi :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:23

JdM

Humbled

Je start een topic omdat je een eerlijk antwoord wilt, dan moet je ook tegen de eerlijke antwoorden kunnen.
Ik zou het persoonlijk niet in mijn hoofd halen om te roepen dat het topic dicht mag omdat ik vind dat ik geen ontopic reply's krijg, maar dat terzijde.
Kennis is relatief evenals het krijgen van het zogenaamd "juiste" antwoord op je vraag, zeker bij een vraag over motoren zoals jij hem stelt.

Alle kennis die jij hebt opgebouwd van auto's in de laatste jaren dat je bezig bent is absoluut niet slecht, dat mag gezegd worden. Je bezit nu al meer kennis dan een ander OOIT zal krijgen.
Enkel, zoals ik al eerder zei, "kennis" is relatief en als ik ook eerlijk mag zijn heb je totaal geen benul van het hoe en waarom van tuning op een bepaald niveau.
Ik zeg ook niet dat ik dat heb, daar gaat het niet om, maar je kennis is té oppervlakkig om even gauw "een compressortje bij te schroeven" , je begeeft je vanaf dat moment op een tuningvlak dat wel even anders werkt dan wat je tot nog toe aan je auto gedaan hebt.

Ben eerlijk, een andere motor erin hangen, andere aandrijflijn/remmerij/vering is echt wel even anders dan je echt verdiepen in de basisprincipe's (!) van een verbrandingsmotor. Dat is leuke kennis voor jou, maar vrij oppervlakkig dus.

Je zal hier best wel over kunnen discussieren, maar dan moet je echt weten waar je het over hebt, of in elk geval bereid zijn om daar eens flink onderzoek naar te doen.

Ik vergelijk jouw vraag met het volgende:

Er lopen hier genoeg mensen met kennis van computers :P toch?
Als je een PC kunt bouwen/verbouwen, weet je dan hoe een processor werkt?
Jij kan wel geheugen bijsteken, heel goed. Je kan misschien zelfs wel een ZWAARDERE processor plaatsen, maar weet je ook hoe die processor werkt?
Dat is precies de kennis die jij hier even mist.........
Vooruit, het is niet precies hetzelfde, maar het geeft wel een beetje weer hoe de verhoudingen liggen.

Ik ben het met Chevy454 eens, dat als je niet weet wat er bedoelt wordt met
Chevy454 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:35:

En dat alles om het mengsel weer direct naar buiten te blazen
dat je dan echt even vooronderzoek doet, voor wat betreft het bijhangen van een compressor/turbo.
Dat vergt echt wat meer kennis dan een motorblok reviseren/overhangen

Verder vind ik het een leuk project en hoop ik dat je veel kennis over de situatie op zal doen, ik raad je dan wél aan om een opleiding erin te gaan volgen, dit doe je niet zo 1-2-3

my 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
tomleeuw schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:52:
@chevy: Die gast stelt gewoon wat vragen, jij zal er vast meer verstand van hebben, maar als ie alles zou weten zal ie er geen topic over openen! Als je in een forum al niet met vragen kan komen waar haal je dan je info vandaan?
Bilbiotheek, google, school,.. Het gaat me er niet om het feit dat er vragen gesteld gaan worden, ik wil niets liever doen dan antwoorden. In dit geval weet de TS gewoon de basis niet en die basis is veels te omvangrijk om te behandelen in een paar postings. Je moet gewoon een boek lezen en gaan met de banaan. Je bent toch ook eerst wezen kruipen voordat jij kon gaan rennen (hoop ik toch, anders ben je een flinke atleet :+ ) Het verschil tussen een indcutieve en een capacitieve onsteking moet je bijvoorbeeld weten, als je zoiets niet weet dan zit je verkeerd als je met tuning wilt beginnen.
Doe is lief, het is pasen :)
Ben altijd lief :P Gewoon niet subtiel :P

@JdM
Ga wiskunde leren joh :P (thnx ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 15-04-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jullie hebben gelijk dat ik niet alles weet over een motorblok...
En jullie hebben ook gelijk dat ik vooronderzoek moet doen enz...

Dat is dus precies waar ik dit topic voor aangemaakt heb !

Mijn doel van dit topic/project is info en kennis opdoen, en ik vraag me af wat jullie van het hele idee vinden.

(blijf ontopic aub!)
Ik duik echt niet gelijk mijn garage in om mijn blok te slopen!
En reacties als: "hang er een echt cosworth blok in" ...
Mja.. daar ga ik niet eens op reageren!
JdM schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:57:
Je start een topic omdat je een eerlijk antwoord wilt, dan moet je ook tegen de eerlijke antwoorden kunnen.
Ik heb nog geen antwoord gekregen, wel flames van mensen die meer kennis hebben, maar niet de moeite nemen om kennis over te dragen of te helpen....

nu graag on topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 53287 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:09:
Ik heb nog geen antwoord gekregen, wel flames van mensen die meer kennis hebben, maar niet de moeite nemen om kennis over te dragen of te helpen....

nu graag on topic!
Die informatie ga je ook niet krijgen. De reden is niet onwillig zijn maar de hoeveelheid. Je moet gewoon naar de bib gaan en wat boeken gaan halen. Dat is het makkelijkste. Over de ontsteking heb ik 100 A4 pagina's aan uitleg gehad. Denk je dat ik dat in een paar zinnen kan gaan uitleggen? En dan heb ik het nog maar over iets banaal als ontsteking (banaal, toch redelijk belangrijk)

De enige goede tip is naar de bib gaan en daar een boek gaan lenen over techniek.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 15-04-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In dat geval, bedankt voor je tip, en zal binnekort een boek er over gaan halen!
Toch hoop ik, dat ik nog wat op steek van dit topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53287 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:09:
En reacties als: "hang er een echt cosworth blok in" ...
Mja.. daar ga ik niet eens op reageren!
Jammer je had een hoop kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 792 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:16:
Jammer je had een hoop kunnen leren
Xeon :D Plaag em toch niet zo :D
Overigens heb je wel gelijk :) Een echt Cos blok is totaal anders dan een blokje waar de naam cosworth op staat.

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 15-04-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chevy454 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:18:
[...]

Xeon :D Plaag em toch niet zo :D
Overigens heb je wel gelijk :) Een echt Cos blok is totaal anders dan een blokje waar de naam cosworth op staat.
Tja, t' zou em een hoop geld kunnen schelen maar goed een compressor op een N/A motor mjah tis er niet voor gemaakt eh, zuigers, krukas, drijfstangen etc.

De mijnes trekken 800+ pk wel maar die van een Scorpio 'Cosworth' niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 792 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:22:
Een compressor op een N/A motor mjah tis er niet voor gemaakt eh, zuigers, krukas, drijfstangen etc.
Dat wordt magnafluxen als eerste zou ik zeggen. Maar inderdaad :)
Het kan allemaal wel maar je moet het aanpassen. Aanpassen totdat de bouten van het carter het zwakste punt worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chevy454 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:23:
[...]

Dat wordt magnafluxen als eerste zou ik zeggen. Maar inderdaad :)
Het kan allemaal wel maar je moet het aanpassen. Aanpassen totdat de bouten van het carter het zwakste punt worden :D
Hoe meer je moet aanpassen des te duurder word het dus de makkelijkste en goedkoopste optie uiteindelijk is een Cosworth blok er in te lepelen de 2.0 16v Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 792 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:25:
Hoe meer je moet aanpassen des te duurder word het dus de makkelijkste en goedkoopste optie uiteindelijk is een Cosworth blok er in te lepelen de 2.0 16v Turbo
Vertel mij wat ;) Krukasje kost mij al 2000 euro en dan heb ik niet eens de drijfstangen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mensen... leer toch eens lezen!!!!!
ik hoef geen 300 pk... ook geen 800 pk!!

voor het vermogen dat ik wil hoef ik helemaal niks te versterken of wat dan ook!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53287 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:35:
mensen... leer toch eens lezen!!!!!
ik hoef geen 300 pk... ook geen 800 pk!!

voor het vermogen dat ik wil hoef ik helemaal niks te versterken of wat dan ook!!
Je bent lekker aan het sleutelen geweest hoor zo is het niet en ja ik weet dat je geen 800 pk wilt maar gaat even om de essentie dat een compressor niet voor dat soort motoren gemaakt is althans meer andersom eigenlijk.

Heb zo ook eens een jongen gesproken die met dat soort dingen bezig was op een sierra 4x4 beetje wazige snuiter al zeg ik het zelf maar had al een keer of 5 een motor opgeblazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 792 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:25:
[...]

met jullie ben ik echt niets geholpen!
bedankt daarvoor..

'k zal vragen of dit topic op slot mag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 53287 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:41:
met jullie ben ik echt niets geholpen!
Xeon zegt dat je het beste die 2.0 16v motorblok kan gebruiken als basis dan die 2.9 V6 en dat het goedkoper is qua kosten. Maargoed, het is jouw show. Ga vooral je gang als je het niet laten kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

mmzz boel gelezen. kan je niet veel tips geven maar begrijp ik het goed dat dit blok standaard maar 155 pk geeft ? dat is toch erg weinig voor een 2.9 v6 lijkt me ?

Mijn 5 pitter stilo 2.4 geeft al 170 pk.

Persoonlijk vind ik een compressor ook mooier dan een turbo maar dat is weer een heel ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
StuiTeR schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:54:
mmzz boel gelezen. kan je niet veel tips geven maar begrijp ik het goed dat dit blok standaard maar 155 pk geeft ? dat is toch erg weinig voor een 2.9 v6 lijkt me ?

Mijn 5 pitter stilo 2.4 geeft al 170 pk.
Oude techniek vs nieuwe techniek. Vroeger had je uit een 1.6 40kW, nu heb je daar al 75kW uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee dit blok heeft geen 155 pk, dat was het vorige blok dat ik er in had liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Ik heb weinig verstand van motoren maar mijn ervaring:

Je kan dit soort vragen beter voorleggen aan een gespecialiseerd forum of bij een club, daar zitten vaak mensen die de specefieke ervaring hebben met deze spullen.

Ik heb zelf een opel astra 1.8 16 v (125pk) uit 2001, en heb ook gekeken naar de tuningsmogelijkheden. Uiteindelijk was het in mijn geval gunstiger om naar een andere auto te gaan kijken. Omdat een tuningskit (turbo of compressor) al snel 5000 euro kost. Eventueel een ander blok zoals de opel Z20let (2.0 turbo 200pk) kost ook nog steeds veel geld (3000-5000). Dan heb je veel vermogen en meer tuningsmogelijkheden, alleen dan nog rij je een standaard opel en moet alles aangepast worden.

Daarom: Kijk eens naar een andere auto of naar een ander blok wat direct aan je wensen voldoet.
In mijn geval bleek een nieuw blok vaak goedkoper dan losse onderdelen, zeker als je alles goed wil aanpassen.

Lastig verhaal, ik had dezelfde wensen nu zou ik gewoon een dikker blok kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
met als gevolg dat je weer in een standaard auto rijd, die iedereen zo bij de dealer kan kopen....

nee bedankt,...

dit topic gaat nu echt op slot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Waarom? Omdat een aantal jou melden dat het verstandiger / beter is om een ander blok als basis te nemen en je kennis te verbreden omdat ze jou nog een extra sloot aan onkosten willen besparen?

Xeon geeft al aan welk type blok een goede basis is voor. Kan al veel meer hebben dan enz. Maar dat is i.d.d. niet jouw 2.9 V6 ... da's waar... Toch is het geen onbelangrijke tip. Het is alleen niet een tip die jij wilt horen.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hoewel ik niet zo veel van auto's en de techniek snap begrijp ik sommige reacties hier op de vraag van de TS wel. Daarentegen krijg ik bij die postings een beetje het gevoel van "knul, ga nou maar eerst een boek lezen voor je verder knutselt" en dat vind ik een beetje jammer. Niet iedereen heeft de wijsheid in pacht maar daar hoeft niet flauw op gereageerd te worden.

Op verzoek van de TS dan maar een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.