Ik heb hier in de meterkast een debian server staan, die ik erg handig vind en zeker niet kwijt wil. Ik heb nu echter even uitgerekend, en hij kost toch wel zo'n 100-150 euro / jaar (gemiddeld trekt hij zo'n 120W) aan stroomkosten, en dat vond ik toch wel meer dan ik had verwacht. Ik heb 'm zeker nog wel een paar jaar, dus als ik voor 200/300 euro iets energiezuinigers kan kopen haal ik dat er gewoon makkelijk uit. Ik had wat gegoogled maar niet echt iets gevonden, wat zijn opties voor een zuinige server? Het belangrijkste is dat ie Debian Linux kan draaien, een website (~800 MB/maand) kan serven, en het zou handig zijn als ik mijn 2 huidige IDE HD's van 120 GB er in kan hangen. Er hoeft geen beeldscherm ofzoiets aan (er zit niet eens meer een videokaart in). Wat voor mogelijkheden zijn hiervoor?
Als je alleen een paar namen of begrippen kan noemen hoe dit heet, dan kan ik er ook zelf verder op googlen. Vast bedankt!
Als je alleen een paar namen of begrippen kan noemen hoe dit heet, dan kan ik er ook zelf verder op googlen. Vast bedankt!
[ Voor 8% gewijzigd door ciro-bonano op 14-04-2006 19:24 ]