EAX-geluid

Pagina: 1
Acties:

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik denk erover na om een 5.1 set aan te schaffen, en zag van creative 2 sets staan. de ene had een EAX logotje, en de ander niet. Ik had een paar vragen betreffende EAX, omdat ik niet weet in hoeverre het wat uitmaakt.

1) Betekent dat dat de ene niks doet met EAX, of dat de ander juist speciaal voor EAX is bedoeld, maar beide het gewoon gebruiken? ze hebben beide gewoon 6 kanalen (5+1) en de speakers kunnen dus in principe afzonderlijk werken, of heb ik het hier fout en onder-/overschat ik de techniek?

2) heeft iemand het verschil gehoord, en maakt het wat uit? een klein verschil er er natuurlijk, maar stelt het verschil echt wat voor, en is het extra geld waard?

(ik hoop dat de draad hier goed staat.. ik dacht speakers=hardware, dus vandaar)

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
1.Bij mijn weten is EAX gewoon een standaard voor hoe 3d geluid gepositioneerd en bewerkt wordt. Je speakers hebben hier niks mee te maken. (behalve dan het hoorbaar maken ;) ) Als het EAX logo erop staat zullen ze wel bedoelen dat die set geschikt is voor 5.1 of meer.

2. Of je verschil hoort? Daarvoor moet een spel het ondersteunen. Als dat het geval is hoor je bijvoorbeeld echo's en andere geluidsvervormingen.

Nog een opmerking: Het X-FI op nieuwe creative kaarten (waarvan EAX ook is), is ook EAX.

[ Voor 33% gewijzigd door goeievraag op 14-04-2006 19:50 . Reden: Punt 2 toegevoegd ]

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Verwijderd

Ik meen dat in sommige spellen het EAX geluid ingeschakeld kan worden , Zo kan ik dat ook in Call of duty ( 2 )
Alleen krijg ik er lags door en heb ik het gewoon op miles 3 D staan , maar de effecten zijn wel mooi !

Ik heb trouwens een Audigy 2 kaart en de inspire 6700 6.1 boxen .

Veel succes ermee