Toon posts:

Laptop geeft geen "verwisselbare schijven" weer.

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eerst het probleem proberen uit te leggen dat ik heb. Mijn laptop herkent mijn digitale-camara wel als usb-apparaat in mijn hardware lijst maar toont hem niet bij "deze computer" als "verwisselbare hardeschijf". De camara wordt aangesloten op een usb-poort.
Dit probleem doet zich niet alleen voor bij de camara maar ook bij andere apparaten b.v.: usb stick; mp3speler; ipod e.d.

Als je bij iemand anders één van deze apparaten in de computer steekt via de usb dan word er direct bij "deze computer" een "verwisselvare schijf" weergegeven.

Ook kan het niet aan de usb-poorten liggen want mijn muis en toetsenbord staan daar ook op aangelosten.

Ik heb al een aantal dingen gepropeerdt en gecontroleerd om het op te lossen:
  • Nieuwste usb driver voor de camara geïnstaleerd.
  • De meegeleverde software gebruikt
  • Gezorgt dat alle verborgen mappen getoond worden.
  • Met de meegeleverde kabel op de computer aangesloten
  • Andere usb poort gebruikt
  • Op een ander computer getest en daar herkent hij hem gewoon wel als verwisselbare schijf
Nu durf ik mijn externe hardeschijf die aangesloten is op de laptop er ook niet meer af te halen want als hij die dan ook niet meer herkent. Dan ben ik de sjaak.

Wie weet er een oplossing??

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:01
Misschien wordt er geen stationsletter toegewezen aan je apparaten.

In Schijfbeheer (zit onder 'Computerbeheer' in 'Systeembeheer') kun je stationsletters toekennen aan je Camera enzo. Misschien dat daar het probleem ligt?

Zijn je apparaten wel weergegeven in 'Apparaatbeheer'?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Japie_17 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:26:
Misschien wordt er geen stationsletter toegewezen aan je apparaten.

In Schijfbeheer (zit onder 'Computerbeheer' in 'Systeembeheer') kun je stationsletters toekennen aan je Camera enzo. Misschien dat daar het probleem ligt?

Zijn je apparaten wel weergegeven in 'Apparaatbeheer'?
Bedankt voor de tip het heeft gewerkt. Al vind ik het maar raar dat ik de schijf verander van G: Naar X: en dat hij dan wel weergegeven word bij deze computer.

Het probleem is dus opgelost!

Verwijderd

Zoals ik in je topic op fok ook al aangaf, in Windows XP zit een bug. Je hebt waarschijnlijk op g: ook al een cdrom speler of USB kaartlezer zitten. Ook een netwerkschijf is mogelijk. Windows wil jouw USB camera ook op diezelfde schijf koppelen waardoor er twee schrijven op één letter staan en dat gaat niet... Door het veranderen van de schijfletter los je het probleem op.
Ik raad je overigens aan om de schijfletter van het apparaat dat op g: zát te veranderen ipv de camera. Als je nu een USB harddisk inplugt heb je hetzelfde probleem. Door g: permanent vrij te maken voor dit soort zaken loop je er nooit meer tegen aan.